کد خبر 1061588
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کووید19

«اینیاکی خیل ده سان بیسنته» معتقد است ویروس کرونا سلاحی بیولوژیک است که کنترل آن از دست سازندگان آن خارج شده است.

به گزارش مشرق، «اینیاکی خیل ده سان بیسنته» کارشناس اسپانیایی در خصوص منشأ ویروس کرونا گفت: از ابتدا فرضیاتی مطرح بود. شک و تردیدها در کنار یک سری دلایل متقن و روشن وجود داشت میان رابط بین یک کارخانه بیوشیمی در نزدیکی شهر «ووهان» کشور چین و حضور تعدادی آمریکایی در آن مکان. اما متأسفانه شیوع بی امان و با سرعت ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد سوالات دیگری نیز در این رابط مطرح شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس باشگاه انرژی لندن: کرونا بخشی از جنگ نامتقارن است

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صدا و سیما افزود: اخیراً اطلاعاتی در این رابطه در حال مخابره شدن است مبنی بر شک و شبهه‌هایی در رابطه با نقش ارتش آمریکا در شیوع این ویروس مرگبار. گفته می‌شود یکی از نمایندگان مجلس چین این احتمال را مطرح کرده است که این ویروس بر اثر یک اشتباه و یا به طور عمد توسط نیروهای آمریکایی که در چین حضور داشته اند به شهر ووهان انتقال یافته است. این مسئله یک ماه طول کشید تا رسانه‌ای شود که در نهایت خبر آن منتشر شد. این خبر در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شد و حتی دولت چین نیز در یک اعلام رسمی این موضوع را مطرح کرد.

اینیاکی اضافه کرد: دیپلماسی کشوری چون چین با قدمت چندین هزار سال متفاوت از دیپلماسی فردی چون ترامپ است. از این حیث چین به امپراطوری پارس شباهت دارد. ملت‌هایی که از قدمت تاریخی برخوردارند دارای هنر خاصی در بحث دیپلماسی هستند. دیدیم چینی‌ها به اظهارات دونالد ترامپ پاسخ دادند. آنها دلایلی را که به اندازه کافی برای آن سند و مدرک داشته اند، مطرح کرده اند و احتمالاً در این رابطه نیز اطلاعات بیشتری داشته باشند. ولی به هر حال به خاطر برخی منافع کشورشان به خاطر شرایطی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، تمایل ندارند در این باره بیشتر صحبت کنند.

این کارشناس اسپانیایی اضافه کرد: بخش بزرگی از فرضیات اولیه به این سمت متمایل است که بررسی کنند چرا این گونه اپیدمی‌ها اساساً در کشورهایی اتفاق می‌افتد که با آمریکا و غرب روابط حسنه ندارند. جا دارد اشاره‌ای داشته باشم به کشور کوبا و اپیدمی که دراین کشور اتفاق افتاد و صنعت گوشت این کشور به طور کامل نابود شد. حال چیزی مشابه آن را در چین می‌بینیم. این ابهام وجود دارد که چرا این گونه اپیدمی‌ها در کشورهای جهان سوم اتفاق می‌افتد و زمانی که مانند ویروس ابولا به کشورهای رده اول جهان می رسند به شکلی سازمان یافته کنترل می‌شوند.

اینیاکی در خصوص ارتباط ویروس کرونا و یک سلاح بیولوژیک گفت: کشورهای جهان در حال مطالعه برای روی سلاح‌های بیولوژیکی هستند. این گونه تحقیقات در یک شرایطی بسیار امنیتی که به هیچ عنوان شفاف نیست انجام می‌شود. در میان سلاح‌های بیولوژیکی دسته‌ای وجود دارند که «اتنوبمب» نامیده می‌شوند. این گروه از سلاح‌های بیولوژیکی برای نابود ساختن گروه‌های قومی خاص ساخته می‌شوند. حال اینجا مطرح است که چرا فلان ویروس روی ملت چین اثر کرده است و یا روی ملت ایران و غیره...
این سلاح‌ها که پیش تر گفتم اتنوبمب نامیده می‌شود در واقع روی ویژگی‌های ژنتیکی گروه قومیتی خاصی اثر کرده و به شکلی جنگی بیولوژیکی ایجاد می‌کند. بشریت صرف نظر از رنگ پوست، شکل ظاهر و موروفولوژی از یک نژاد واحد ایجاد شده است. ملت‌ها از نقطه نظر ظاهری تفاوت‌هایی باهم داشته که این مسئله دلایل ژنتیکی محدودی دارد و منکر وحدت نژادی تمامی گونه‌های بشری نیست. بر همین اساس هیچ نژادی بر دیگری برتری نداشته و ملت‌ها تنها در یک سری ویژگی‌های ظاهری اندک با هم فرق دارند. در واقع اتنوبمب ها روی همین ویژگی‌های ژنتیکی گروهای قومی خاص عمل کرده و آنها را به کام مرگ فرو می‌برند. در دنیای کنونی بر روی این گونه سلاح‌های بیولوژیکی مطالعه و تحقیق می‌شود.

وی یادآور شد: سلاح‌های بیولوژیکی دیگری نیز وجود دارد، آنها مدت هاست که شناخته شده اند. از زمان سومریان، در بین النهرین، گوشت پوسیده، حیوانات مرده و یا حتی سر انسان را سمت دشمن پرتاب می‌کردند و بدین ترتیب در میان جمعیتی که مورد محاصره قرار گرفته بودند ایجاد بیماری و اپیدمی می‌کردند. اگر در مدت یک ماه نمی‌توانستند شهری را به تصرف خود درآورد، با آلوده کردن آب و شیوع بیماری مردم شهر را به زانو در می‌آوردند. آنچه که در علم دنیای کنونی در این باره انجام می‌شود بسیار پیشرفته و توسعه یافته بوده و به شدت مخفیانه و در سکوت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به هر حال هر کسی که باعث شیوع کوید -۱۹ شده است، در نهایت ممکن است شرایط جهان را به سوی یک تقابل مستقیم و جنگ رو در رو حرکت دهد. این گونه سلاح‌های بیولوژیکی تنها مردم یک کشور را تهدید نمی‌کند بلکه تمامی بشریت را مورد هدف قرار داده است. این ویروس بر سایر گونه‌های بشری و حتی کسانی که آن را ایجاد کرده اند نیز تأثیر گذاشته است.

وی افزود: خوب است که در این جا به مثالی اشاره کنم. در سال ۱۹۱۶، زمانی که جنگ شیمیایی در اروپا در گرفت، شرایط به جهت وزش باد بستگی داشت. گاز را در سمت سنگرهای دشمن رها می‌کردند، ولی زمانی که جهت وزش باد به سوی خودشان برمی گشت گاز شیمیایی را با خود می‌آورد. مشابه همین مسئله در جنگ‌های زمان قدیم نیز رخ می‌داد. وقتی لشگر فیل‌ها را به سوی دشمن روانه می‌کردند، ناگهان فیل‌ها از چیزی دچار ترس و وحشت شده و در جهت عکس شروع به حرکت می‌کردند و مواضع صاحبانشان را زیر پا نابود می‌کردند. همین سلاح بیولوژیکی (ویروس کرونا) از کنترل خارج شده است. اگر بر فرض چین یا ایران را هدف داشته است و یا کشورهای دیگری که ضد امپریالیسم هستند را مورد هدف قرار داده بوده است، اما حالا از کنترل خارج شده و تمامی بشریت را مورد تهدید قرار داده است. بشریت از یک نژاد واحد بوده و تنها ملت‌ها در تفاوت‌های ظاهری از هم متمایز می‌شوند.

اینیاکی در پایان گفت: در این فرضیه بمب بیولوژیک تمامی بشر را هدف قرار داده است. این فرضیه‌ای است که این روزها مطرح می‌شود و ممکن است به راستی رخ داده باشد و نمی‌توان آن را رد کرد. اینها فرضیه‌هایی است که کشور چین روی میز قرار داده است. این کشور اطلاعاتی نیز در مورد سایر اپیدمی‌ها ارائه کرده است. زمانی که بحرانی ایجاد می‌شود ممکن است به سوی شرایطی غیر قابل کنترل حرکت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کاوشگر فضایی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    71 5
    اینها رو نگو زشت کلام ناراحت میشه ...
    • قریشی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      62 4
      زیباکلاغ، چندش کلام
    • روزبه IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      6 1
      جناب زیبا کلام فرمودن که اخبار مربوط به بحران کرونا رو در کشور منشتر نکنید و بهش زیاد دامن نزنید، مثلا در مورد مرگ و میر کرونا تو آمریکا شبکه خبر: امروز تو امریکا 100 نفر معلوم نیست چی شدن فقط همینقدر بدونید که دیگه نفس نمی کشن 100 نفر دیگه تو ایتالیا عمرشونو دادن به اقای زیبا کلام و دوستانشون به خاطر اینکه خیلی به غرب علاقه دارن 150 نفر تو انگلیس افقی شدن دلیلشو هم نپرسید 100 نفر تو اسپانیا اصلا هیچ حرکتی نمی کنن یا .... در پایان اخبار مدیون و مشمول ذمه اقایان زیبا کلام و دوستانشون هستید اگه فکر کنید اینا به خاطر کرونا دیگه نفس می کشن
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      5 1
      مشکل آقای زیبا کلام اینه که خیلی زیادی روی عقل عرفی تاکید داره. فکر میکنه همه چیز همونی هست که در ظاهر به نظر میاد و هیچ چیز پنهانی در ورای اون وجود نداره، این رویکرد در ایشون به حدی شدید هست که اغلب سر به ساده لوحی میزنه.
    • ًرضا IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      1 11
      ميبينى مشرق ؟! يه مشت دهن لقْ زبون باز چونه دراز طرف دارتند ؟!
    • سید IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      1 0
      چوب خدا صدا ندارد/ امکا بزند دوا ندارد! ـــ ولی ترامپ احمق نبفهمد!!!!
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 5
    اگر خارج شده پس چطور پکن و شانگهای مبتلا نشدند ولی جهان شد؟ چین برای مقابله با دشمنان احتمالا با امریکا همکاری داشته. ماسکهای تقلبی احتمالا داده با کیتهای تقلبی. سایر ملل فهمیدند که ده درصد فقط دقت دارد. سر مردم عادی را وزارت بهداشت ملل کلاه گذاشته تا همه را بیمار و تلف کند. تابحال سردمداران ملل که پیر اند نمردند که بیانگر کنترل شده بودن است. صد درصد پیر زن و مردهای ملل مثل ترامپ و مرکل و پاپ و ملکه و مهره هابشان امادگی داشتند و دارو داشتند.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 2
    و مکروا و مکر الله، والله خیر الماکرین
  • JP ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    7 1
    گفته می شود بر روی یکی از بناهای فراماسونری درآمریکا این جمله از زبان استاد اعظم آنها یعنی شیطان گفته شود در تلاش باشید که جمعیت کره زمین مایل به 500 میلیون نفر باشد...به بهانه ی حفظ طبیعت...!!!!!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 2
    امریکا گمان نمیکرد با این شدت و قدرت دچار حملات مقابله به مثل و عملیات انتقامجویانه شود.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 11
    کار چینه و یا روسیه
  • DE ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 7
    جالبه کشور چین دومین اقتصاد دنیا رو جهان سوم معرفی کرده ولی اسپانیا رو جزو کشورهای پیشرفته ، در اسپانیا فقر بیداد میکنه ، مردمشان برای کار به دیگر کشور ها میروند ، اسپانیا نه صنعت داره نه یک نظام درمانی درست ، یه کشور فقیر حالا چون در اروپا واقع شده خودشون رو جزو کشورهای متمدن و صنعتی قرار می‌دهند .جالبه
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 6
    عجب مقاله چرتی. فعلا که آمریکا و اروپا از همه بیشتر‌متضرر شدند و نتونستند کنترل کنند!!!
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 6
    برای چینی ها ماله نکش، کار خودشون چرا پس ویروس تو شانگهای و پکن نیست ؟
  • FR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 2
    اگه واقعیت داره که حقشونه بمیرن کاش بیشتر تو رسانه ها رو این موضوع کار میشد تا اعتراضات مردم غرب به سیاست های امپریالیستی دولتاشون بیشتر بشه
  • حسین IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 1
    ضمن دعا برای نجات تمام بشریت از بحران کرونا ، امروزه مردم آزاده دنیا در انتظار تکرار عینی فیلم های هالیوودی دوران غرب وحشی در آمریکا هستند ! چرا مردم آمریکا اسلحه های خود بکار نمی برند؟ مگر فراموش کرده اند اسلاف هفت تیرکش و ششلول بند خودشون را در جنگهای داخلی، یاغیانی مثل جسی جیمز و یا جیم بویی و . . . را ؟ مگر مادران خشنی چون کیت هودونی و یا داک هالیری و . . . نداشته اند ؟ مگر از نسل گانگسترهای آدم کش مثل جان دلینجر و . . . و یا فرزندان کابوی های قانون گریز مثل آل کاپون و . . . نیستند که امثال ترامپ دیوانه را انتخاب می کنند؟
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 1
    همان ابتدا مشخص شد یک گونه بسیار قوی تر هم علاوه بر مدل ضعیف ترش در ایران بخصوص قسمت های شمالی شیوع داده شده!! این مسائل زیاد بیان نمیشه چون آرامش جامعه بهم نخورد چون باعثه ترس میشه و مثل کار بی بی سی و امثالش در نتیجه باعث تضعیف سیستم ایمنی میشود
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    3 3
    و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 2
    از موتوری جنس نخر
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      1 1
      خدا خیرت بده. آدرس درست را تو بده . تا بیشتر سرمون کلاه نره
  • سعید توفیق US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    با درود ...‌‌ این ویروس از جایی سرچشمه گرفته که تمام معادلات و برنامه‌های جهان تهیه و اجرا میشود . تحت نظر قدرتی که تمام دنیا حتی ترامپ و امثال او مثل عروسکهای خیمه شب بازی برایشان نقش آفرینی می‌کنند به نظر شخصی من این ویروس که شدت و قدرت متفاوتی هم دارد، داستانش به مثال یک تیر دو نشان شبیه است البته با این تفاوت که حکم یک تیر و هزاران نشان را دارد به تفاوت مرگ و میر در کشورهایی مثل ایتالیای صنعتی با هندوستان آسیب پذیر نگاه کنید و نتیجه برعکس را ببینید و صد البته درجه حاد بودن آن در بین بیماران ایتالیایی که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند،. امیدوارم ایران اسلامی ما در پناه حق و رهنمودهای ولایت و عزم و همدلی ملت از این بلای شیطانی به سلامت عبور کند ....‌ امین
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 1
    وقتی سرمایه ها رو از چین خارج کردن و باد ارباب چین خوابید بهتون میگم چه خبره. ژاپن و آمریکا شروع کردن به خروج سرمایه. چین بقاشو مدیون آمریکا و شرکاشه. تاریخ ۱۰۰ اخیر چین رو بخونید بعد شر بگید.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 0
    چین به امپراطوری پارس شباهت دارد!! اینارو این یارو که معلوم نیس مهر و مشرق از کجا پیدا کرده، خودش گفته یا من درآوردی ذهن نویسنده های سایته؟؟!! خخخخخخخخخخ
  • نادر IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    هر بیسواد و ناآگاهی هم فهمید ک این ویروس از نجس خواری و خفاش خواری چینیها ب وجود آمد بجز متهجرین و متوهمین وطنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس