آمریکا کرونا

وزیر خارجه سوئد در دیدار سفیر ایران گفت: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم.

به گزارش مشرق، «احمد معصومی فر» سفیر ایران در استکهلم امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و گفتگو کرد. 

بیشتر بخوانید:

فرانسه ۴ میلیون ماسک ایتالیا و اسپانیا را مصادره کرد

در این ملاقات معصومی فر با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت: ایران و سوئد همواره از روابطی سازنده در طول تاریخ روابط بلندمدت خود بهره مند بوده اند و ظرفیت های  خوبی برای تعمیق و گسترش روابط به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی وجود دارد که برای رفع موانع آن باید تلاش مشترکی انجام شود. 

وی با اشاره به اپیدمی جهانی ویروس کرونا عنوان کرد: تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران  جان انسان های بیگناه را هدف گرفته و مانع جدی برای مقابله با کرونا در ایران شده است. 

وی ضمن تشریح اقدامات گسترده دولت در این خصوص خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران هم برای کنترل و ممانعت از گسترش این ویروس و هم برای جبران آسیب های اقتصادی قشر کم درآمد، نیازمند دسترسی به منابع مالی خود است. 

سفیر ایران با اشاره به دو موضوع چندجانبه گرایی و حقوق بشر که از اصول سیاست خارجی سوئد است  افزود: ما انتظار داریم استکهلم صدای بلندتری برای لغو و نادیده گرفتن  تحریم های ضد بشری و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران داشته باشد. 

وزیر امور خارجه سوئد نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت: ایران جزو شرکای اصلی ما در منطقه غرب آسیا است و موضع همیشگی سوئد مخالفت با تحریم های یکجانبه است. 

وی افزود: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم.

وزیر خارجه سوئد با اشاره به اجرایی شدن اولین تراکنش مالی از طریق اینستکس ابراز امیدواری کرد شرکت های سوئدی با استفاده از این ساز و کار روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را به سوی عادی سازی سوق دهند. 

در این ملاقات همچنین در خصوص روابط  سیاسی و چندجانبه از جمله همکاری های دو کشور در زمینه کاهش تنش ها و حل بحران های منطقه ای از جمله جنگ یمن بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    باشید تا جونتون دراد
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    سگ زرد برادر شغال است . ابله به کفار دل می بندد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس