کد خبر 1057334
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
حقوق نمایه

حمایت‌های اقتصادی برای مقابله با بیماری کرونا در ۴ محور از سوی دولت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، حمایتهای اقتصادی برای مقابله با بیماری کرونا در ۴ محور شامل ۱- حمایت از خانوار، ۲- حمایت از بخش درمان و بهداشت، ۳- حفظ اشتغال و حمایت از بیکاران و ۴- حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده با هدف حفظ اشتغال و حفظ بنگاه ها در حال انجام است.

۱- حمایت از خانوار

۱-۱- حمایت بلاعوض معیشتی: کمک نقدی از سه میلیون نفر معادل یک میلیون خانوار در چهار مرحله بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بر حسب ابعاد خانوار در نظر گرفته شده که منابع مورد نیاز آن هزار میلیارد تومان و از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

۱-۲- حمایت تسهیلاتی: حمایت از ۴ میلیون خانوار به صورت تسهیلات یک میلیون تا دو میلیون تومان بر حسب بعد خانوار با نرخ ۱۴ درصد و تامین مابه التفاوت آن از محل بودجه دولت و منابع بانکی بوده که منابع مورد نیاز آن هزار میلیارد تومان از محل منابع بانکی به کمک بانک مرکزی و تامین ۵۵۰ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۹۹ است.

۲- حمایت از بخش بهداشت و درمان

به منظور تامین منابع لازم برای تامین دارو، ماسک، تجهیزات پزشکی و تامین تخت و تجهیز بیمارستان ها ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.

۳- حفظ اشتغال و حمایت از بیکاران

برای تجهیز صندوق بیمه بیکاری انجام خواهد شد که ۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که از محل یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

۴- حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده با حفظ اشتغال و بنگاه

برای تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده که شاغلان خود را اخراج نکرده‌اند ۷۵ هزار میلیارد تومان از محل منابع بانکی به کمک کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

منابع مورد نیاز این حمایت‌ها در مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 0
    شایدبرای ما وخانواده هم البته درخواب کمک معیشتی واریز شود خدا راشکر فامیل نماینده وارتشی وسپاهی ودولتی هم ندارم که از طریق انها بتوانم وام بگیرم ومشکل بیکاری خود وفرزندانم را حل کنم بازم خدا را شاکرم
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    خواهشا پارتی بازی نکنید،چون هر سری کمکی چیزی میشه معلوم نیست به چه کسانی تعلق میگیره، یه کارگر روزمزدم لااقل یه وام کم بهره باکارت یارانه به مابدید
  • نادرقنبری IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    به منم بدی بقران ازمن بدبخت تر نیست
  • حشمت اله شهسواری IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام هیچ کارو کاسبی ندارم و دارای چهار فرزندم وشرایت هرنوع اشتقال.درزمینه کشاورزی و دامپروری را دارم ودرروستا زندگی میکنم سخت به کمکهای دولتی نیازمندم.
  • آقاعلی فتحی زرنکش IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    یارانه نقدی معیشتی دریافت نکردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس