کد خبر 1056841
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
واشنگتن معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران را برای 60 روز تمدید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای معافیت‌های تحریمی شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق،  آمریکا بامداد سه‌شنبه به‌وقت تهران، معافیت‌های تحریمی شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه تمدید کرد. موارد معافیت‌های مزبور چهار مورد هستند.

آخرین بار، واشنگتن در ماه ژانویه معافیت‌های مزبور را برای ۶۰ روز تمدید کرده بود.

بیشتر بخوانید:

پیش از این رسانه‌ها از تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران خبر داده بودند. آنچه در این گزارش‌ها آمده بود حکایت از اختلاف بین دو وزارتخانه خارجه و خزانه‌داری آمریکا بر سر تمدید معافیت‌ها داشت.

بر اساس گزارش‌های مزبور وزارت خزانه‌داری موافق تمدید معافیت‌ها و وزارت خارجه آمریکا مخالف آن بوده است.

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه‌ای را در توییتر منتشر کرد که ضمن اعلام این خبر، بار دیگر ادعاهای آمریکا علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرده است. در این بیانیه، اقدام ایالات متحده «تمدید چهار محدودیت برنامه هسته‌ای ایران» توصیف شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که آمریکا از نزدیک تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند و هر زمان که لازم بداند این معافیت‌ها را [بر اساس پیگیری تحولات] تطبیق خواهد داد.

همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، یکی از بندهای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با گروه ۱+۵ است. بر این اساس، دولت وقت آمریکا معافیت‌هایی را برای برخی از تحریم‌های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته‌ای به ایران، صادر کرد.

دولت کنونی آمریکا علی‌رغم خروج یک‌جانبه از برجام در چند دوره همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و اعضای باقی‌مانده در برجام را از شمول تحریم‌ها معاف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    11 0
    اینا همش فیلمشونه ....اگه این تحریمها ملت ایرانو فلج میکرد شیطان بزرگ یک لحظه درنگ نمی کرد مطمئن باشید یا منفعتی دارن از این معافیت ها یا اصلا تحریمهاش تاثیری در پیشرفت ایران نداره ....اینها همون هایی هستند که دارو رو به روی ملت ایران تحریم کردن پس حتما باید برای جاسوسی کردن یه راهی رو برای خودشون باقی بزارن
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    هیچ وقت تحریم ها دائم برداشته نمی شوند فقط معلق می مانند . بی شرف آمریکا
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ترفند و نقشه هست. هدف خاصی از این رفتار دوپهلو دارن. هدفشون ایجاد اختلاف و تفرقه در فضای داخلی ایران نسبت به آمریکا هست. انگلیس و آمریکا از آب گل آلود «اختلاف و تفرقه داخلی ایران» همیشه ماهی های بسیار بزرگی شکار کردن که هنوز مزش زیر زبونشونه. الان تنها راه اینه که همه کاملا هشیار باشن خصوصا رسانه ها و مسئولان و نخبگان دانشگاهی و نخبگان حوزوی و عموم فعالان مردمی همگی مسئولیت بسیار سنگینی در زمینه «جلوگیری از اختلاف و تفرقه» دارن. امروز هر ایرانی باید تکنیکهای دشمن در زمینه «اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه و انواع دوقطبی های کاذب» رو بلد باشه. «کسب آگاهی»، اساس تکلیف همه هست
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    از ترس استقلال کامل فعالیت های هسته ای ایران
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    وقتی که کابینه ترامپ تحریمی رو تعلیق میکند بدانید در پشت آن محرمانه ای است اینا به تحریمهای دارویی نگاه هم نمیکنن حالا چی شده که اینهمه مدت تحریمهای هسته ای رو تعلیق میکنن.خواهشا مسئولین امر با حساسیت این موارد رو بررسی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس