کد خبر 1060789
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
کرونا نمایه

مقامات سوئد سالمندان بیش از ۸۰ سال یا سالمندانی با بیش از ۶۰ سال که چند مشکل جسمانی دارند را از اولویت قرار گرفتن در بخش مراقبت‌های ویژه خارج کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس سندی از بیمارستان دانشگاه «کارولینسکا» در استکهلم، پایتخت سوئد، بیماران مبتلا به ویروس کرونا که سن آنها بیش از ۸۰ سال بوده یا بیماران بالای ۶۰ سال که چند بیماری دارند در اولویت قرار گرفتن در بخش مراقبت‌های ویژه نخواهند بود.

این سند، گزارش‌های قبلی را تایید می‌کند که مقامات سوئد به دنبال اولویت دهی به گروه‌های مردمی برای قرار گرفتن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و کسانی که احتمال بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند در آی‌سی‌یو قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سوئد به شیوه مبارزه با کرونا در این کشور

روزنامه «آفتون‌بلادت» سوئد نیز در گزارشی نوشت در کنار بیماران بالای ۸۰ سال، کسانی که بیش از ۶۰ یا ۷۰ سال داشته و چندین مشکل جسمانی دارند نیز از بخش مراقبت‌های ویژه خارج خواهند شد.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد به بیش از ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر و قربانیان کرونا در این کشور نیز به ۸۸۷ نفر رسیده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود که سوئد از روش ایمنی جمعی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کند اگر چه مقامات سوئد این ادعا را رد کردند. 

«ایمنی جمعی» که پیش‌تر انگلیس تلاش می‌کرد از آن برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده کند روشی است که طی آن بیماران در قرنطینه نگهداری می‌شوند اما سایر افراد جامعه رها می‌شوند تا با ابتلای افراد زیادی از جمعیت به بیماری، در برابر آن مقاومت ایجاد شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    پس مشخصا آمار سوئد از تعداد مبتلایان دروغی بیش نیست
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    روشی که روحانی درپیش گرفته
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    4 2
    دروغی که به اندازه یک فیل بزرگ است
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 0
      یعنی از تو هم بزرگتره با این مغز کوچیکت ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس