امانوئل مکرون

رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه هشدار داد شمار مبتلایان به کرونا در پاریس و حومه رو به افزایش است و ظرفیت بیمارستان‌ها ظرف ۴۸ ساعت آینده به درجه اشباع خواهد رسید.

سرویس جهان مشرق - خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در حال حاضر حدود یک چهارم از مجموع ۲۹ هزار مورد تائیدشده ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های فرانسه متعلق به شهر پاریس و حومه آن است و حدود ۱۳۰۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

فردریک والتو رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه در گفتگو با تلویزیون بی‌اف‌ام اظهار داشت: «ما در منطقه ایل دو فرانس (منطقه کلانشهر پاریس) بی‌شک نیازمند کمک هستیم، زیرا آنچه در شرق اتفاق افتاد اکنون به اینجا رسیده است.» اشاره وی به منطقه گراند ایست بود، جایی که اولین موج بزرگ ابتلا به بیماری در فرانسه مشاهده شد. بیمارستان‌های واقع در آن منطقه پیشاپیش مملو از بیمار شده‌اند و ارتش مشغول کمک به انتقال برخی از بیماران بدحال به شهرهای دیگر است. والتو هشدار داد: «ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده ظرفیتمان تکمیل خواهد شد.

فرانس ۲۴ در ادامه این گزارش آورده است مسئولان منطقه پاریس در تلاش هستند تا تخت‌های بیشتری در بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین دستگاه‌های تهویه و تنفس و کادر درمانی بیشتری فراهم کنند تا بتوانند تا حدودی پاسخگوی سرریز بیماران در پاریس و مناطق حومه باشند. این گزارش می‌افزاید: امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز ۱۷ مارس اعلام قرنطینه عمومی کرد تا جلو گسترش ویروس را بگیرد، اما پزشکان می‌گویند طی هفته آینده منتظر موج جدیدی از موارد ابتلا به بیماری هستند، زیرا دولت از برگزاری انتخابات محلی منصرف نشد و هزاران نفر از مردم در پارک‌ها و خیابان‌ها در معرض تماس با یکدیگر قرار گرفتند. والتو در این باره گفت: «اگر بیمارستان‌ها را به حال خود رها کنیم و بگذاریم هر منطقه به تنهایی با بیماری مقابله کند، در آن صورت وقوع فاجعه قریب‌الوقوع خواهد بود.»

عدم شفافیت فرانسه در اعلام آمار واقعی مرگ‌ومیرها بر اثر کرونا

از سویی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارش خود افشا کرد که مسئول اجرایی ارشد بیمارستان‌های فرانسه می‌گوید تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا بالاتر از آمارهای رسمی است. براساس گزارش رویترز، یکی از مقامات ارشد بهداشتی فرانسه اخیرا اظهار داشته است که میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمار روزانه دولتی است و اینکه آمارهای دولتی صرفاً موارد مرگ‌ومیر در بیمارستان‌ها را شامل می‌شود. فردریک والتو رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه در همین رابطه در گفتگو با رادیو اینفو فرانسه اظهار داشت: «ما فقط از داده‌های ارائه‌شده توسط بیمارستان‌ها مطلع هستیم. ارقام رسمی پیشاپیش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند، اما اگر موارد مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های سالمندان و افرادی که در خانه می‌میرند یا شمارش نمی‌شوند را اضافه کنیم، رقم قطعی بی‌شک بسیار بیشتر است.»

ژروم سالومون مدیرکل مرکز سلامت وزارت بهداشت فرانسه در این خصوص اعلام کرد مسئولان به زودی قادر خواهند بود موارد مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های سالمندان را محاسبه کنند که این امر احتمالاً به افزایش چشمگیر مرگ‌ومیرهای ثبت‌شده منجر خواهد شد. گفتنی است رسانه‌های فرانسه ده‌ها مورد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان را گزارش داده‌اند و بیش از ۱۵ مورد مرگ‌ومیر فقط از یکی از آسایشگاه‌های سالمندان واقع در شرق فرانسه گزارش شده است. نشریه لوموند هفته گذشته نیز ۳۹ مورد مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های سالمندان در ناحیه ایل دو فرانس را گزارش داد و نوشت آسایشگاه‌هایی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند تمایلی به ارائه اطلاعات در این باره ندارند.

موج جدید مبتلایان در مرحله اوج‌گیری

رویترز در بخش پایانی گزارش خود به نقل از والتو می‌نویسد: به سختی می‌توان گفت چه زمانی میزان رشد موارد ابتلا و مرگ‌ومیر جدید کاهش می‌یابد و اینکه آیا فرانسه نیز تا هشت روز دیگر دچار سرنوشت ایتالیا می‌شود یا خیر. ایتالیا بالاترین نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس را در اروپا به خود اختصاص داده است. وی در این باره اظهار داشت: «ما نمی‌دانیم مرحله پیک بیماری چه زمانی خواهد بود، اما روند آن همچنان رو به بالاست.»

به گفته والتو، به دشواری می‌توان تعداد موارد ابتلا در فرانسه را با دیگر کشورها مقایسه کرد، زیرا تعداد افرادی که در فرانسه آزمایش می‌شوند به اندازه تعداد افراد آزمایش‌شده در کشورهای همسایه نیست. وی اظهار داشت: «ما امکانات لازم جهت آزمایش همه افراد را نداریم... ایتالیا تعداد بسیار بیشتری را آزمایش می‌کند و تعداد افرادی که در آلمان در معرض آزمایش قرار می‌گیرند ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از ماست.»

لازم به ذکر است بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به ۳۷۵۰۰ نفر رسیده است که از این میان حدود ۲۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 31
    مثلا در ایران آمار واقعی مبتلایان و فوتی ها را شما می گید؟؟؟
  • CA ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 2
    تو اتحادیه اروپا افراد کرونایی رو میفرستند قرنطینه خانگی و اگر فرد از دنیا رفت دیگر جزو آمار حساب نمیشود! در صورتی که خودشون غربالگری کردند! فقط هم مختص فرانسه نیست بلکه در آلمان و تا حدودی اسپانیا نیز همین هست ولی در ایتالیا اخبار به صورت دروغین بسیار بحرانی منعکس میشود.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    واقعا برای صهیونیست های به ظاهر مسیحی حاکم در فرانسه و عموم کشورهای غربی، جان مردمشان ارزشی دارد. بله! اگر بخواهند به بقیه جاهای دنیا حمله کنند، جان مردم باارزش می شود وگرنه اگر جرأت کنند همه ی معترضین شنبه ها را درجا قتل عام می کنند. مگر امریکا در برجهای تجارت جهانی شهروندان خودش را نکشت.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    به.......!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس