کد خبر 1062524
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
وزیر بهداشت سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا برای کل جهان یک ویروس ناشناخته است و دقیقا معلوم نیست این ویروس در آینده چگونه رفتار خواهد کرد، گفت: بزرگترین سرمایه نظام مدیریت کشور، اعتماد مردم است.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: ویروس کرونا در کل جهان به مقتضای مکانی خود یک کارکرد خاص دارد و این موجب می شود تا نسبت به آینده یک ابهام وجود داشته باشد اما خوشبختانه امروز آمار جان‌باختگان بر اثر کرونا بعد از یک ماه، دو رقمی شد که این یک نکته مثبت است.

بیشتر بخوانید:

هیچکس گوشی وزیر بهداشت را ندید +عکس

فیلم/ هشدار وزیر بهداشت درباره کم توجهی به توصیه‌ها

تقدیر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب

وی با تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: همه اقشار جامعه اعم از علمای معظم، روحانیت، نیروهای مسلح، دانشگاهیان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و... به نحو بسیار خوبی با ما در زمینه مقابله با کرونا همکاری کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از همان روزی که خبر انتشار ویروس کرونا در کشور چین منتشر شد همه همکاران ما در نظام سلامت برای مقابله با این ویروس به میدان آمدند و از همان روزها کیت تشخیص بیماری کرونا در کشور طراحی و تست‌های زیادی در این زمینه انجام شد.

بزرگترین سرمایه نظام مدیریت کشور، اعتماد مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد مثبت کرونا، آخر بهمن ماه به ما گزارش و همان روز هم اطلاع رسانی شد. چون ما معتقدیم بزرگترین سرمایه نظام مدیریت کشور، اعتماد مردم است. خوشبختانه برای مقابله با کرونا عزم ملی ایجاد شد و از ابتدای کار برنامه‌ریزی برای پیشگیری و درمان کرونا در سطح کشور انجام شد.

نمکی افزود: در روزهای اول، سیل بیماران را کنترل کردیم و برنامه‌ریزی ما به سمت حمله به ویروس و مدیریت و مهار شیوع بیماری کرونا انجام شد. برنامه‌ریزی برای همکاری با نیروهای مردمی مانند بسیج و... انجام و موجب شد تا جلوه‌های زیبایی از مشارکت مردمی در زمینه مقابله با کرونا شکل گیرد.

حدود 75 درصد از بیماران، فاقد نشانه یا دارای نشانه‌های ضعیف هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حدود 75 درصد از بیماران مبتلا به کرونا فاقد نشانه یا دارای نشانه‌های ضعیف هستند و به همین دلیل شبکه آزمایشگاهی کشور به سرعت گسترش یافت؛ البته نکته مثبت دیگر آن بود که با کاهش ورود بیماران مبتلا به بیمارستان‌ها، مراقبت‌ها از بیماران بستری بهبود پیدا کرد و موجب شد تا آمار جان‌باختگان این بیماری کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با لطف خدا و تلاش همه نیروهای نظام، موج اول و سهمگین همه گیری کرونا در کشور مدیریت شد. نباید فراموش کرد که این کار سنگین در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی صورت گرفت و در دورانی که کشور از منابع مالی محدودیت شدید دارد، این موفقیت حاصل شد در حالیکه در آمریکا حدود دو هزار میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و در اروپا هم بودجه های هنگفتی به این موضوع اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در کنار تلاش‌ها برای مدیریت و درمان کرونا، بیماران دیگر مانند بیماران قلبی و... هم از اقدامات مناسبی برخوردار شدند و خدمات درمانی به تمام بیماران غیرکرونایی نیز با کیفیت خوبی ارائه شد اما تمام اصحاب فرهنگ، هنر، جامعه‌شناسان، روان‌شناسان و... برای کاهش اثرات و تبعات کرونا در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... باید به میدان بیایند.

گفتنی است در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر سعید رضا عاملی و با حضور دکتر کبگانیان، خانم دکتر آیت اللهی، دکتر کچوئیان و مهندس ضرغامی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، سایر اعضای این شورا شامل دکتر نمکی، وزیر بهداشت، دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، دکتر ولایتی، دکتر مخبر دزفولی، دکتر کی‌نژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا، دکتر واعظ‌ زاده و دکتر جاسبی به صورت مجازی حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    1 0
    دروغگوها هیچ موقع سرمایه دار نمیشن .
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    2 1
    پس در دهن سخنگوتون رو ببندین. معلوم نیست سخنگوی ایران ــه یا آمریکا!!
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      0 0
      میشه دهنت رو ببندی. اگه باهات روبرو میشدم میکوبیدم تو کله پوکت!!!!! دکتر نمکی انسان شریف، مومن، و مردم دوستی است. نکنه تو جهانپور هستی؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس