کد خبر 1059095
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
کیانوش جهانپور

در روزهای کرونایی گذشته و در شرایطی که چینی‌ها به‌طور سخاوتمندانه‌ای به کشورهای مبتلا و به خصوص ایران کمک نموده است، موضع‌گیری عجیب سخنگوی وزارت بهداشت اعتراض محافل سیاسی را برانگیخت.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگویی با یک رسانه‌ ترکیه‌ای در موضع عجیب و تأمل‌برانگیز گفته بود: در ژاپن اپیدمی‌ اتفاق نیفتاد و واژه اپیدمی ‌وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت در همه جای کشور اپیدمی ‌داریم. مرحله تک‌گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهرها در مرحله اپیدمی ‌یا همه‌گیری هستیم. حتی در کره‌جنوبی هم اپیدمی ‌اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید:

موضع جهانپور در حد رسانه‌های حامی ترامپ است!

پافشاری سخنگوی وزارت بهداشت به اشتباه خود


وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی ‌داشت. به‌نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به‌نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی ‌مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.


موضع‌گیری نسنجیده  و اعتراض مقامات چینی


این موضع‌گیری نسنجیده واکنش و اعتراض محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور و حتی دولت چین را برانگیخت و «چانگ هوا» سفیر این کشور در ایران در توئیتی نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای حصول نتیجه،‌ اخبار آن را با دقت بخوانید.»


کیانوش جهانپور یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود نیز نوشت: «مباحث علمی ‌را هیچ‌گاه نه می‌توان و نه باید با سیاست آمیخت. همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققین چین، حداقل آنفلوآنزای تیپA را از ویروس نوپدید کرونا وخیم‌تر قلمداد کردند. امروز یافته‌ها خلاف این را نشان می‌دهد. به یافته‌های خودی اطمینان بیشتری داریم.»


چانگ هوا، سفیر چین در ایران در پاسخ به این توئیت سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری برگزار می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه‌گیری اخبار آنها را با دقت بخوانید.»


کیانوش جهانپور نیز به چانگ هوا پاسخ داد: «بسیار عالی! وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو کنفرانس خبری، نشست تخصصی ساعت ۱۱:۳۰ و نشست سخنگو ساعت ۱۴:۳۰ هر روز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می‌کند که تقریبا کم‌نظیر هست و برای سفرای محترم و اصحاب رسانه و همه کشورها به‌ویژه کشورهای دوست قابل استفاده خواهد بود.» سفیر چین نیز در پاسخی دوباره به سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشت: «آقای عزیز، بنابراین امیدوارم که شما به حقایق و تلاش‌های بزرگ مردم چین احترام بگذارید.»


دلجویی وزارت امورخارجه  و قدردانی از کمک چینی‌ها  


این مشاجره توئیتری واکنش عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران را برانگیخت. او بدون‌ اشاره مستقیم به سخنان حاشیه ساز کیانوش جهانپور در صفحه توئیتر خود نوشت: «شجاعت، فداکاری و عملکرد حرفه‌ای چین در مهار کووید ۱۹ را باید تائید کرد.» وی همچنین تأکید کرد که ایران قدردان پکن در این «شرایط دشوار» است.


 اشاره موسوی به کمک‌های سخاوتمندانه دولت و ملت در ارسال محموله‌هایی شامل اقلام پزشکی و بهداشتی به ایران طی روزهای سخت و دشوار گذشته بوده است. این درحالی است که کشورهای غربی نه تنها از ارسال کمک‌های پزشکی و بهداشتی به ایران خودداری کرده و از تحریم‌های ظلمانه و غیرانسانی دارویی آمریکا علیه کشورمان نیز حمایت کرده بودند.


اروپا و آمریکا حتی در شرایط سخت مبارزه ایران با کرونا، از تحریم‌ها کوتاه نیامدند و هیچ کمکی در این راه که می‌توانست مانع شیوع نشود، نکردند. بلکه به یکدیگر هم ‌ترحم نکردند و به راهزنی و سرقت ماسک و تجهیزات پزشکی از هم پرداختند.


در همین خصوص «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن روز شنبه اعلام کرد که شنبه شب طی دو پرواز از شهر پکن کمک‌های چین برای مقابله با ویروس  سخاوتمندی چینی‌ها  در مقابل خدعه و خیانت اروپا و آمریکا سفیر ایران با بیان اینکه «تاکنون کمک‌های دولتی و مردمی چین با ۲۸ پرواز طبق جدول پیوست از شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو به کشورمان ارسال شده است،» خاطرنشان کرد: «بیش از ده میلیون ماسک، ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۳۰۰ هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستکش، ۳۵۰ ونتیلاتور، ۵۰۰ اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این کمک‌ها می‌باشد.


طبعا ما در حوزه سیاست خارجی، رفتار چین را مانند هر کشور دیگری تحت رصد می‌گیریم. این کارنامه فراز و نشیب دارد اما در مجموع، به مراتب بهتر و مفیدتر از رفتار یکسره خیانت و جنایت و خدعه اروپا و آمریکا بوده است.


البته اگر دستگاه دیپلماسی به‌ویژه دیپلماسی اقتصادی دولت، رویکرد فعالانه‌تری داشت، می‌شد تعامل اقتصادی و سیاسی متوازن‌تر و پر سودی برای کشورمان رقم بخورد. به‌عنوان مثال، چهار پنج ماه سفیر نداشتن در چین یا عدم اهتمام به تدارک روابط راهبردی، بخشی از فرصت‌های مهم را دریغ کرد.


ادعای پرهیز از سیاسی‌کاری و اصرار بر خطاهای سیاسی گذشته!


همه ما دوست داریم مبارزه با کرونا زودتر به سرانجام برسد و از وضعیت رکود و تعطیلی خارج شویم، اما اگر گاهی شتابزدگی و ساده‌سازی مسئله دیده می‌شود، به روحیه خود آقای روحانی بر می‌گردد، نه چین و ماچین!


موضوع مبارزه با بیماری عالم‌گیر کرونا آن قدر مهم است که باید از سیاسی‌کاری درباره آن پرهیز کرد اما گویا جناب سخنگو اصرار دارد برخی خطاهای سیاسی خود در سال ۸۸ را تکرار کند.


بحث این نیست که روش چینی در قبال کرونا بهتر است یا روش کره‌ای و ژاپنی و فیلیپینی و یا روش انگلیسی و آمریکایی و آلمانی. کرونا ناشناخته‌های بسیار دارد.


اغلب کشورهای شرقی و غربی در این‌باره پنهان‌کاری کردند و اغلب آنها تا همین دو هفته قبل، سعی در آسان جلوه دادن ماجرا داشتند؛ هم چینی‌ها و هم اروپایی‌ها و هم آمریکایی‌ها.بنابراین سخنگوی وزارت بهداشت اگر می‌خواهد تبیین جامع، بی‌طرفانه و علمی ‌ارائه دهد، باید همه واقعیات را بازگو کند، نه گوشه‌ای از آن را.


از سوی دیگر این اظهارات حاشیه‌ساز سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روابط دیپلماتیک ایران و چین بی‌تأثیر نبوده و باعث اعتراض مقامات چینی و در نتیجه دلجویی مقامات وزارت امور خارجه از چینی‌ها شده است. پرسش قابل تأمل این است که این موضع‌گیری هزینه‌ساز آقای جهانپور صرفا از روی ناآگاهی وی از اصول دیپلماسی بوده یا خدای ناکرده مسائل دیگری در این میان مطرح است؟

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 82
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    وزارت بهداشت مملو از نفوذی ها است.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      دم آقای جهان پور گرم که حقیقت رو گفته.شما که ادعای خودکفایی دارید و عدم کمبود اقلام از چی میترسین.نگران چی هستید.حرف حق برای شما که کشور رو پر از کالای آشغال چینی کردین اقتصادش رو نابود کردین تلخه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      25 7
      خخخ
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      تو شرایطی که فریاد گدایی پیوسته این غربگراها از غرب حال هر ایرانی رو بهم زده تنها کشوری که بدون التماس اینهمه به ایران کمک کرده فقط چین بوده اون موقع تین مردک که ۲ تا آمار مرگ و میر اعلام کرده به چه حقی به خودش اجازه داده روابط راهبردی و مهم کشور را با یک کشور دوست بخطر بنذازه!؟؟؟ واقعا از قوه قضاییه برای جلوگیری از تکرار این حماقتها درخواست رسیدگی قاطع و سریع دارم!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      9 1
      یا خدا کمک
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      42 34
      10:23 کلا مثل اینکه از مخ خلاصی؟ معلوم هست مخاطبت کیه ؟ ده ها سال است که دولت در اختیار لیبرالها است با برجام سیاه بختتان ننگ تمام قاجار و پهلوی و ناکامی مصدق را شستید و ابرویشان را خریدید با ده ها میلیارد دلار های جهانگیری و سکه سیف جیب مردم را خالی و انبان های خود را تا خرخره پر کردید تمام خدمات بی منت دکتر را هو کردید و بعد با پر رویی تمام به ان برگشتید اما از نوع صبح جمعه ای و خون بپا کردن در کشور و ................................
    • احمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      30 19
      شما که این همه دل پری از چین داری چرا آمریکا چیزهای بنجلش رو برا ایران نمیفرسته ؟
    • بوشهری IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      13 5
      پرداخته شدن و دنبال کردن چنین سخنانی از نظر سیاسی در وضعیت غعلی خیر صحیح نیست فکر میکنم باید اندکی صبر کرد بحران ها را کاملا رد کرد و بعد از ریشه یابی دقیق اظهار نظر و به دنبال اون راهبرد اتخاذ کرد. اگر چین و یا آمریکا هر کدوم این ویروس رو ساخته باید به دنیا پاسخ بدن. گیرم که مثلا چین چند میلیارد دلار هم کمک کرده به دنیا آیا جواب چنین خسارتی در دنیا میشود؟ و یا آمریکا تونسته واکسنش رو بسازه آیا این کافی چنین خسارتی هست؟ ولی در حال حاضر وقت چنین صحبتهایی نیست....
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      26 19
      چرا اینقدر از رابطه سازنده ی ایران و چین میترسید؟ نگید رگ استقلال و میهن دوستیتون گل کرده که شنیدن این حرف از شما یانکی پرست ها شبیه جوکه!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      4 2
      تو این شرایط تحریمی ایران راه های دیگه ای داره برا دور زدن و ارز آوری و تامین نیازهایی که در داخل ایران وجود نداره. ۱- رابطه خوب با کشورهای همسایه مثل عراق که هم با مسافرت ارز آوری دارند و هم با صادرات درآمدزایی برای کشور ۲- رابطه با روسیه و چین. دوتا شریک خوب و وفادار. در سختی و راحتی. اونایی که منافعشون به منافع ما گره خورده و ارتباطشون با ما خیلی از گره ها رو باز میکنه و تحریم های آمریکا رو بی اثر. درباره اولی چپ ها چیکار کردند؟ دیگه نگیم از ماجراهای صیغه و بازیهایی که سر زیارت اربعین در آوردن و بر طبل نژاد پرستی زدن دوم هم که درباره روسیه چپ و راست میزنن و حالا چین! چین که بیشترین کمک رو در ماجرای کرونا به ما کرده و شریک تجاری و اقتصادی ماست باید باور کنیم چپ ها خائن نیستن؟!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      2 4
      درباره حرف به ظاهر کارشناسانه این آقای آمارگو! چین درباره جامعه آماری خودش صحبت کرده نه کل دنیا! و درست هم گفته. سبک زندگی،ترکیب جمعیتی،نو تغزیه و خیلی از عوامل دیگه باعث میشه درصد مقاومت و مرگ و میر در جوامع مختلف متفاوت باشه. مقایسه کنید امار مرگ و میر ایتالیا رو با کره ی جنوبی
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      6 3
      10:23 سال هاست که حضرت آقا میفرمایند کالای ایرانی بخرید تا کشور قوی بشه. اگر کشور پر از اجناس خارجی شده تقصیر تو و امثال تو هست که به حرف حق رهبری گوش نمیدید. با چین کاری ندارم و نظر هم نمیدم اما از نظر شما غرب گدا ها حتما باید بریم با امریکا که به خون ما تشنه هست ارتباط برقرار کنیم. این تاثیر نفوذ فرهنگ غرب در ایرانه که با این که تحریممون کردن و هزاران جنایت در حقمون انجام دادن اما باز هم طرفدار دارن! شگفت آوره. واقع باید به تهجم فرهنگیشون آفرین گفت که به خوبی کارش رو انجام داده.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      9 2
      عزیزانی که ازعدم خودکفایی دم میزنین و اینکه ایران محتاجه کمک اینو اونه . باید خدمتتون عارض بشیم وقتی از کمک حرف می زنیم منظور چند کارتون ماسک پوسیده نیست . چین اولین کشوری بود که لااقل به طور رسمی با این موضوع درگیر شد این یعنی یه کشوری که سرشار از تجربه بوده و اتفاقا تجربیات خودشو در این زمینه همون روز اول در اختیار ایرانو یک چند کشور دیگه ای قرار می ده که به لطف اون ها ایران متوجه می شه که باید روی چی زوم کنه ، چی کار کنه ، کدوم وسیله هارو بهش نیاز بیشتری داره . یکی از دلایلی که باعث شده آمار مبتلایان به اون چیزی که تحلیلگران اون ور آبی انتظارشو می کشیدن و اینکه ایران کانون کرونا بشه و حتی با دوبرابری کردن ارقام مبتلایان و مرگ و میر ها نتونستن بهش برسن ، همین تجربیات زود هنگامی بود که در اختیار ایران قرار گرفتن ، حالا اینکه سخنگوی وزارت بهداشت اومده و بایک سری حرف هایی که نه جای اثبات دارد و نه جای انکار و نه حتی جای دفاع، چین را به پنهان کاری متهم می کند ، یعنی نمک خوردن و نمکدان شکستن . در ضمن مدعیان ارتباط با دنیای بیرون ، چین به تنهایی یک سوم دنیای بیرون است .نفوذی هم چرت و پرت است . یک نادان به تنهایی زحمت ده ها نفوذی را می کشد .
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      11 2
      10:23 انصافا خیلی پرتی
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 0
      متاسفانه غیر از وزارت بهداشت در وزارت های کلیدی دیگر هم جریانهای نفوذ لجن پراکنی و عقده گشایی میکنند اما این مهم یک نکته مثبت هم دارد در زمانی که مردم مجبور شوندبرای حفظ جمهوری اسلامی و دست آورد های چهل سالگی پر افتخار این کشور دست به جراحی بزرگ بزنند این حضرات دیگر نخواهند توانست چهره منفور خودشان را پشت نقاب پنهان کنند
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    غربگرایان تاهرمسئله ای رابه نجاست سیاست الوده نکنند به دلشان نمی نشیند
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      21 24
      همین نامردها فقط برای یک سوال دکتر که پرسید اگر هلوکاست راست است چرا اجازه تحقیق نمیدهید و در ضمن در المان بوده و اسراییل در فلسطین چه غلطی میکند هنوز یاوه میگویند که روابط ایران را با دنیا به هم زده
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      12 8
      برو ببینیم بابا
    • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      5 10
      درود بر شما .
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    چه هزینه ای ؟ چرا اینقدر از چین میترسید؟ عین حقیقت رو گفته
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      آنقدر که شما از اربابتان آمریکای آدم کش می ترسید ! شما از این می ترسید که چین بتواند تحریم های اربابتان را بی اثر کند ! ما فقط سپاسگذار کشور چین هستیم که در این شرایط بحرانی وتحریم هر آنچه که از دستش میاید برای ایران انجام میدهد ولی آمریکا هر روز تحریم می کند تا عزیزان تو در بیمارستان بمیرند!اگر ایرانی هستی این را می فهمی شاید هم منافقی از آلبانی هستی !
    • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      85 57
      منظور ترس نیست گفتن حرف مفت چه ارزشی دارد دوم چرا حقیقت فقط در مرده های چین باید رو شود 7 سال است کشور را غارت می کنند و تخریب کرده اند هیچ پیشرفتی دیده نمیشود زبانها لال است حقیقت را بگویند حالا ما را با کشته های چین چکار.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      64 63
      خوب عین حقیقت را هم میگفت که آمریکا دارو رو برای ایران تحریم کرده.
    • r.s IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      51 60
      صحبت از نفوذی هاست و کسانی که قبله آنها آمریکاست هر چند این کشور مردمشان کشورشان را مورد انواع فشارها از جمله انواع تحریمها قرار دهد . واقعاً این نوع نوکری توبره که بین هیچ ملتی پیدا نمی شود .
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      40 46
      این دیدگاه های اُسکُلانه ی بی بی سی وار رو برای ما نشخوار نکن. شما ظاهرا هنوز چگونگی روابط بین کشورها رو نمی دونی، ما از کسی طرفداری نکردیم، چین در حال حاضر متحد ماست، فهمیدنش برات سخته؟ این همون کشوری هست که تو تحریم ها از ایرن حمایت کرده و می کنه، فهمیدن اینم برات سخته؟ به پرزیدنت بگو وقتی چین آمریکا رو تحریم کرد، چرا واردات سویا از آمریکا رو چندین برابر کردی که آمریکا ضربه نخوره.. اینم فهمیدنش برات سخته؟ و در آخر لازم باشه تو همین نماز جمعه کنار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل یه مرگ بر چین هم می ذاریم، فهمیدن اینم برات سخته؟!! نه سخت نیست غیر ممکنه.. دهنت رو ببند این اُسُکل بازیات رو هم زنگ بزن منوتو براشون گزارش بده دور هم خَر کیف شین..
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      12 15
      نشخوار کار گوسفندها که اونم تویی
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      7 14
      چین شریک تجاری و سیاسی ماست. شما چرا اینقدر از آمریکا میترسید؟ سوالم رو جور دیگه ای مطرح میکنم.شما چرا اینقدر از رابطه سازنده ی ایران و چین میترسید؟ نگید رگ استقلال و میهن دوستیتون گل کرده که شنیدن این حرف از شما یانکی پرست ها شبیه جوکه!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    جناب اقای دکتر !!! شما سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هستید یا سخنگوی دولت منفور امریکا و رژیم اشغال گر قدس ... ضمنا اگر حرفی برای گفتن ندارید لطفا ساکت باشید یقینا مردم فهیم و قدردان ایران نخواهند گفت لال هستید .
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      44 44
      بابا هر که تو ایران حرف مخالف شماها را می زنه نفوذیه. بعد انتظار دارید کشور درست شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      25 17
      ما انتظار نداریم کشور درست شود چون نفوذی‌ها و اتباع بیگانه بر سر کارند.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    لطفا از سخاوت چین حرامزاده حرف نزن،اول بیا جواب این همه کشته ها بده بعداگرفرصتی شداز چینت دفاع کن،عجب سخاوتی که به دنیا ...مرگ... میبخشد.
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      73 84
      آدم کشی فقط از کشور محبوبتان آمریکا بر میاید واین ویروس هم ساخته دست اوست ! مرگ بر منافقان ساکن آلبانی !
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      43 55
      چین و آمریکا کیلو چند، تو حالیت می شه چی به چیه آخه.. 4 تا اُسکُل خزعبلات بی بی سی رو کردن تو مغزتون فک می کنن از همه چی با خبرین. این چین همونه که تو تحریم ها تو این مدت کمکت کرده، می فهمی معنیش چیه؟؟ روابط خوب و بد، سود آور و زیان ده، حالیته؟ بابا بی شعوری حد داره، نفهمی حد داره..
  • تنبل IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    حداقل حداقل مجازاتش برکنار شدن از تمام مناصب اش است.
    • سعید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      97 54
      چرا مگه چین غیر منافع ملی خودش به چیزی دیگه فکر کرده از همه خوشحالتر همون چین هست واز حماقت غربی ها داره استفاده می کنه فقط فکر کن اگر یک روز غربی ها نشستن سر جاشون و گفتند ایران ما تسلیم شدیم و ارتباط ما با آنها مثل چین شد چین چه کار میکند با ما
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      50 50
      لااقل باید از سخنگویی ستاد ملی کرونا برکنار بشه. این آقا بیشتر داره تو مسایل سیاسی دخالت میکنه و مشکل درست میکنه.
    • تنبل IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      8 1
      جناب 08:45 - در (( اگر )) نتوان نشست قربان .
    • تنبل IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      8 1
      جناب 08:54 - در (( اگر )) نتوان نشست قربان .
  • انقلاب IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    82 53
    الان به راحتی تمام انگ ضد انقلابی روش میذارن و تموم
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    40 75
    اون موقع که می گفتم از ظاهر و اسم این اقا مشخصه چه جوری عمل خواهد کرد عده ای حمله می کردند که قضاوت نکن. بفرما اینم از کیانوشششششششششششششش که بدتر از نوش افرین است
    • آسمان IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      69 20
      واقعا متاسفم از روی اسم نظر میدید روی عملکرد کارشناسان
    • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      1 4
      خاك بر سرت ابله ! عاخه اين چه استدلاليه بزمجه ؟!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    41 64
    خوشحال بودم که به خاطر کرونا این دولت در خانه اش می تمرگد و لااقل با کار نکردن وطن فروشی نمی کند ولی گویا از هر فرصتی برای خیانت به کشور استفاده می کند. مرگ بر خائنین رقصنده با گرگ غرب
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    31 37
    اصلاحات رقصنده با امریکا درنده با رفقا
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      10 2
      نمی دونم چرا منو با این حرف یاد ظریف انداختی؟!!!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    39 63
    تریبون یک کشور را دست یک آدم ناشی دادن هزینه ساز هم می تواند باشد ! البته بعضی ها به عمد نمی خواهند چین تحریم های آمریکا را بی اثرکند!
  • اصغر IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    عده‌ای چرا اشتباه میکنند چین این جنابت بزرگ بشری را انجام داده در آزمایشگاه حالا آمریکا را فحش میدهند چون این ویروس ساخته دست بشر است و همین که اطلاع رسانی دروغ به مردم دنیا انجام داده اگر خوب کنترل میکرد این طوری دنیا را درگیر نمیکرد چرا تایوان درگیر این ویروس نبوده چون ماهها قبل کنترل میکرده گویا میدانسته در وهان چین چه خبر است
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      32 42
      جناب پروفسور که اینقدر اطلاعات داری راه درمانش رو هم بلدی بگی.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      38 31
      راه درمانش اینه که تو خفه خون بگیری
  • هوانورد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    37 12
    متاسفانه همه ما عادت کرده ایم هر گونه حدس و گمان را که ریشه در تفکر و تمایلات شخصی ما دارد را تبدیل به یک نظریه قطعی نموده و آنرا بعنوان یک حقیقت محض کارشناسانه وقت و بی وقت منتشر کنیم ، و برای کشور و مردم هزینه سازی نمائیم. هر گونه متهم سازی عجولانه در هر زمینه و بخصوص موضوع اخیر مشکلات جدیدی را به کشور تحمیل خواهد نمود
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      10 48
      راست میگه کاسه لیس ارباب آدم کش آمریکا می شدی حالا چرا چین؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    91 36
    مشرق دين نداري حداقل آزاده باش ، بجاي قبول نوكري چين و كاسه ليسي كمونيست ، ذره اي وجدان ملي داشته باش ،
    • طاهر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      59 30
      جومونگ خوب این چینی های کثافت را می شناخت چون می دونست چه جونورها و جونور خور های هستند
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      28 16
      چطوره که ارتباط با غرب قرون وسطی و غارت گر میشه تعامل با دنیا ولی ارتباط با روسیه وچین که همه قطعنامه های علیه ایران رو تو سازمان ملل وتو می کنند میشه کاسه لیسی؟!!!!!لااقل یه حرفی بزنید که خودتون باورش کنید
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      20 8
      وجدان ملی فقط اونایی دارن که صنعت هسته ای یه کشور رو که به خاطرش شهید داده، به دستور ..... بتن می کنن و بلافاصله بعد بنزین می ریزن رو مردم خودشون.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      23 25
      مواظب منافقان مستقر در آلبانی وصهونیست های اسرائیل باشید که به زبان فارسی از همه ما مسلط ترند وبیشتر این اظهار نظرها توسط آنها در فضای مجازی با هدف گمراه کردن مردم انجام می شود.
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      همین مونده وجدان ملی رو از وطن فروشان و غرب پرستان یاد بگیریم. ما با چین شریک سیاسی هستیم. این رو بفهم.
  • احمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    28 36
    معلومه، بر عهده مردم بدبخت این اسهال طلبان نجاست خواری میکنند، هزینش وبال گردن مردم بیچاره میشه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    23 17
    ساده انگاری و سهل گیری عالیترین مقام دولتی خودمان در خصوص این بیماری علیرغم هشدارهای دلسوزان و متخصصین هر چند برای برخی مصلحت ها باشد که به مراتب بیشتر جای تامل و انتقاد دارد
  • انقلابی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    27 34
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی مرگ بر آمریکا
  • عشق علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    25 14
    سلام و لعنه الله علی قوم الظالمین و الکافرین الی یوم الدین اللهم عجل لولیک الفرج و عافیه و النصر
  • Arian IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    60 20
    انقدر پشت یک کشوری که نه دین داره نه خدا نباشید.کل دنیارا به نابودی کشیده نمیبینید بعد به ۴قلم کمکش توجه میکنید!از طریق همین ویروس کلی ماسک و وسایل پزشکی داره میفروشه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    54 16
    تا حالا فکر کردین که چرا تمام کشورهای دوست ما کمونیست هستن.
    • حميد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      21 25
      و چرا همه دشمنان ما كشورهاي دوست امريكا
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      5 0
      دوست عزیز کمونیست خیلی وقته که به رحمت خدا رفته. الآن چین و روسیه به هر چیزی شبیه اند جز کمونیست. من طرفدار چین و روسیه نیستم اما حد اقل این دو کشور رو بشناسیم بعد از خودمون نظریه در کنیم.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    60 27
    کیانو ش حقیقت گفته.حالا چین کمونیست شد دایه دلسوزترازمادر
  • روشن IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    50 25
    چقدر مزدوز چین تو این مملکت داریم
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      21 13
      چقد آدم بدبخت و افسرده تو این مملکت داریم. خوب می شی قربونت برم، منم قبلا فک می کردم حق با سعودی و بی بی سیه :)
  • حسین IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    28 9
    این جمله کیهان : "نابراین سخنگوی وزارت بهداشت اگر می‌خواهد تبیین جامع، بی‌طرفانه و علمی ‌ارائه دهد، باید همه واقعیات را بازگو کند، نه گوشه‌ای از آن را." نشان می دهد که آقای جهانپور بی ربط نگفته و بخشی از واقعیت رو گفته
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    23 36
    دمتون گرم قربون چیشای بادومیتون برم چی میای عزیز که هوای ایران رو دارید چینیها خودشون میدانند با چه کشوری رابطه دارن ایران یکی از قدرتهای دنیا داره میشه
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      جوک خوبی بود
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    16 29
    این بیسواد از دنیا بی خبر رو سریع محاکمه کنید
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    62 23
    اونایی که طرفداری چین رو میکنن و میگن اینا نوکر آمریکا هستن بدونن که نوکر و جیره خوار غرب و شرق بودن فرقی نداره....مشکل ما ایرانی ها اینه که از هموطنان خودمون که برامون زحمت میکشن حمایت نمیکنیم. چین اگر داره کمکی به دنیا میکنه داره گنده کاری خودشو جمع میکنه که با این همه که فوت کردن چطور میخاد هزینه سنگین کارشو بپردازه!!!!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    51 26
    شما که سالهاست با سخنان نسنجیده و خام و اعمال بیهوده برای این ملت بدبخت هزینه درست می کنید چرا دلواپسید؟ نترسید دوستان شما یعنی چین و روسیه (البته شما آنها را دوست خود می دانید آنها جزء منافع خودشان دوستی ندارند) به بزرگی آمریکا نیستد که بتوانند همه دنیا را علیه ما متحد کنند.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      16 12
      باشه شما درس میگی، آمریکا خوبه مام بدبختیم شدیم مستعمره ی چین و روسیه، حالا دیگه ولمون کن.. قبلا فقط شنیده بودم اُسکُل داریم، الان به وضوح دارم می بینم :/
    • تنبل IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      10 9
      ما هم جزء منافع خودمان دوستی نداریم . چین منافع ماست .
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    40 21
    کسی هم که واقعیتهای این روزها را به درستی میگوید ما او را مورد هجمه سیاسی قرار میدیم هرچی اتفاق میافتد مقصر این کشور یا کشور دیگر است نه عزیزان. الان مگر وزیر بهداشت چی گفته غیر از واقعیت.گربه هم برای رضای خدا موش نمیگیره
  • طاهر IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    57 19
    از این چینی ها خیری به هیچ بشری نرسیده بجز شر و گرفتاری که نمونه اخرش همین کروناست . شما ها دیگه کی هستید کدام سخاوت کل دنیا را بدبخت کرده اند خدا نسلشان را از روی کره زمین بردارد
    • ایرانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      4 7
      شما که این همه برای آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه و اسرائیل ناراحتی یک نمونه همکاری و نه خیانت به ملت ایران نام بر چین کشوری که در سخت ترین بحران کنار ایران بوده چرا تو آلبانی زندگی میکنی
  • علیرضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    49 21
    با اقای جهانپور موافقم، نویسنده مقاله بجای تسویه حساب سیاسی به واقعیت بپردازد، اینکه چند هزارنفر ازمردم کشورمان کشته شدند وکمکهای سخاوتمندانه ی چین هیچ یک از از این عزیزان را به ما برنمیگرداند
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      2 0
      هیچ کدام از این عزیزان رو به ما بر نمی گردونه، اما جلوی کشته شدن بیشتر عزیزان دیگر رو می گیره دوست عزیز. چین تا الان بالای 10 میلیون ماسک، 500 هزار گان و داروهای آنتی ویروسی به ایران ارسال کرده در حالیکه کل شرکت های داروسازی و خدمات پزشکی جهان از ترس تحریم های آمریکا ما رو کنار گذاشتن
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    47 17
    لعنت به چین وآه وناله مردم حواله کسی که بخاطردشمنی باغرب ازجفای شرق بگذرد...نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    25 10
    سلام برمردم داغ دیده از کرونا در این زمان باید با هم مهربان باشیم بعضی ها عزیزشون رو از دست دادن وخیلی از مردم شغلشون رو در صورتی که به نان شبشون محتاجند با توهین به هم به تعالی نمیرسیم باید فکری اساسی برای تامین معیشت مردم بشه
  • mehdi IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    55 18
    چینی ها دنیا را بدبخت کردند طلبکارم هستند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    25 33
    گویا ماموریت آقای جهانپور اصلاح طلب بهم زدن رابطه آیران با چین است ،اقیان وزارت جارجه تا گند بالا نزده برش دارید
  • تقی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    26 6
    تمام بدبختی ملتها از پنهانکاری دولتهاست
  • US ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    24 34
    شاید علت سخنان جهانپور این باشه که چین اثر تحریمهای غرب رو تا حدودی کم رنگ کرده. چینیها روابط تجاریشون رو با ایران حفظ کرده اند و غربیها نتونستن نتیجه مورد نظر از تحریمها رو بگیرن. اصلاح طلبها خیلی دوست دارن به بهانه فشار تحریمهای غرب به مردم مذاکرات برجام رو از سر بگیرن. به هر حال اینکه آقای جهانپور به طیف غربگرای جامعه سیاسی ایران تعلق داره بر هیچ کسی پوشیده نیست. تازه ایشون جزء افراد معتدل این جناح سیاسی هست. بعضی از یارانشان مثل زیبا کلام عاشق سینه چاک غرب و بخصوص انگلیس هستند و هرگز این موضوع را پنهان نمی کنند. مگه کسی جرأت داره در حضور زیباکلام شعار مرگ بر آمریکا بگه. مگه کسی جرأت داره از کمبودهای اروپا و انگلیس و بی اخلاقی غربیها در بی تفاوتی شون نسبت به معالجه سالمندان بگه.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    14 10
    پذیرش مسئولیت؟؟؟ چیزی که این دولت با آن غریبه است فقط این مورد هم نیست
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    21 34
    در کشورهای دنیا فعلا فقط چین را داریم پس بالاجبار همین یک دوست را هم از خودمان دور نکنیم
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    40 14
    مشرق نیوز ماله کش چین هم هست انگار...
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      18 24
      وزیر برجام مگه ماله رو زمین هم میذاره که یکی دیگه بخواد برداره؟!!! :/
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    36 26
    مگه مستعمره چین هستیم؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      20 20
      شما دوس داری اینجوری فک کن. اما آدمایی که سرشون به تنشون می ارزه خوب می دونن وقتی ایران، چین و روسیه رزمایش دریایی برگزار می کنن، به فرماندهی ایران یعنی چی.. حالا برید خودتون رو با این نظرای صد من یه غازی که بی بی سی وسعودی کرده تو مختون خودتون رو انتر منتر این و اون کنین.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      7 7
      به فرماندهی ایران!‌!!چی ردی تو مشنگ
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      7 3
      اگه دست امثال شما باشد می شویم رفیق فابریک آل سعود مثل خوانندگان لس آنجلسی تان که صبح تا شب خودشان را هزار تکه کردند هی داد زدند ایران ایران بعد یکهو افتادند تو بغل بن سلمان ملخ خور.خاک بر سر هر چه خائن وطن فروش است که نوکری کردن برای اجانب برایتان اینقدر مهم است . حتی فهم این را ندارید که متوجه روابط استراتژیک شوید. خدایا اینها تو کدام دانشگاه درس خوانده اند !!!!! که واحد اولی که پاس کردند نوکریست آن هم برای آنگلوساکسونهای قرون وسطائی
  • ایران DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    52 13
    نوکری نوکری است چه چین باشد چه روسیه ویاهرکشوری خاک توسربیگانه پرستان
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      24 28
      آفرین ازت خوشم اومد، خب حالا بیا بگو ببینم بتن کردن هسته ای نوکریه، یا برگزاری رزمایش دریایی و دور زدن تحریم ها با متحدان؟
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      15 20
      نوکری بهتر از وطن فروشی است آنهم با مزد گرفتن از بیگانه !تف
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 14
    کذام هزینه ها ؟؟ از بی برادری کشور دیکتاتوریال چین شده برادر ما !!؟؟ فراموش کردید بهنگام قضیه هسته ای چند بار توی سازمان ملل برعلیه کشور ما رای صادر کرد !!؟؟ * فراموش کردید از ترس آمریکا خرید نفت از ما را قطع کرد ؟؟!! * فراموش کردید چه بلایی سر دلارهای بلوکه شده ملت ایران در بانکهای خود دارآورد !!؟؟* چین باید به دنیا قرامت به پردازد.بابت صدور این ویروس به اصطلاح منحوس - باید ضررهای اقتصادی جهان را جبران کن . * آمریکا و اروپا باید چین را شدیدا تحریم اقتصادی کنند !!؟؟ * بعلت های غلط خودمان را انداخته ایم توی دامن چینی ها موش و خفاش و...خور. حالا هم یک مقام علمی حرف دل مردم ایران و جهان را میزند.دارید اورا سرکوب میکنید !!؟؟
  • رزمنده وبرادر شهید،،دبیر تاریخ IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 5
    کرونا بچه بازی نیست.این مار مارگیر می خواد،سیاست منسجم،وحدت کل کشور واقتدار،بسیار قوی،فعلا وقت باند بازی وسیاست بازی وحتی ایدئولوژی فکر کردن نیست،جلن ومال وحیثیت ایران عزیز است،،، تلاش کنیم،هزار تا دوست پیدا کنیم ونه یک دشمن ،فکرتان را بکار بیندازید،،حرف سبک ولی ارزش سم است برای وطن،،،موقعیت بسیار حساسی است ،عزیزان هوشیار باشیم وبیدار،فردا دیر است،،
  • شهاب IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    14 36
    ما نباید رابطه مون رو با چین خراب کنیم با این همه تحریم اگه چین نبود الآن شاید کشور ما فروپاشیده بود حالا میخواید بگید ما نوکر هستیم بگید اما چین الآن تنها بزرگترین پشتوانه ما برای بقاست.(نادیده بگیرید که شرکت چینی بعد توتال از پارس جنوبی کشید بیرون)
  • 1 IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    24 14
    شما به دروغ عادت کرده اید و حقیقت برایتان تعجب است
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      21 6
      شما برو خودتو به حرف های راست بی بی سی سرگرم کن
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    20 76
    کشور ایران مثل یک شهر و هزار کلانتر شده چهار چوبی یک دست در سیاست های خارجی و داخلی از جمله مبارزه با بحران ویروس کرونا وجود ندارد جای تعجب نیست صحبت ها و مواضع این آقا باید با عملکرد مشکوک دولت در مبارزه با ویروس کرونا و هجمه های آمریکا علیه چین هماهنگ باشد .
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    33 16
    چین و آمریکا کار خود را می کنند و ایران برای آنها فقط وسیله ای برای امتیازگیری از طرف مقابل است. بدرفتاری و نقض حقوق مسلمانان چین را هم فراموش نکنید.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    14 24
    هر کس بوق آمریکا و انگلیس رو بزنه مطمئن باشید خائنه و باید مجازات بشه. این قبیل افراد در بین تحصیل کرده ها کم نیستند. متاسفانه حقایق و رخدادهای ساده هم نمی تونند تحلیل کنند
  • محمدرضا GB ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    19 27
    به نظر من هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد ولی انصافا چین در شرایط سخت پشت ایران بود یادمان نرود بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران با وتوی چین و روسیه همراه بود
  • س ع IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    16 30
    آقای جهانپور در حد خود صحبت کن و مشکلات سیاسی و مالی برای مردم بوجود نیار اونجائی که با حرف بزنی لالی میشی مثلا در مورد مناطق سفید در کشور که رئیس جمهور اعلام کرده و بازگشت بکار ادارات و اصناف
  • حسين DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 2
    هيچكس
  • یک ارزشی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    27 5
    #چین غلط کردیم دفعه آخرمونه
  • ایرانی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    22 5
    سیاست یعنی پدر سوخته بازی. شما جون هم نیافتید آمریکا و چین و سایر ابرقدرتها خودشان میدانند چه بازی با ملتها میکنند و در آخر باهم کنار میان .بنده خدا سخنگو را متهم نکنید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    23 5
    با این بخشش موافقم که کووید19 مرگبارتر از آنفلوآنزاست. تمام کسانی که گفتند کووید19 کم خطره در جنایت علیه مردم نقش دارند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      24 0
      من نمی فهمم این دکترهایی چطور امار می دهند انفولانزا از کرونا خطر ناکتره ۲درصد به ۸ درصد و اساتید دانشگاه های معتبر هستند .چطوره که انفولانزا هیچ جا را تعطیل نکرده یا من اطلاع ندارم ولی کرونا دنیا را بیچاره کرده تمام اعتبار متخصص علمی و معتبر صحبت کردنه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    19 2
    لعنت خدا بر دروغ گو...چه اینوری چه اونوری
  • یک دانشجوی متعهد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    25 8
    خداییش اقای جهان پور فردی است که در قبال جان مردم مسئولیت پذیره و صریح حرف میزنه هرچند به ضرر خودش باشه جان مردم مهمتر از هر قضییه دیگس
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    26 11
    درود بر اقای جهانپور مرد صادق...سیاست کارش دروغگوییه
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 12
    اقای جهانگرد شما که نمیتونین کارتونو خوب انجام بدین و جلوی کورونا رو بگیرین الکی بی خود گردن چین نندازین .اعتراف کنین که بی تدبیر هستین و به وظایفتون خوب عمل نکردید چرا گردن چین میندازین.
  • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    28 2
    داخل مشرق نیوز هم نفوذی وجود داره مثل بی بی سی،برای اینکه جلوه خوبی نشون بده،گاهی از بعضی چیزها حمایت میکنه، مشرق نیوز دنبال مذهبیون میره،ولی در کنارش نظر خودش رو درحال اعمال کردن به مخاطب انجام میده،تیترهایی ک در مقالات میزنه با خط قرمز نشون میده،کسانی ک تو این مقالات دست دارند،سواد رسانه ایی بالایی دارند،اما دنبال آروم کردن نیستد،هر گونه خبری شما تو این رسانه دارین،ک نشون بده بی طرف هست،اما این همه ی ماجرا نیست.... برای من مشرق نیوز سیاه کاری داره..
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    28 11
    این قد سنگ این خفاش خوران ، جنین خوراران و روسیه عوضی را به سینه نزنید تاریخ گواه بوذه احمق ها
  • شهریار GB ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 15
    با سلام در امیدوارانه ترین و بهترین حدس باید آقای جهانپور را ناآشنا به مسائل کشورداری و سیاست بین‌الملل و پروتکل های مربوطه دانست و سخنان ایشان را در زمانی که امثال ترامپ و پمپئو با همین ادبیات توطئه ایجاد نفرت از چینی ها را اجرا می کنند از روی جهالت و نادانی قلمداد کرد و در بدترین وضعیت ایشان را ستون پنجم نفوذی غرب دانست که خائنانه نقشه های دشمنان ملت و مملکت را اجرا می کنند. معلوم نیست ایشون سخنگوی وزارت بهداشت هستند یا خارجه. شما را چه غلطه ها به اظهارنظر در مورد وضعیت بهداشت چین. خیلی زرنگید وضعیت بهداشت خودمان را درست کنیم.
  • ایران DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    7 17
    امثال این آقا کاسبان تحریم هستند که باید از صحنه روزگار محو شوند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 18
    آقای جهانپور بهتر شفاف سازی کنند و پرسش پاسخ دهند آیا رابطه نماینده مجلس صفاری نماینده نطنز با وزیر بهداشت سابق آیا نقشی در گرفتن این مسولیت داشت یا فقط به خاطر لیاقتشان این مسولیت را گرفتند
    • تنبل IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      0 0
      گل گفتی .
  • حقیقت گو IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    9 22
    باسلام - باید سریالی مشابه گالیور درست کرد و یک سری از مسئولین دولتی را در آن نقش داد که فقط بگویند ما نمی توانیم و آمریکا و ....... می توانند و ما باید زیر سایه این دشمنان قسم خورده کشور و مردم برویم و جیره خوار آنها باشیم .
  • غفور IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    24 5
    اتفاقا آقای کیانوش رستمی حرف بحق و مستندی را گفته این همه جنس بنجل تو این سالها از چین خرید کردیم و باعث رکود صنعت ایران شده به نظرم یک لابی قوی از وارد کنندگان از چین مدافع کشور چین شده اند به نظرم اول از همه در مورد ویروس کرونا به چین باید مشکوک بود از دو لحاظ 1- آمار کم اعلام قربانیان کرونا در چین 2- اگر این آمار درست است به احتمال قریب به یقین چینی ها از اول از چگونگی ساختار ویروس کرونا خبر داشتن
    • US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      5 0
      این کیانوش با اون کیانوش فرق داره. ی شیر کیانوش هم تو برره داشتیم. اینا با هم فرق دارن.
  • غلام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    23 11
    فقط زر میزنید . یکی هم که حقیقت میگه به پرو پاش میپیچید .
  • احمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 32
    اگر نظر ما مردم ایران هم قابل احترام است از آقای جهانپور در خواست میکنم از طرف خود اظهار نظر کند . و این نظر شخصی خودشان است ما به دولت و مردم چین احترام می گذاریم وتنها کشوری که صادقانه در کنار ما بود کشور دوست چین بود .
  • US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    24 5
    نباید همه را فراری داد سخنگو بالاخص در این ایام تحریم و کرونا آخه تو با چین چیکار داری
  • نادر IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    21 3
    تازه دارم میفهمم هزینه سایت مشرق از کجا تامین میشه . سوپ خفاش نوش جان.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    13 2
    مشرق خفه شو معلومه خوب جیره از چین میگیری نوکر چین
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    2 10
    واقعا باعث تاسفه .چین بهترین شریک برای ایران بوده و هست
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    2 8
    گفته که خودش رو مطرح کنه
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    2 9
    طوری نشده که . چین هم که کمک میروسنه به ایران فعلا
  • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    20 3
    واقعا این حکومت های کمونیستی چه قدر خوب و دلسوز ملت های مسلمان هستند !!!! سخاوتمندانه کمک می کنند!!!!!!!!!!!!!
  • یک اصلاح طلب IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 6
    درگیر نشید با هم . ایشون چیزی نمیفهمه از سیاست و اگر نه الان موقع درگیر شدن با چین نیست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 2
    یا از این ور بوم میفتین یا از اون ور بوم
  • علیرضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    11 5
    سلام چطور میشه دفاع از استقلال کشور در برابر غرب و دادن هزینه های کمر شکن توسط مردم (نه حاکمیت) امری مطلوب است ولی با یک حرف علمی و منطقی که سخنگوی وزارت بهداشت در مورد شرق گفته، صحبت از هزینه میشه؟!!!!!
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      3 0
      آخه این هزینه های کمر شکن رو دولت همین وزیر بهداشت با برجام به مردم تحمیل کرده.
  • صرفا جهت اطلاع بعضی ها IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    7 1
    ما آخرش نفهمیدیم فاز این مشرق چیه؟!از یه طرف شروع به نقد کردن میکنه از یه طرف هرچی پیام میزارم منتشر نمیکنه "فازا ماذا؟ لطفا پیام من رو منتشر کن هیچ توهینی هم نداره
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 12
    این بازیو تمومش کنید جهانپور باید بشدت کوبیده بشه و حتی زندان انفصال و خلاصه شدیدترین نوع برخوردتا کاری که بش ربط نداره اظهار نظر نکنه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 0
    غلب کشورهای شرقی و غربی در این‌باره پنهان‌کاری کردند و اغلب آنها تا همین دو هفته قبل، سعی در آسان جلوه دادن ماجرا داشتند؛ هم چینی‌ها و هم اروپایی‌ها و هم آمریکایی‌ها.بنابراین سخنگوی وزارت بهداشت اگر می‌خواهد تبیین جامع، بی‌طرفانه و علمی ‌ارائه دهد، باید همه واقعیات را بازگو کند، نه گوشه‌ای از آن را. فقط ما خوبیم!!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    2 6
    این اقا کمی مشکوکه. به نظرم باید برکنار بشه. قبلا هم به طب اصیل ما حمله کرده بود! خیلی از گارد گیری هاش مشکوکه
  • À DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 2
    قراربود استقلال داشته باشیم
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 2
    احمقانه است که چین که اینهمه کمک کرده رو بخوای بکوبی. و به آمریکا که تو شرایط بحرانی تحریم ها رو بر نمیداره احترام بگزارند، خاک بر سرتون بشه نفهم ها.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 1
    اقاي جهانپور درست ميگه كره و ژاپن تلفات زير 100 دارند ايران بالاي3000 نفر تلفات داده كشور چين گفت اين ويروس خطرناك نيست و ايران هم باور كرد وزير خارجه چيني صحبت كر يك ميليون ماسك براي چين فرستاد
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 3
    یادمان باشد این ویروس مرگبار از چین شیوع پیدا کرد و دنیا رو به وحشت انداخت و قربانیان زیادی گرفته است
  • ایرانی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    7 1
    مرگ‌براجنبی‌پرست.نه‌شرقی‌نه‌‌غربی‌فقط‌جمهوری‌اسلامی
  • JP ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 0
    مسئولیت این همه اظهارات هزینه ساز علیه ابرقدرت جهان با کیه پس؟؟
  • همکار جهانپور IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 3
    جهانپور بسیار بی حسابی زده همه هم قبول دارند این را. اشتباه کرد جهان
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 7
    معلوم شدجهان پور ایرانی نیست
    • امیر IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      4 1
      حرف حق تلخه واقعا برای چی ادعای مسلمانی داریم تا کی دروغ بگیم
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    مسئولیت اظهارات هزینه‌ساز جهانپور برعهده کیست؟! اینکه سوال ندارد!! برعهده شخص رئیس جمهور محترم میباشد. مگر قرار نبود تا ۱۴۰۰ با .... به عقب برنگردیم متاسفانه از یک طرف با برجام به اواخر قاجاریه برگشتیم و از طرف دیگر با مدیریت برجامیون در کرونا داریم همگی به سراشیبی قبر وارد میشویم آیا تا ۱۴۰۰ کسی باقی خواهد ماند؟
  • آرمان IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 0
    جناب آقای دکتر جهانپور.....کرونا در بسیاری از کشورها قدرت کشندگی چندانی ندارد ....آمار هند و کشورهای عربی را ببینید
  • فرهاد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    آمریکا از روسیه بدتر، روسیه از آمریکا پلیدتر، چین از هر دو کثیف تر،وابستگی وابستگیه،استثمار استثماره،آمریکا و چین نداره،چشم هارو باز کنیم و ببینیم.....
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    ...مثل اینکه خدایی ناکرده مسائل دیگری در میان است... خدا خودش رحم کنه بهمون.تو این مرگ و میرم دست برنمیدارن انگار فک کردن مرگش مال همسایه اس!!!
  • عبا دالله IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    سلام عزیزان ما از امریکای جنایت کار و غرب وحشی نترسیدیم وانقلاب کردیم حالا که قدرت در دستان شما جناح محترم راست است از یک اخم سفیر چین این همه می ترسید وبه یک پزشک هم وطن این همه حمله می کنید نه ترس لولو نمی خوره نه ترس هوا تا دارم خخخخخخخخ مرک بر امریکا ای ترسو ها
  • محسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    حالا بحث دکتر جهانپور و چین و سیاست به کنار . چرا این همه بی احترامی و فش تو نظرات به چشم میخوره . ما فقط ادعای فرهنگ داریم و گرنه فرسنگ ها با اون فاصله داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس