کد خبر 1060187
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
تعیین حداقل دستمزد کارگران به کجا رسید؟/فریز مزدی کاملا منتفی است

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت: مصوبه دستمزد ۹۹ را امضا نکردیم. اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم دولت و کارفرمایان از قول خود مبنی بر اینکه دستمزد کارگری کمتر از ۲.۸ میلیون تومان نباشد عدول کردند.

به گزارش مشرق، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، درباره تعیین دستمزد کارگران گفت: ماده 41 قانون کار بر تورم و سبد معیشت خانوار کارگری تأکید دارد. تورم 34.8درصدی کل کشور و تورم کالا و خدمات مصرفی 41.2 از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود. برای تعیین دستمزد یک تورم 34.8درصدی و از سوی دیگر سبد معیشت 4میلیون و 940هزار تومانی  را داشتیم، تأکید نمایندگان کارگران این بود که دستمزد باید بر اساس این دو مؤلفه تعیین شود.

وی ادامه داد: دولت برای کارمندان خود اعلام کرد که هیچ کارمندی نباید کمتر از 2.8 میلیون تومان دریافتی داشته باشد. اگر می خواستیم تورم 34.8درصدی را لحاظ کنیم باید نگاهی به برابری در جامعه برای کارمندان دولت می انداختیم،در مصوبه دولت این آمده بود که اگر درآمد کارمندی به 2.8 میلیون تومان نرسید یک آیتم با عنوان «تفاوت  تطبیق» در آن اجرایی شود تا دستمزد به 2.8 میلیون تومان برسد.در هر صورت در مصوبه دولت آمده بود که دستمزد کارمندان  نباید کمتر از 2.8 میلیون تومان باشد. که بر روی این رقم اضافه کار،نرخ بازنشستگی،سنوات و... محاسبه می شد.

بیشتر بخوانید:

تورم ۴۱ درصد؛ افزایش حقوق کارگران ۱۵ درصد

شرط دولت برای تسهیلات کرونایی بنگاه‌ها

عیدی کارگران برای سال ۹۹چقدر است؟

میزان افزایش حداقل مزد کارگران مشخص شد

 توفیقی بیان کرد: شورای عالی  کار تصمیم گرفته بود رقمی اعلام شود که 2.8 میلیون تومان را پوشش دهد.نمایندگان کارگران بر روی این موضوع بحثی نداشتند، بحث از آنجا آغاز شد که کارگران می گفتند، اگر قرار است 2.8 میلیون تومان لحاظ شود، آیتم حداقل دستمزد(پایه) باید چشمگیر باشد، چرا که این رقم مبنای تصمیم گیری افزایش حقوق  بازنشستگان تامین اجتماعی  و مبنای تصمیم گیری بنگاه های خرد کشور است. مولفه های دیگر را مثل نرخ «تفاوت تطبیق» که در مصوبه دولت اتفاق افتاد؛ انجام دهیم. از اینجا به بعد که کارگران این پیشنهاد را بیان کردند، مشکلات آغاز شد. تیم اقتصادی دولت نپذیرفتند که  این اتفاق بیفتاد. 

 نماینده کارگران در شورای عالی کارگفت:با توجه به مخالفت دولت و  با توجه به اینکه اصالت جامعه کارگری اجازه نمی داد که به قانون عمل نکنیم؛ مصوبه را امضا نکردیم.از جمله پیشنهادات ما درباره اختصاص 2.8 میلیون تومان برای کارگرانی که سابقه کار ندارند یا سابقه شناور دارند، بود که موافقت نشد. اگر کارگری در بنگاهی حتی سابقه 20ساله داشته باشد به محض اینکه محل فعالیت خود را تغییر دهد مشمول نرخ پایه سنوات نخواهد شد.به همین دلیل پیشنهاداتی در این زمینه داشتیم.

 توفیقی گفت: وزارت کار طی آماری اعلام کرد که بیش از 28 درصد کارگران سابقه شناور دارند،23 درصد هم کارگرانی داریم که سابقه ندارند. ما پیشنهاد دادیم که کاری کنیم که پایه سنوات به همه کارگران تعلق بگیرد. همچنین برای آن دسته از کارگرانی که فرزند ندارند و مشمول حق اولاد نمی شوند نیز پیشنهاداتی داشتیم که پذیرفته نشد. 

وی بیان کرد:مصوبه دستمزد 99 را امضا نکردیم. اما متأسفانه مشاهده می کنیم دولت و کارفرمایان از قول خود مبنی بر اینکه دستمزد کارگری کمتر از 2.8 میلیون تومان نباشد عدول کردند  و این اجرایی نشد. 

توفیقی گفت: بهره وری دستمزد و ماده 41 در دستمزد امسال اجرا نشد. دستمزد کارگران از کارمندان کمتر است و دولت و کارفرمایان به قول خود عمل نکردند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • جعفر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    53 2
    در سال ۹۲ شعار دولت روحانی شد دولت تدبیر و امید اما در آخرین سال را برای عملکرد این دولت به حق بزاریم دولت تبعیض و ناکارآمدی دولت حرف و شعار
    • مرتضی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      53 0
      واقعا. دولت بعدی باید تمام عوامل اجرایی دولت کنونی رو محاکمه کنه.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      16 1
      اکثرا کارگران نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا در کارگاههای کوچک و اصناف مشغول کار هستند ، متاسفانه در وضع اقتصادی امروز ایران حتی قبل از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارفرمایان برای پرداخت همون حداقل حقوق هم با مشکل مواجه بودند . ای کاش دولت با همکاری سازمان تامین اجتماعی طرح و برنامه ای برای حمایت از کارگران و کارفرمایان داشتند .
    • ایرج IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      11 0
      سلام پیشنهاد شده در لایحه بودجه بجای افزایش حقوق؛ به هر حقوق بگیر یک مرغ تخم کن بدهند تا هم از تخم آن استفاده کنند و هم امنیت اقتصادی خانوار تامین شود اینجوری مشکل اقتصادی بر طرف شده و از اسراف هم جلوگیری خواهد شد.
  • امیر IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    23 0
    لعنت به
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    16 0
    مگر بوق بودید کارفرمایان ودولت دنبال ایجاد بحران کارگری هستند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    10 0
    مگر بوق بودید کارفرمایان ودولت دنبال ایجاد بحران کارگری هستند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    18 0
    سوال این جاست که چرا دولت از کارگران با این تورم بالا و بی سابقه حمایت نمیکنه
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      9 0
      چون دولت بزرگترین کارفرما در ایران است
  • اسماعیل IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    32 0
    نماینده کارفرماها کیا هستن کارخونه ها دست کیه که با افزایش کارگر موافقت. نمی کنن و کار گرو. برده فرض میکنند مرگ بر ظالم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 0
    مسولین با این اوضاع بهتره حقوق بازنشستها را کارگران شاغل را جدا گانه اعلام کنید بازنشسها که هیچ مزایا بهش تعلق نمیگیره پس اینکار را حتما بکنید تا بازنشستهاا بتوانند کمی روحیه زندگی پیدا کنند وخجالت زده خانواده خودشان نشوند
  • ارشیه مش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    32 1
    دولت وکارفرما حرومزاده
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    29 2
    نمایندگان محترم کارگری ، از شما جهت امضاء نکردن صورت جلسه ب عنوان حمایت از کارگر متشکریم.
  • یاسین IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    27 1
    درود به شرفت.به مولا راضی به این حقوق نیستیم انشالله حق ما در نزد خدا محفوظ و مطالبه آن سر پل صراط باشد
  • احمدخواجوند US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    15 4
    چه امضاء بکنید وچه امضاء نکنید این افزایش اجرا میشود وقرارنیست که شماها اظهار نظربدهید حرف ،حرف دولت هست
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    15 0
    خب حالا که امضا نکردین چی میشه اصلا اگه بدون امضا شما این اجرا میشه پس چرا میرید تو جلسه ازاین مسخره تر تو کشورهای دیگه هم هست یا فقط ما اینجوری هستیم؟!
  • گمنام GB ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 5
    سریع تر حقوق کارگران را اصلاح کنید و ماهی 10 میلیون تومان به همه این عزیزان حقوق بدهید
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      3 0
      ببند دهنتو
    • حسن مشهد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      راست می گوید به تو چه کشورهای دیگر حقوق کارگر با کارمند مساوی است
  • قاتل ترامپ IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    15 3
    یعنی یک کارگر مظلوم بیمار ، کمتر از یک خانم معلم زحمت میکشه که تو جامعه 6 ماه از سال تو خونه نشسته و حقوقش از کارگر بدبخت بیشتر است.
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      7 4
      شما که میگید معلم 6ماه توخونه نشسته حقوق میگیره خجالت بکش کرامت معلم زیرسئوال میبری اولا 9ماهه نه 6ماه بعدش هم هرچی در میارن باید توبازنشستگی خرج دوا ودکتر کنن بابا خجالت بکش شعور هم خوب چیزیه.
  • هادی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 0
    دولت و کارفرما یکی است *هر اسیبی که به قشر کارگری وارد شود تبعات ان به دولت و کارفرمایان باز خواهد گشت-دنیای ما همین جاست
  • هرچی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 0
    واقعاً که به قول خودتون 40ساعت بحث کردین آخرش هیچ تو این مملکت کارگر فقط خار شده تو چشمتون. از دولت بی تدبیر بیشتر از این انتظار نیست
  • امیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 3
    دولت ما بزرگ وبزرگترمیشه وبهره وری پایینی داره وترمزی شده برای حرکت مملکت،هرچه پول درمیاره ازفروش نفت ،مالیات وغیره میده به کارمندانی که اکثرادرادارات میچرخن ودراینترنت دور میزنن وحقوق میگیرن،شما نگاه کنین پنج میلیون کارمند داریم ،ازسواحل شمال گرفته تاجاجای مملکت مهمانسرا دارن اینها ازپول بقیه مردم هم هست وهزینه نگهداری اینها چقدرمیشه وبودجه های زیادی که نباید درآخرسال برگشت داده بشه ،چرا؟زیرا اگراینها مصرف نشه سال دیگه بودجه ای داده نمیشه.درحقیقت دولت خودش یک دلال بزرگ است.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      6 0
      فلانی! نمیشه که همه رو اخراج کنید. اتفاقا سایز دولت برای جمعیت هشتاد میلیونی خوبه. وقتی قانون بیمه و حق المزد برای شرکتها تعریف نشده هست و نظارتی نمیشه، دم از سایز دولت نزنید. می دونی مثل چی می مونه. بگی طرف جا نمیشه تو تخت لنگاش رو قطع کنیم. معلومه فلج میشه و معیوب. زیر ساخت های کار و اشتغالزایی رو درست کنید.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 0
    تنها راه و روش با این دولت استفاده از ابزار نظارتی و اجبار است سوال مجلس ، دیوان عدالت اداری و بالا بردن آگاهی جامعه کارگری نسبت به حق و حقوق خود و ایجاد روحیه مطالبه گری جامعه کارگری در همه جا ابتدا به ساکن رسانه ها و شبکه اجتماعی مجازی که می توانند این خواسته ها را به گوش مسئولین دولتی ها و نظارتی برسانند که نتیجه این تصمیم در خصوص حقوق و دستمزد منجر به افزایش بی عدالتی اجتماعی ، فاصله طبقاتی ، بیکاری بیشتر بعلت استفاده از نیروی کار غیر ایرانی و منافات با شعار سال که جهش تولید می باشد که منجر به بالا بردن هزینه این تصمیم اشتباه دولت و کارفرمایان بشود تا مجددا تصمیم گیری شود البته می شود از پتانسیل نمایندگان مجلس جدیدالورود نیز استفاده کرد در این خصوص چون نمایندگان فعلی دیگر انگیزه ای برای خدمت رسانی به طبقه کارگری ندارند
  • رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 0
    کارگر و بازنشسته در ایران باید سرش را بذاره و بمیره.تا کار میکنی شرمنده زن و بچه.زمانی هم که بازنشسته شد باز هم شرمنده زن و بچه و نوه و نتیجه.در کل هر دولتی هم که بیاد اوضاع کارگر بدتر میشه.
  • م.ر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 0
    مشرق نظرم رو بذار خواهشا .خدا لعنتتون کنه پدر کارگران رو در میارین هر سال
  • مهرداد IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 0
    اصلا سیاست کشورداری نمیدونن چقدر جونا مونوبرا گرونی بنزین از دست دایم نصف دیگه رو هم احتمالا برا ارزونی دستمزد کارگرا خوب حداقل حقوق کارگرو کارمندو نزدیک به هم میزدین ما کشورمونو دوست داریم لطفا با این تبعیض ها کشورمونو رو به ویرانی نبریم از طرف یک کارگر
  • علی اکبر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 0
    خدا لعنتتون کنه ک هیچ وقت کارگران رو درک نکردید،ان شاء الله ک یه روز صاحب اصلی مملکت ما میاد و ما کارگران اون روز خوشحال خواهیم بود،به هیچ وجه راضی نیستیم و به خداوند واگذارتون میکنیم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 0
    به عنوان یک کارگر حالم از دولت بهم میخوره حالم از کارفرما بهم میخوره وقتیکه التماس رای‌میکنین یاد امروز هم باشید خاک بر سر ما کارگزا که مثل دستمال کاغذی کثیف باهامون برخورد میشه این رفتار احمقانه دولت باعث بحران سازی میشه
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 0
    دولت همه چیز را به دلار حساب میکند، این دستمزد که اعلام کرده اند میشود حدود ۱۱۲دلار در ماه، واقعاً خیلی خنده دار هست
  • جواد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    متاسفانه حتی ارسال پرونده حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری هم به نظر اکثر کارگران بی فایده است و باید پرونده به مجامع بین المللی ارجاع شود
  • مجید IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    کارفرماها خودتون با این حقوق نا چیز میتونید یک ماه سر کنید اگه بگید اره مُثل .... دروغ گفتین به حق خوری عادت کردین
  • کارگر گمنام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 0
    ان شاالله آه کارگران و خانوادشون اون کسایی که باعث و بانیشن رو بگیره،وقتی دولتی های ما همه کارخانه و شرکت دارن وقتی هیچکدوم دغدغه نون شب بچه هاشون رو ندارن ،وقتی خیالشون از بابت مسکن خودشون و بچه هاشون راحته ،وقتی از اشتغال بکار فرزندان و اقوام درجه یکشون دغدغه های ندارن به نظرتون همچین کسانی میان طرف کارگر رو بگیرن،خدا خودش جوابتون رو بده
  • مریم IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 0
    من موندم .نمایندگی کارگری کی حرفش رو میتونه ثابت کنه .همیشه که نماینده کارفرما حرفش جلو هستش .شما دیگه چرا زحمت میکشید
  • رامین IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 0
    مشرق عزیز. کمپین اعتراض به این تصمیم ظالمانه راه بنداز. همه کارگرها حمایت کنیم که حرفمون برسه به جایی. فقط هم اجرای قانون و ماده 41 رو خواستاریم. نه کمتر..نه بیشتر
  • کارگر IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    بهتره از حقوق معلمین عزیزی که از 12 ما سال دو ماه مفید کار نمیکنند و این روزها به بهانه کرونا دارند خوش گذرانی می کنند، کم کنند و به حقوق کارگر های زحمت کش اضافه کنند. دولت بهتره بصورت منطقی با این مساله برخورد کنه. تبعیض دیگه کافیه.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    خدا چکارمان نکنه آخه با ۱۸۰۰ میشه زندگی کرد مستاجر و دانشجو داشتن۹۸۷۶
  • مهتاب نیکخواه IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    لعن و نفرین و مرگ بر کسانیکه ظلم میکنن در حق مظلوم ، شکم سیران بی درد ، خدا گرفتارتون کنه ، این زندگی نیست ، زجرکشی به قشر زحمتکش تامین اجتماعی، خدایا خودت بدادمان برس ،،
  • کارگربی یار و یاور IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    دولتهای احمدی نژاد و روحانی دولتهای ضد کارگر ، دولتهای استعمارگر دولت احمدی نژاد برای افزایش دستمزد سالیانه کارگر فرمولی اختراع کرد (مثل یارانه ها و مالیات ارزش افزوده ) که دستمزد کارگران کمترین افزایش راداشته باشد وچون این فرمول به نفع دولت وکارفرمایان است آن را کنار نمی گذارند.
  • ر IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    فقط میگم لعنت به این کثافتا شیاطین روی زمین
  • مهران غیور IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    دولتمردان زحمت کشیدن خجالتشون ندهید از این کار لذت میبرند هرچه کارگر زیر خظ فقر باشه
  • مهران غیور IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    زحمتکشیدین زیاد نبود حقوق کارگر
  • مهران غیور IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    میدونی چرا حقوق کار گر کمه چون کارمند قلمو کاغذ داره کار گر سمبه و ورق آهن داره برای هینه که کارگر باید حقوقش کم باسه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    اگه نیروی کار کمتر از تقاضای کار بود اونوقت حال این کارفرمایان دیدن داشت. منت کارگر رو میکشیدن و حقوق عالی بهش میدادن. ولی صد حیف که دور دور اوناست و دارن از زیادی نیروی کار بهره حداکثری میبرن و ظلم میکنن.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    چه کار شجاعانه ای کردید؟
  • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    با سلام آقا چشم این دولت این کارفرماها و سرمایدارها هستن همه این جلسات کشکو بیهوده هستش فقط کارگران را سرکار میزارن وسلام
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام بنده و 150نفر دیگر کارمند استانداری البرز و تهران هستیم (با نوع استخدام رسمی کارگری ) که در پست های کارمندی مشغول کار هستیم استانداری تهران و البرز سال 1396 و 1398 ، علاوه بر افزایش سالانه حقوق کارکنان خدمات کشوری ، در 96 در میانه سال حقوق کارکنان خدمات کشوری را تحت عنوان بند10ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوی تا 35 درصد دیگیر افزایش دادند ودر اسفند سال 98 نیز تحت همین ماده قانونی حقوق کارکنان را 50 درصد اضافه کردند و لی حقوق کارکنان کارگری را به بهانه نوع استخدام اضافه نکردند یعنی طی سال های 69 و 98 حقوق کار کنان دولت تا 130 دصد افزایش پیدا کرده است ایا کارگران خانواده و و زندگی ندارند آیا باید بار مشکلات اقتصادی کشور را قشر کار گر به دوش بکشد (به نظر بنده قانون کار را تغیر عنوان دهند و به قانون برده داری تغیر نام بدهند )
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    همیشه یار با کارفرمایان بو ده دولت و کارفرمایان از یک کاسه میخورند. نمیدونم این دولت نادان و کودن چه جوری میخواد جواب این همه کارگر را بده بیت المال فقط برای شماست که دزدی کنید عدالت برقرار نشد حتی بازنشسته کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی فرق دارند. شما به کارگر ضربه نزدید به عدالت جمهوری اسلامی ضربه زدید.
  • ععلببب IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    هرچی میکشیم ازدست دولت بی عرضه است. بی عرضن بی عرضه. دزدن دزد
  • کارگر بی گناه US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    هیچ عدالتی وجود نداره.کسی که باید حقوقش بیشتر باشه کارگره نه کارمند..یه کارگر هر چقدر هم حقوق بگیره حقشه اما یه کارمندی که راحت پشت میز میشینه و دو تا امضا که یه بچه هم میتونه بکنه واقعا حقش حقوق دو برابری کارگر نیست..این کارگر است که سلامتی اش و لذت و در کنار خانواده بودن را قربانی لقمه ای نان میکند کارگری که از تعطیلی هیچ نمیفهمد از عید و عزا چیزی نمیفهمد فقط باید بدود و کارمندان زحمت کش هم لذت ببرند و دو قورت و نیمشان هم باقی باشد
  • عباس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 1
    اینقدر به کارفرما فشار نیارین. بخدا باعث بیکاری کارگران میشین. منه کارفرما اگه بهم فشار بیا نیمی از کارگرها رو اخراج میکنم. دوستی خاله خرسه نکنید.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام بنده و 150نفر دیگر کارمند استانداری البرز و تهران هستیم (با نوع استخدام رسمی کارگری ) که در پست های کارمندی مشغول کار هستیم استانداری تهران و البرز سال 1396 و 1398 ، علاوه بر افزایش سالانه حقوق کارکنان خدمات کشوری ، در 96 در میانه سال حقوق کارکنان خدمات کشوری را تحت عنوان بند10ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوی تا 35 درصد دیگر افزایش دادند ودر اسفند سال 98 نیز تحت همین ماده قانونی حقوق کارکنان را 50 درصد اضافه کردند و لی حقوق کارکنان کارگری را به بهانه نوع استخدام اضافه نکردند یعنی تنها در سال های 1396 و 98 حقوق کار کنان دولت تا 130 درصد افزایش پیدا کرده است ایا کارگران خانواده و و زندگی ندارند آیا باید بار مشکلات اقتصادی کشور را قشر کارگر و خانواده اش به دوش بکشد (به نظر بنده قانون کار را تغیر عنوان دهند و به قانون برده داری تغیر نام بدهند ) الان کدام کارخانه دار پویل ماشین ش کمتر 500 میلیون تومان است روزی 60 هزار تومان حقوق در بسیاری از کارخانه ها و کار گاه ها که سرویس ایاب و ذهاب و نهاری ندارند پول نهار و هزینه ایاب ذهاب یک نفر هم نمیشود واقعا حیف از رایی که به دولت روحانی و روحانی دادیم کار گران دیگر امیدی ندارن الان هم اتاقی من با نوع استخدام قانون مدیریت خدمات با سابقه کار من حقوقش شده شش میلیون پانصد هزار تومان و حقوق من با استخدام کارگری سه میلیون پانصد یعنی تقریبا نصف حوق همکار هم رده خودم این هم از تدبیر و امید
  • حین IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    لعنت بر ضد کارگر دولتیها از ایران نیستند با انباشته کردن حق کارگر برای خود وده نسل خود ذخیره کرده ماموریت داشتند جیبشان پر بشه کارگر بره بميره لعنت به آدمهای ریاکار نزد رهبر خودشان را مظلم نشان میدهند بچه های ایشان در آمریکا و ووو خودشان را ژن بر تر میدانند مرگ بر دزدان آشکار
  • خواد GB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    تمام عوامل دولت خودشون کارفرما هستند بخصوص خود وزیر که بعد انشا الله محاکمه خواهدشد. اگر خدا بخواهد قوه قضائیه دخالت خواهد کرد.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    در جامعه ای که مجری قانون خود قانون شکنی میکند از دیگران چه انتظاری میتوان داشت روش کار این آقایون عملا برده داری اسلامی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس