کد خبر 1062444
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
آمریکا و چین نمایه

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که قرار است به زودی منتشر شود چین را به انجام آزمایش اتمی متهم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که قرار است به زودی منتشر شود چین را به انجام آزمایش اتمی متهم خواهد کرد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» چهارشنبه شب به وقت تهران نوشت وزارت خارجه آمریکا در این گزارش مدعی شده چین احتمالا چندی قبل چندین آزمایش اتمی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

دویچه‌وله: آمریکا هم در اقتصاد و هم کرونا در مقابل چین شکست خورد

کارشناس اسپانیایی: کنترل کرونا از دست سازندگان خارج شد

در این گزارش آمده است که چین آزمایشهای اتمی محتمل را در تاسیسات «لپ نور» انجام داده است. تاسیسات لپ نور در استان «سین‌ کیانگ» در شمال غربی چین قرار دارد.

آمریکا در حالی این اتهام را به چین زده است که در روزهای گذشته رسانه ها از ارتقای بمبهای اتمی این کشور در یک پایگاه نظامی در آلمان خبر دادند.

نشریه «اشپیگل» چاپ آلمان نوشت  این عملیات مخفیانه در پاییز سال ۲۰۱۹ انجام شد و طی آن ۲۰ کلاهک اتمی بمب «بی-۶۱» آمریکا مستقر در  پایگاه هوایی «بوخل» آلمان به مدت ۲ روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزارهای جدید بر آنها نصب شود. به نوشته  اشپیگل، دولت آلمان نیز همکاری لازم به آمریکا را انجام داده  و به مدت ۴۸ ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد  و ارتش خود را ۴۸ ساعت در حالت آماده باش قرار داد. 

بمب اتمی بی-۶۱ مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح اتمی در زرادخانه ایالات متحده بعد از جنگ سرد آمریکا است. این بمب قابلیت تنظیم قدرت انفجاری تا ۳۴۰ کیلوتن تی‌ان‌تی را دارد و برای پرتاب توسط هواپیماهای پر سرعت ساخته شده‌ است.

چندی قبل «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هنگام بازدید از پایگاه‌های نیروی هوایی این کشور، بر ضرورت نوسازی سلاح‌های اتمی  ایالات متحده تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    3 0
    خوب کرده، دستش هم درد نکنه! اگر اینکارها رو نمیکرد، تا الان امریکا 100 بار بلای ژاپن رو سرش آورده بود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس