کد خبر 1057
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰

مدير کل خدمات رسانه اي مرکز پژوهشهاي صداوسيما بر لزوم شناسايي سياست هاي رسانه اي غرب در مسايل آخرالزماني تاکيد کرد.

به گزارش مشرق، اسماعيل شفيعي سروستاني در گفتگو با خبرگزاري آينده روشن، درباره اهميت موضوع بحث مهدويت در رسانه هاي بين المللي گفت: موضوع آخرالزمان يا پايان جهان از ديرباز مورد توجه رسانه هاي غربي به ويژه هاليوود بوده و تاکنون صدها فيلم سينمايي و ويدئويي با اين مضمون ساخته و به نمايش درآورده است.
وي تصريح کرد: در دو دهه گذشته و با حاکميت مسيحيان بنياد گرا بر مقدرات سياسي، نظامي دولت ايالت متحده آمريکا روند تصوير سازي از وقايع آخرالزمان سيري شتابان يافته است.
مدير کل خدمات رسانه اي مرکز پژوهشهاي صداوسيما گفت: در سال هاي اخير سينماي هاليوود در راستاي اهداف سردمداران کاخ سفيد در زمينه تحقق نوين جهاني و تغيير معادلات قدرت درسطح جهان، با صرف هزينه هاي ميلياردي آثار فراواني را در موضوع ياد شده ساخته و به جهانيان عرضه کرده که همه آنها تامل برانگيز و قابل نقد و بررسي است.
وي افزود: از آنجايي که بسياري ازاين آثار بيانگر استراتژي هاي آينده استکباري وزمينه ساز اقدامات سياسي ونظامي واقتصادي آنها در سطح جهان به ويژه در منطقه خاورميانه و در مواجه با جريان انقلاب اسلامي و موج بيداري اسلامي است.
اين تحليل گر رسانه و مهدويت گفت: ضرورت دارد که رسانه ملي با دقت و حساسيت بيشتري اين آثار را پيگيري و با شناسايي اهداف پنهان و آشکار ساخت آنها راهبردهاي رسانه اي مناسب را براي خنثي کردن نقشه هاي شوم سفارش دهندگان و سازندگان اين گونه آثار در پيش بگيرد.
شفيعي سروستاني گفت: از اين رو مرکز پژوهشهاي اسلامي صداوسيما با تدارک اين نشست که با حضور کارشناسان و پژوهشگران برگزار شد زمينه هاي لازم را براي تدوين راهبردهاي رسانه ملي را در اين زمينه فراهم آورده است.
وي ادامه داد: با جمع بندي نتايج مطالب مطرح شده و نظرات صاحب نظران در اين جمع علمي متن پژوهشي را براي ارائه به مديران ارشد سازمان فراهم کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس