کد خبر 1058086
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
اشرف غنی

اشرف غنی برای کاهش تنشهای سیاسی در این کشور به عبدالله عبدالله نیز پیشنهاد داده که به عنوان معاون رییس جمهور سرپرستی هیئت سیاسی مذاکره کننده با طالبان را برعهده بگیرد!

به گزارش مشرق، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان «محمد حنیف اتمر» مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و یکی از کاندیداهای پست ریاست جمهوری را به عنوان سرپرست و نامزد وزارت خارجه این کشور منصوب کرد.

حنیف اتمر پس از کناره گیری از پست مشاور امنیت ملی افغانستان در ردیف منتقدین اشرف غنی قرار گرفت و خود را به عنوان یکی از رقبای او در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد اما قبل از برگزاری انتخابات به دلایلی انصراف داد.

وی در کارنامه خود عناوین دیگری چون وزیر سابق معارف و وزیر سابق کشور را نیز یدک می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که غنی روز گذشته، «طاهر زهیر» را نیز به عنوان نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ تعیین کرد. زهیر پیش از این والی بامیان بود. هفته گذشته نیز ارگ ریاست جمهوری نامزد وزارت دارایی و شهردار کابل را معرفی کرد.

از سویی؛ اخبار تایید نشده حاکی است اشرف غنی برای کاهش تنشهای سیاسی در این کشور به عبدالله عبدالله نیز پیشنهاد داده که به عنوان معاون رییس جمهور سرپرستی هیئت سیاسی مذاکره کننده با طالبان را برعهده بگیرد.

عبدالله عبدالله رقیب اصلی غنی در انتخابات ریاست جمهوری بود که پس از پایان رسمی شمارش آراء، نتیجه انتخابات را مخدوش دانسته و خواستار ابطال انتخابات شد اما با پذیرفته نشدن درخواستش، به صورت همزمان با مراسم تحلیف اشرف غنی، او هم به عنوان رییس جمهور افغانستان در دفتر خود مراسم تحلیف برگزار کرد.

هنوز پاسخی از سوی عبدالله عبدالله به به پیشنهاد مطرح شده از سوی غنی ارائه نشده است.

پس از امضای موافقتنامه صلح  میان آمریکا و طالبان، یکی از بندهای اصلی موافقتنامه که آزادسازی زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان است، به دلیل استنکاف دولت، اجرایی نشده است.

غنی موضوع آزادی زندانیان طالبان را به مسئله حمایت آمریکا از ریاست جمهوری خود گره زده لیکن واشنگتن با تهدید کابل به قطع کمک یک میلیاردی به این کشور بر ایجاد مصالحه میان گروههای سیاسی و اجرای توافقنامه امضاء شده با طالبان اصرار دارد.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 1
    اشرف غنى توله سگ آمریکاست.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      2 0
      هردو شان کثافت خائن است به فکر منافع خودشان است
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 1
    مشرفیون اتش پرست
  • Sarvar IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    !
  • عرفان رحیمی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    اشرف غنی اصلا مسلمان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس