کد خبر 1064832
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
ژان ایو لودریان

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای گفت، کشورش به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می‌دهد و نقش کم‌رنگ آمریکا در سطح بین‌المللی، راه را برای رهبری چین هموار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت، کشورش به حمایت از سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا ادامه می‌دهد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، لودریان در مصاحبه‌ای گفت: «مردم می‌گویند جهان [بعد از کرونا] هیچ شباهتی به قبل از آن نخواهد داشت. من هم این آرزو را دارم ولی این فقط یک پیشینی است. ترس من این است که وضع جهان بدتر شود».

بیشتر بخوانید:

«سعودی اینترنشنال» به بهانه کرونا علیه ایران چه کرد +عکس و فیلم

انتقاد چین از آمریکا بابت سیاسی‌ کردن مبارزه با کرونا

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد شاهد وسعت یافتن شکاف‌هایی هستیم که سال‌ها است در نظم جهانی رسوخ کرده است. این همه‌گیری جهانی به‌شکلی، صحنه ادامه یافتن همان جنگ بین قدرت‌ها است».

لودریان افزود، باید اصلاحاتی در سازمان جهانی بهداشت صورت گیرد و در این راستای کنسولی برای بهداشت انسان و حیوانات تشکیل شود. همچنین این سازمان باید همکاری بیشتری با موسسات تحقیقاتی و مراکز تولید واکسن داشته باشد.

لودریان تأکید کرد: «سازمان جهانی بهداشت تنها سازمان بین‌المللی در زمینه سلامت است و یکی از پایه‌های نظام چندجانبه‌گرایانه ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم است. جای تعجب دارد که صداهایی می‌شنویم که از تمایل به قطع مشارکت با سازمان جهانی بهداشت سخن می‌گویند».

وی افزود: «موضع فرانسه بسیار روشن است. ما از سازمان جهانی بهداشت حمایت می‌کنیم و یه این کار ادامه خواهیم داد. متذکر می‌شوم که فقط ما این گونه فکر نمی‌کنیم. پیش‌تر از چند جانبه گرایی صحبت شد. البته که چند روز پیش من و همکارم "هاکو ماس" بر تمایل خود به ادامه حمایت از سازمان جهانی بهداشت تأکید کردیم».

این دیپلمات فرانسوی گفت: «آمریکا ابرقدرتی است که در ایفای نقش رهبری در سطح جهانی مردد شده است. متعاقباً چین احساس خواهد کرد در موضعی قرار دارد که می‌تواند بگوید روزی من قدرت و رهبری را دست می‌گیرم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به‌دلیل آنچه هم‌دستی سازمان جهانی بهداشت و دولت چین نامید، کمک‌های دولتش به این سازمان را قطع کرد.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا نیز در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، انجام تحقیقی درخصوص نحوه شیوع ویروس کرونا را خواستار شده است 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 4
    فرانسه که آبروی سیستم بهداشت و درمانش با مدیریت کرونا بر باد رفت......
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 2
      فرانسوی هستی؟ اونجا زندگی می کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس