ترامپ نمایه

دهها متخصص دولت آمریکا در مرکز کنترل پیشگیری از بیماریهای سازمان بهداشت جهانی در ژنو کار می‌کنند و اطلاعات مربوط به شیوع کرونا را به موقع به واشنگتن منتقل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و همچنین مقامات بین‌المللی گزارش داد که دهها محقق، پزشک متخصص و کارشناس سلامت عمومی آمریکایی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیمارهای سازمان بهداشت جهانی در ژنو به صورت تمام وقت کار می‌کنند و در زمان ظهور ویروس کرونا در اواخر سال گذشته میلادی در چین اطلاعات کاملی درباره این موضوع و شیوع آن در چین به دولت «دونالد ترامپ» منتقل کرده بودند. 

بیشتر بخوانید:

پرستار آمریکایی: نظام سلامت آمریکا ورشکسته است +عکس

براساس این گزارش، این مقامات می‌گویند، تعدادی از کارکنان مرکز کنترل بیماریهای آمریکا به طورمرتب و به عنوان بخشی از دوران کاری خود در سازمان بهداشت جهانی در ژنو مشغول فعالیت هستند. مقامات ارشد بهداشتی منصوب ترامپ نیز در زمان بحران به طور منظم و در بالاترین سطوح با سازمان بهداشتی شور و مشورت کرده‌اند. 

واشنگتن پست در ادامه افزود: حضور این تعداد از مقامات آمریکایی اتهامات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی در مورد عدم توصیه‌های به موقع در زمینه شیوع ویروس کرونا، محافظت از چین و مسئولیت این سازمان در شیوع ویروس در ایالات متحده آمریکا را تضعیف می‌کند. 

براساس این گزارش، دولت آمریکا همچنین نوک پیکان انتقادات خود را علیه پکن گرفته و چین را متهم به پنهانکاری در زمینه شیوع کرونا کرده است. 

اما ترامپ که همواره از روابط شخصی خوب خود با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین صحبت می‌کند و مایل به آسیب روابط تجاری با این کشور نیست به نظر می‌رسد دیواری کوتاهتر از سازمان بهداشت جهانی که یک سازمان بی دفاع است پیدا نکرده است. 

«دبورا بریکس» متخصص وزارت خارجه آمریکا که عضو تیم کاخ سفید در مبارزه با کرونا است روز یک شنبه در پاسخ به سوالی درباره حضور بسیاری از متخصصان آمریکایی در مرکز کنترل بیماریهای سازمان بهداشت جهانی و پنهانکاری در این زمینه از پاسخ صریح طفره رفت و نگاهها را متوجه چین و نیاز به ارتباطات بیشتر این کشور با بقیه جهان در این زمینه کرد. 

وی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: معمولا اولین کشوری که درگیر چنین اپیدمی می‌شود باید در قبال ارتباط با دیگر کشورها و همچنین شفاف سازی مسئولیت داشته باشد چرا که بقیه کشورهای جهان براساس اطلاعات آنها تصمیم گیری می‌کنند. 

شکست دولت ترامپ در مقابله به موقع با ویروس کرونا و قربانی شدن بیش از ۴۰ هزار آمریکایی بر اثر ویروس کرونا واشنگتن را مورد آماج حملات منتقدان قرار داده است.

مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند با فرافکنی قصور دولت را با منحرف کردن افکار عمومی به سمت چین یا سازمان بهداشت جهانی لاپوشانی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    با دوپینگ اطلاعاتی اوضاع واحوالشون اینه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس