کد خبر 1060075
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
دکتر علیرضا زالی

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ۸۶ درصد شهروندان با اعمال محدودیت ها موافقت دارند، گفت: بر این اساس ۳۲ درصد مردم هنوز تجربه شستن ۲۰ ثانیه دستها را نداشته اند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در تهران ، اظهار داشت: ۳۴۰ مورد جدید ابتلا در تهران داشتیم که در بخش های عادی و ۸۰ مورد نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند.

بیشتر بخوانید:

زالی: وضعیت کرونا در تهران قابل مقایسه با هیچ استانی نیست

رشد آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های تهران

وی با اشاره به اینکه تغییر شگرفی در آمار تهران دیده نمی شود،ادامه داد:هرگونه تحلیل آمار در تهران نیاز به زمان مکفی تر دارد.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به نظر سنجی جدید در تهران، خاطرنشان کرد: ما مرتب در حال نظر سنجی هستیم که بر اساس آخرین نظر سنجی جدید، ۳۲ درصد مردم متأسفانه تجربه شستن ۲۰ ثانیه دستها را نداشته یا اعتقادی به آن ندارند.

زالی بیان داشت: قریب ۸۶.۴ درصد شهروندان که در جامعه آماری ما قرار داشتند با اعمال محدویت ها بیشتر در تهران در صورت تضمین سلامت خود موافقت دارند.

وی ابراز داشت: ۷۵ درصد تردد مردم در روزهایی که ادارات تعطیل بوده برای تأمین مایحتاج عمومی بوده که اگر بتوانیم سازو کار تأمین و خرید آنها را فراهم کنیم می توانیم میزان مراجعه را کاهش دهیم؛ چراکه بخش عمده مراجعات مردم و خروج از منزل برای تأمین اقلام ضروی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 11
    وقتی درمان و پیشگیری با گیاهان هست چرا هی دستهاشون رو بشورند؟!
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      2 0
      هم موافقم هم مخالف. دو تاش در کنار هم
    • آتیلا IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      16 1
      شستن دستها نشون میده شما چقدر به شعور اجتماعی پایبند هستی و باعث انتقال انواع بیماریهای کرونا و غیرکرونا نمیشیم... اگه شما بهداشت رو رعایت نکنی و باعث بیماری و فوت کسی بشی حق الناس هست... میخوای باور کن میخوی بهش بخند.... اما دنیا و آخرت به هم ربط دارن و بی حساب و کتاب هم نیست داداش.
    • مهدی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      بنده منظورم شستن مداوم بود وگرنه شستن دست در مواقع ضروری مثل بعد از ورود به منزل و... لازم است...
    • داود DE ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      23 0
      شستن کامل دست و صورت، بخصوص دست در هر محیطی بطور مرتب لازمه، چون هیچوقت نمیتونین مطمئن باشین چیزی که بهش دست زدین چند دقیقه قبلش به ویروس کرونا آلوده نشده باشه. مدت-حتما و حداقل-بیست ثانیه خیلی لازم و ضروریه، چون روی ویروس، لایه ای از چربی هست و فقط وقتی که اون لایه تو صابون حل بشه ویروس متلاشی و غیرفعال میشه، حل شدنش هم حداقل بیست ثانیه طول میکشه، اون هم با مالش مستمر با صابون... برای اندازه گیری زمان هم آروم بشمرین: ... هزار یک ؛ هزار و دو ؛ هزار سه ؛ ... الی آخر ... موفق باشین و هوشیار ... این ویروس اومده آدمای کم حواس و کم هوش و سهل انگار رو بکشه! چون ظاهرا در نظم جدید جهانی و دنیای بعد از کرونا دیگه جائی برای اونا نیست!! ولی آدمای ضعیف و بیمار و سن بالا هم اگه هوش و حواسشونو جمع کنن و رعایت کنن، بعد از کرونا حتما همدیگه رو میبینن! و شانس بیشتری برای زنده موندن دارن تا افراد بی مبالات!!!
    • علی IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      14 0
      کدوم گیاه کدوم درمان تو رو خدا دست از سر ما بردارید .. دستتون بشورید تا ملت رو مبتلا نکردین
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      شستن دستها را پیامبر اعظم اسلام 1400 سال قبل در احادیث خود تاکید نموده اند، اسلام دینی است که دستورات آن تا دنیا دنیا است همیشه به روز است
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 2
    مثل رییس جمهور که اعتقادی به ماسک زدن نداره
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 0
      عین ترامپ خبرنگارا بهش گفتن شما ماسک نمی زنی؟؟؟ گفت من اعتقادی ندارم چون دارم تست میدم و مایک پنس هم تست میده اما بقیه مردم طبق دستور سی دی سی بزنن.
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 1
    ان 32 درصد مثل غربی ها با دستمال خودشون پاک می کنن که همیشه هم بو میدن خاک بر سرا
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 0
    فرهنگ بالای تهرانیهارو میرسونه . یه بار تو راه تهران قم بودم نزدیک یه متل پیاده شدیم رفتیم دستشویی وصبحونه بخوریم . معذرت میخوام ولی دردستشویی یه مقدار پایینترازحدمعمول بود .متاسفانه اکثر تهرانیهایی که اونجا بودند ایستاده دستشویی کردند و حتی بدون دست شدن دستشویی رو ترک کردند . وپای میز هم چه غذاهایی که سفارش ندادند درکنارخونوادشون واخر هم که اومدیم بیرون ٬ سوار ماشینهای مدل بالاشون شدند ورفتند . فرهنگ پولدارای تهرانی این بود که مابا چشمای خودمون دیدیم
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 2
      توجه بفرمائید صحیح بنویسید - رفتیم دستشوئی و صبحانه بخوریم؛ غلط است صحیح =رفتیم به رستوران برای استراحت بین راهی - مسترح و.. در آن جمع است
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    خاک بر سر بی فر هنگشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس