کد خبر 1058119
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
ستاری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ ماحصل سرمایه گذاری کشور در حوزه بهداشتی و شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت های دانش بنیان به عنوان خط مقدم این مبارزه هستند.اکوسیستم دانش بنیان در این سال ها توسعه خوبی داشته و به کمک کشور آمده است.

وی ادامه داد: ۲ ماه است مشغول فعالیت هستیم و توانسته ایم به خوبی در مورد کرونا مدیریت کنیم و سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ ماحصل سرمایه گذاری کشور در حوزه بهداشتی و شرکت های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید:

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: در زمینه کیت های تشخیصی اتفاقات خوبی افتاده و در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان در حوزه تشخیص کرونا فعالیت دارند و ۲۵۰هزار کیت تحویل داده اند به طوری که این شرکت ها ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار کیت در هفته را دارند.

وی گفت: دو شرکت در تولید ونتیلاتور ورود کرده اند و تولیدات خوبی داشتند و نیاز بیمارستان ها را رفع کردند. در حال حاضر تولیدات خوبی در تولید ونتیلاتور با حضور شرکت های دانش بنیان داریم.
*یکی از شرکت های دانش بنیان به صورت ۳ شیفته در حال تولید دستگاه  ونتیلاتور است
ستاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور ها برای تولید ماسک های مورد نیاز کشور مشکلات خاصی دارند . حجم زیادی از شرکت های دانش بنیان توانستند در حوزه دارویی که مورد استفاده قرار  می گیرند فعالیت های خوبی داشته باشند و کمیته های علمی در این حوزه درگیر هستند و صدها کارآزمایی بالینی انجام می دهند و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است و در حال حاضر اکوسیستم به کمک کشور آمده و تمام تجهیزات در داخل تولید می شود.
وی اظهار داشت: برخی از شرکت ها در حال ساخت دهها خط تولید ماسک هستند و طی چند روز آینده تعدادی از خطوط به صنعت و بخش خصوصی ارائه می شود و تولید ماسک بیش از۴ برابر شده و باید این عدد به دهها برابر برسد.

ستاری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه  تولید کیت‌های تشخیص وارد شده‌اند و چندین شرکت موفق شده‌اند با استفاده ازهوش مصنوعی و ارائه تکنولوژی‌های جدید در این زمینه روشی جدید برای تشخیص کرونا ارائه دهند که این نگاه جدیدی برای تشخیص با دقت ویروس کرونا  با استفاده از سی‌تی‌ اسکن به شمار می‌رود که این نتیجه حرکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی است که این شرکت‌ها موفق شده‌اند با دقت بالایی که سامانه دارد کرونا را با استفاده از یک سی‌تی اسکن قابل تشخیص کنند و در بسیاری از بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IT ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    تو هم فقط گفتار درمانی بلدی مثل رئیست. برای خودت مافیا درست کردی.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    همه چیز لو بده باشه همه چیز شماها خودتون باعث فرار مغزهایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس