کد خبر 1061149
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
ونتیلاتور

محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا دستگاه تنفس مصنوعی ساختند.

به گزارش مشرق، گروهی از محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، موفق به ساخت دستگاه تنفس مصنوعی برای استفاده بیماران دارای مشکلات تنفسی مبتلا به ویروس کرونا COVID-۱۹ شدند.

بیشتر بخوانید:

آغاز کسب و کارهای کم‌ریسک از شنبه در تهران

این دستگاه نتیجه تلاش پژوهشگران دانشگاه تهران دکتر هادی مرادی و دکتر سید کمال‌الدین ستاره‌دان و هم‌چنین دکتر مرتضی بهزاد نسب از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران است که با همکاری گروه پروفسور Slocum در دانشگاه MIT باز طراحی و ساخته شده است.

سادگی و سهولت ساخت را می‌توان از مزایای این دستگاه تنفس مصنوعی برشمرد. این دستگاه به صورت منبع باز (Open source) در اختیار تمامی افراد قرار گرفته تا هر شخص متخصصی بتواند نمونه‌ای از آن را ساخته و برای نیاز محلی استفاده کند.

نمونه اولیه این دستگاه در یک شرکت دانش‌بنیان که توسط دانشجویان و استادان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر راه‌اندازی شده و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، توسط مهندس محمدرضا فرحناک، مهندس مصطفی درفشیان و تیم ایشان ساخته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    افرین تولید انبوه کرده علاوه بر مصرف داخلی لطفا صادراتی اش کنید تا پول وارد بدنه کشور بشه.
  • ناصر فعال IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام و درود بیکران، پرستار اورژانس و آی سی یو هستم. شدیداً به چنین ونتیلاتورهایی برای شرایط فعلی نیازمندیم. چگونه می توانیم به منبع باز دست پیدا کنیم؟ آیا فروش اینترنتی وجود دراد؟ گارانتی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس