کد خبر 1062941
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت‌هایی جمعه از هوادارانش خواست ۳ ایالتی را که اخیراً صحنه تظاهرات بوده‌اند «آزاد کنند.»

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه از طرفدارانش خواست ایالت‌هایی که اخیراً به دلیل تعطیلی بر اثر شیوع کرونا صحنه تظاهرات بوده‌اند را «آزاد کنند.»

توئیت دونالد ترامپ یک روز بعد از آن اتفاق افتاد که او از دستورالعمل دولت خود برای بازگشایی اقتصاد آمریکا در سه مرحله رونمایی کرد.

ترامپ در سه توئیت متوالی که تماماً با حروف‌های بزرگ نگاشته شده‌اند نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!»، «ویرجینیا را آزاد کنید!» و «مینه‌سوتا را آزاد کنید!».

بیشتر بخوانید:

ترامپ: مردم شغلشان را بخاطر «نانسی پلوسی» دیوانه از دست داده‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته مواضعش در قبال فرمانداران دموکرات چندین ایالت آمریکا را چندین بار تغییر داده است. او ابتدا آنها را مورد انتقاد قرار داد، بعد گفت با آنها دوست شده و باز به آنها حمله کرده است. ترامپ در چند توئیت روز جمعه ضمن دفاع از عملکرد خودش در مدیریت ویروس کرونا به انتقاد از فرماندار نیویورک پرداخت و به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور ما قبل خودش حمله کرد.

فرمانداران هر سه ایالتی که ترامپ خواستار «آزادسازی» آنها شد دموکرات هستند. همه این ایالت‌ها در روزهای گذشته صحنه تظاهرات‌هایی با حضور معترضانی بوده‌اند که خواستار رفع دستورات منع آمد و شد در این ایالت‌ها هستند. به عنوان مثال، معترضان در میشیگان برای اعتراض به صدور دستور منع تردد از سوی فرماندار «گرچن ویتمر» با هزاران خودرو روانه مرکز این ایالت شدند. 

با این حال، روزنامه یواس‌ای‌تودی نوشته منظور ترامپ از این توئیت‌ها هنوز کاملاً مشخص نیست. تنها توضیح اضافی که او ارائه کرده در توئیت سوم است که همراه با آن از هوادارانش خواسته «حقوقتان در متمم دوم قانون اساسی را حفظ کنید. این حق به مصادره گرفته شده است.»

کاخ سفید به درخواست روزنامه یواس‌ای‌تودی برای توضیح درباره این توئیت‌ها پاسخ نداده است. 

منتقدان ترامپ می‌گویند به نظر می‌رسد ترامپ در حال تشویق به برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی در این سه ایالت است که همگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ هم حائز اهمیت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    79 2
    آقا حال میده تو این خرتوخری کرونا و ترامپ ( آره همین دوتا خر منظورم بود!) یکهو یه جورایی مثل فروپاشی شوروی سابق کشکی کشکی شروع و اوضاع از کنترل خارج بشه!!! همین 4-5 تا ایالت بخصوص کالیفرنیا با سیلیکون ولیش و... جدا بشن ما را بس!! Too big to fail هم با فروپاشی شوروی معلوم شد که کشکه، همه چیز ممکنه!!
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 0
      من که تو این قضیه که با ادامه ی این روند آمریکا دچار جنگ داخلی و تجزیه می شه هیچ شکی ندارم
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      8 0
      شماذهنت رفته اینطرف ودرست رفته بنظرمن هم فروپاشی آمریکا درعین ناباوری دنیا شروع شده واین خبرخوب خدا به ماست ! الهی ظهور جانشینت را نزدیک ونزدیکترکن
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      10 3
      مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 1
    ترامپ پایان ایلات متحده آمریکاست
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 4
    چند تا از ایالتهای امریکا از چین شکایت کرده و درخواست غرامت کرده اند . اینها مقدمه هستند برای ضبط اموال بسیار زیاد چین در امریکا . مواضع ضد چینی مقامات امریکا برای بلوکه کردن اموال چین در جهان به عنوان غرامت است
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      00:58 آرزو بر جوانان عیب نیست، بخصوص یانکی نوجوان!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس