کد خبر 1059869
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
نقدینگی نمایه

با توجه به دستمزد یک میلیون و ۸۳۶۵ هزار تومانی کارگران درسال ۹۹، حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری چقدر خواهد بود؟

به گزارش مشرق، براساس ماده واحده قانون کار که در پایان شهریور ماه سال ۱۳۷۰ اصلاح شد تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات افزایش حقوق کارگران

برای محاسبه حداقل عیدی باید دستمزد روزانه مصوب سال را در ۶۰ روز ضرب کنیم. در ماده واحده قانون کار آمده است که مبلغ پرداخت عیدی کارکنان نباید از ۹۰ روز حداقل مزد روزانه تجاوز کند.

حالا با تعیین دستمزد یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومانی کارگران درسال ۹۹ حداقل عیدی کارگران برای سال جاری ، ۳میلیون و ۶۷۰هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۵میلیون و ۵۰۵ هزار تومان خواهد بود. یعنی عیدی سال ۹۹ کارگران نباید از ۳میلیون و ۶۷۰ هزارتومان کمتر و از ۵میلیون و ۵۰۵ هزار تومان نباید بیشتر باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گمنام RO ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    رسانه ملی فقط 2 ماه هست میگن کرونا یک بار در این 2 ماه برنامه ای برای دفاع از حقوق کارگران نداشتند این برده داری نیست پس بهش چی میگن آقا جان هرچه زودتر ظهورتان را نزدیک کنید دیگر تحمل این بی عدالتی را ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس