کد خبر 1063417
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مصوبه جدید برای ترخیص کالاهای اساسی دپو شده/دستور تایید کد تخصیص ارز به گمرک+سند

مصوبه ستاد تنظیم بازار برای رفع مشکلات ترخیص ۴ میلیون تن کالای اساسی دپو شده ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در تاریخ سی ام فروردین ماه  با تغییر مقررات مربوط به تخصیص ارز کالاهای اساسی دپو شده در گمرکات تعیین تکلیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۳روش «نامتعارف» تامین بودجه ۹۸ +آمار

در این مصوبه آمده است با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص تعجیل در ترخیص چهار میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر (مشمول ارز 4200 تومان) و لزوم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عملی شدن این موضوع  تصمیمات ذیل در این خصوص اتخاذ گردید:


1_مقرر گردید تخصیص ارز ذرتهای رسوبی در گمرک جمهوری اسلامی توسط بانک مرکزی مطابق نامه تاریخ بیست و سوم فروردین ماه که توسط قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تایید و ارسال شده است بدون فوت وقت و با کمترین بروکراسی اداری اقدام گردد.


2_گمرک مکلف است، تایید کد تخصیص ارز را به معنی در صف تامین تلقیو تمام محموله‌های ذرت رسوبی که کد تخصیص سیستمی دریافت نمودند را ترخیص نماید.


3_کلیه صاحبان محموله‌های ذرت رسوبی ر بنادر که کد تخصیص دریافت نموده اند، مکلف اند حداکثر ظرف دو هفته نسبت به ترخیص محموله‌های ذرت از گمرکات کشور و توزیع در چارچوب مصوبات ابلاغی اقدام نمایند بدیهی است در صورت عدم اقدام موثر از سوی دارندگان محموله های ذرت برای ترخیص کالا اقدام قانونی با هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار توسط دستگاههای مسئول انجام خواهد شد.


4 -با توجه به اعلام آمادگی بانک مرکزی مقرر گردید بانک مذکور نسبت به تخصیص ارز 4200 و برای کالاهای اساسی مشمول به صورت خرید اعتباری اقدام و برای تامین ارز آن حداکثر شش ماه از زمان تخصیص ارز های در دسترس قابل انتقال اقدام نماید.

گمرک جمهوری اسلامی ایران , واردات ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    ظاهرا خنده دار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس