کد خبر 1067933
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
اشرف غنی

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند که طرح حکومت مشارکتی تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله توسط تیم اشرف غنی پذیرفته نشده است اما گفت‌وگوها برای توافق ادامه دارد.

به گزارش مشرق، منابعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشتند که طرح حکومت مشارکتی تیم «ثبات‌ و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مورد توافق نیست.

این منابع گفته‌اند که طرح حکومت مشارکتی توسط تیم اشرف غنی پذیرفته نشده است اما گفت‌وگوها برای حل جنجال‌ها ادامه دارد.

پیش‌تر نیز هشت صبح مدعی شد که به متن طرح حکومت مشارکتی عبدالله دست یافته است اما تاکنون تیم ثبات و همگرایی و اشرف غنی واکنشی نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

درخواست اشرف غنی از طالبان به مناسبت ماه رمضان

این روزنامه با انتشار متنی اظهارداشت که تشکیل شورای عالی دولت با حضور رهبران سیاسی افغانستان، ایجاد صدرات اجرایی با محوریت صلح، سپردن رهبری پروسه صلح به تیم ثبات‌وهمگرایی و غزل و نصب‌های برابر مقام‌های دولت از نکات برجسته پیشنهادی عبدالله برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی افغانستان به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که تیم‌های ثبات و همگرایی و دولت ساز تاکنون درباره حضور عبدالله در رهبری شورای عالی مصالحه، اعطای پروتکل و تشریفات ویژه، تخصیص بودجه و حضور شماری از اعضای تیم «ثبات ‌و همگرایی» در بدنه دولت توافق کرده‌اند.

همزمان با درز طرح عبدالله به رسانه‌ها، «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در گفت‌وگو با «دیبرا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل گفته که تنش‌های سیاسی این کشور بزودی پایان می‌یابد و عبدالله بزودی رهبر شورای مصالحه خواهد شد.

وی در این گفت‌وگوی ویدئویی با اشاره به تنش‌های جاری در افغانستان اظهارداشت که توافق نهایی انجام شده است و عبدالله رهبر شورای مصالحه را به عهده خواهد گرفت.

از سوی دیگر منابع نزدیک به روسیه نیز گفته‌اند که عبدالله عبدالله زیر فشار جامعۀ بین‌المللی به توافقاتی با اشرف‌غنی دست یافته که در نتیجۀ آن رئیس اجرایی پیشین، علاوه بر ریاست شورای مصالحه، ۵۰ درصد کرسی‌های دولتی را به دست می‌آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 1
    طالبان میاد همه این خاله بازی هارو جمع میکنه.
  • Ruhollah Yazda GB ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    با تحیات الهی و صلوات بر حضرت محمد صل الله علیه وآله وسلم و عجل فرجهم که حضرت خاتم النبیین حضرت علی علیه السلام را که از بدو امر در رکابشان جانفشان بودند بولایت بر گزید همانند حضرت موسی کلیم صلوات بر او و علیه تحیت و السلام با هارون برادرش امر خدا و رهبری امت را بعهده داشتند و این موضوع را خدای سبحان در قرآن مجید که کتاب مقدس آسمانی و ناطق و زنده و نور و چراغ راه و هدایت است فرموده است بخاطر ارزش امت مسلمان و فهیم افغانستان شما دو برادر اختلاف را ختم و چون یک تن واحد مملکت اسلامی را بفضل خدا و توکل برخدا اداره کنید با آرزوی توفیقات روزافزون تمام مسلمانان جهان آمین رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس