کد خبر 1059761
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کرونا نمایه

وزیر امور خارجه سوئد سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره روش استکهلم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را رد کرد.

به گزارش مشرق، «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد روز چهارشنبه گفت سخنان«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اقدامات استکهلم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملاً غلط هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لینده در مصاحبه‌ای گفت: «ما به هیچ عنوان راهبردی با هدف ایجاد ایمنی جمعی نداریم. اما از سوی دیگر قرنطینه کامل را نیز اجرایی نکرده‌ایم».

بیشتر بخوانید:

شیوه سوئدی‌ها در مبارزه با کرونا

«ایمنی جمعی» که پیش‌تر انگلیس تلاش می‌کرد از آن برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده کند روشی است که طی آن بیماران در قرنطینه نگهداری می‌شوند اما سایر افراد جامعه رها می‌شوند تا با ابتلای افراد زیادی از جمعیت به بیماری، در برابر آن مقاومت ایجاد شود.  

لینده افزود، سوئد اقدامات مهمی درخصوص قرنطینه افراد کهنسال و برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت آنلاین انجام داده است.

او در ادامه گفت: «این گونه نیست که برخی کشورها گمان می‌کنند ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. ما هر کاری که به نفع سوئد باشد انجام می‌دهیم».

ترامپ روز سه‌شنبه در جمع رسانه‌ها گفته بود: «آن‌ها (منتقدان) سوئد را مثال می‌زنند ولی سوئد به شدت [از کووید-۱۹] آسیب دیده است.»

رئیس‌ جمهور آمریکا گفت اکثر کشورها رویکردی مشابه با آمریکا را پیش گرفته‌اند و «اگر این کار را نمی‌کردیم، صدها هزار نفر دیگر از مردم را هم از دست می‌دادیم».

لینده با انتقاد از این سخنان ترامپ گفت: «ما نیز تقریباً همان اقدامات اغلب کشورهای دیگر را انجام می‌دهیم اما آن را به نحو دیگری اجرا می‌کنیم. قرنطینه در کار نیست اما تأکید می‌کنیم که مردم مسئول خود هستند».

مقامات بهداشتی سوئد روز چهارشنبه اعلام کردند تا کنون ۸۴۱۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس