کد خبر 1058934
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
جنجال کرونا و قرنطینه شهرک‌های ارتدوکس‌نشین در فلسطین اشغالی

با افزایش شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، درخواست‌ها برای قرنطینه کامل شهرک‌های ارتدوکس‌نشین افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، بحث بر سر قرنطینه کامل شهرک «بنی براک» در میان مقامات رژیم صهیونیستی، بر تنش‌های موجود به‌خاطر شیوه ویروس کرونا در فلسطین اشغالی افزوده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، روز جمعه دو مأمور پلیس به‌صورت نامحسوس برای بررسی اوضاع به شهرک «بنی براک» در تل‌آویو رفتند. لباس مبدل این پلیس‌ها شبیه به فروشندگان مواد مخدر یا قاچاقچیان اسلحه نبود، بلکه آن‌ها لباسی شبیه به «ارتدوکس‌های افراطی» بر تن کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

ساکنان این منطقه ارتدوکس‌نشین در شرق شهر «تل‌آویو»، حریدی‌ها هستند که رسانه‌ها به آنان «یهودی افراطی» می‌گویند، که حتی استفاده از تلویزیون، اینترنت، تلفن همراه، رادیو و روزنامه را جایز نمی‌دانند و تنها راه دریافت اخبار در این ناحیه، اعلامیه‌هایی است که بر دیوارها نصب می‌شود.

ساکنان این شهرک که درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند، بدون توجه به هشدارها درخصوص رعایت فاصله‌گیری اجتماعی در مراسم مذهبی خود شرکت می‌کنند.

پس از آن‌که روز جمعه دو مأمور پلیس نام‌برده شکل‌گیری تجمعی بزرگ را تأیید کردند، نیروهای پلیس به محل گسیل شده و آن‌ها را پراکنده کردند. با این حال یک ساعت بعد گزارش شد این افراد  گردهمایی جدید تشکیل داده‌اند.

یکی از متخصصان علوم پزشکی پیش‌بینی کرده است در چنین شرایطی تا ۳۸ درصد از جمعیت بنی براک، یعنی چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

این یهودیان ارتدوکس حتی در انگلیس نیز قوانین قرنطینه را رعایت نکرده و به تجمعات خود ادامه می‌دهند.

از هفته گذشته نیروهای امنیتی ورودی‌های شهرک بنی براک را با بلوک سیمانی بسته و شهر را قرنطینه کردند. همچنین بیش از هزار نیروی پلیس در این ناحیه مستقر شده‌اند.

اکنون کابینه رژیم صهیونیستی در حال بحث درخصوص اقدامی مشابه در سایر شهرک‌های ارتدوکس‌نشین است. به گفته یکی از مقامات وزارت بهداشت این رژیم، این احتمال وجود دارد که شهرک‌های ارتدوکس‌نشین بیشتری تحت قرنطینه کامل قرار بگیرند.

اخیراً تظاهراتی ضد دولتی در اورشلیم شکل گرفت که یکی از شرکت‌کنندگان آن عضو داوطلب یکی از گروه‌های اورژانس پزشکی بود. این فرد پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود هماهنگی پاسخ به شیوع بیماری «کووید-۱۹»، «وظیفه ما نیست، مسئولیت وزارت بهداشت است».

او به‌عنوان یکی از ارتدوکس‌های افراطی به گاردین گفت بابت افزایش خشم عمومی نگران است. وی افزود: «چیزایی که می‌گویند درست است اما آن‌ها کل جامعه [یهودیان ارتدوکس] را متهم می‌کنند. برخی افراد از این موقعیت برای حمله به حریدی‌ها استفاده می‌کنند».

رئیس فهرست مشترک در «کنست» که ۱۵ کرسی از جمع ۱۲۰ کرسی پارلمان را دارد هشدار داد که شهرک‌های عرب‌نشین نظیر «رهط» در منطقه النقب در جنوب فلسطین اشغالی یا «ام الفحم» در شمال فلسطین اشغالی می‌توانند مثل منطقه «بنی براک» به کانون شیوع ویروس کرونا مبدل شود.

سازمان آزادی بخش فلسطین نیز روز شنبه اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست نشین به کانون انتقال کرونا به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری تبدیل شده‌اند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد طی چند ساعت گذشته ۱۸۱ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۸۶۱۱ نفر افزایش یافت که حال ۱۴۱ نفر از آنها وخیم است.

همچنین با جان باختن دو نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۵۱ نفر افزایش یافت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس