رونالدو

پس از شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹، ستارگان دنیای فوتبال واکنش های متفاوتی به کشور و شهر خود داشته‌اند.

سرویس ورزش مشرق - پس از آن که بحران کرونا جهانی شد و فوتبال در سراسر جهان مثل بسیاری از صنایع بزرگ به تعطیلی کشیده شد، ستارگان دنیای فوتبال واکنش های متفاوتی در قبال این پدیده داشتند.

درچنین مواقعی از ستارگان ثروتمند دنیای فوتبال انتظار می رود کمک های نجومی خود را از سازمان جهانی بهداشت یا خیریه های معتبر جهانی دریغ نکنند و بلافاصله دست به کار شوند. البته همه کمک ها الزاما پولی نیست بلکه همین ستارگان با یک پیغام تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در اموزش به مردم و تشویق آنها برای رعایت نکات بهداشتی اجتماعی و فردی دارند.

به عنوان مثال در همان روزهای آغازین شیوع کرونا در اروپا، بازیکنان محبوب و مشهوری مثل سوارس و مسی از بارسلونا، رونالدو از یوونتوس، راموس و کاسیاس از رئال مادرید و اسپانیا و سایر بزرگان دنیای فوتبال با انتشار پستهای مهمی از مردم خواستند در خانه بمانند و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند. 

اما فارغ از این اقدامات فرهنگی که البته مهم هستند، کمک های این ستارگان بسیار ارزشمند خواهد بود. کریستیانو رونالدو در همان روزها مبلغ ۵۰۰ هزار یورو به سازمان بهداشت جهانی هدیه داد و تعداد قابل توجهی ماسک و مواد ضد عفونی کننده را خریداری و به دو شهر مادرید و لیسبون فرستاد.

از لیونل مسی هم خبرهایی شنیده شد، او در بارسلونا کمک های خوبی کرد و رقم نیم میلیون یورو به صلیب سرخ تقدیم کرد اما از مسی انتظار می رفت برای آرژانتین هم آستین بالا بزند اما گویا خبری در این خصوص نشد که نشد. البته در آمریکای جنوبی اوضاع چندان به وضعیت قرمز نرسیده ولی مردم و هم وطنان مسی منتظر کمک های وی هستند.

زیدان سرمربی رئال مادرید دیگر ستاره دنیای فوتبال است که هم به فرانسه، هم به الجزایر کمک مالی داشته و البته به دو خیریه وابسته به همسرش نیز کمک های نقدی و غیر نقدی زیادی کرده است.

در این میان بعضی از ستارگان هم وعده های زیادی داده و تبلیغ خوبی برای خود کرده اند اما در واقعیت خبری از کمک های آنها نبوده است.

به عنوان مثال پوگبا در برنامه زنده رادیویی قول داد کمکی شایان توجه به سازمان بهداشت جهانی داشته باشد اما خبری از این کمک نشد. ژاوی نیز قول قطعی داد تا به بخش از پناهجویان مستقر در کمپ های یونان و ترکیه کمک نقدی داشته باشد اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. مردم در عالم واقع، عملکرد هنرمندان و اسطوره های خود را رصد می کنند و واکنش خوب و بد ستارگان دنیای فوتبال را فراموش نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس