هادی  محمدی

آمریکایی‌ها به خوبی از شعاع عملیاتی موشک‌ها و پهپادهای یمنی با هدف قرار دادن ریاض مطلع هستند و می دانند که پایگاه‌های آمریکایی در سقطره و دیگر جزایر یمن در شعاعی محدودتری قرار دارند.

سرویس جهان مشرق - یک گزارش مطبوعاتی چند روز قبل و به نقل از مقامات آمریکایی و پنتاگون، حکایت از ایجاد آمادگی برای حمله به «کتائب حزب الله» عراق و مقاومت در این کشور داشت.

این در حالی بود که آمریکا پایگاه های فرعی و محدود خود در القیاره، کی وان(k1) و القائم را تخلیه و در پایگاه های تاجی و برخی دیگر از پایگاه ها، کاهش و یا جابجایی نیرو به عین الاسد را اجرا کرده و کارمندان سفارت در بغداد و کنسولگری در اربیل را از عراق خارج کرده است. این رخداد که تلاش شد، هراس در عراق را دامن بزند، در ابعاد تاکتیکی و راهبردی دارای مفهوم و ارتباط ویژه ایست.

1- اقدام تروریستی آمریکا در شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که رفتاری غیرقانونی و تروریستی و مداخله گرانه و نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شد به راهبرد اخراج آمریکا منتهی و به جز واکنش اولیه ایران در عین الاسد، به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج سریع این نیروها و تکلیف دولت عراق مبنی بر ضرورت پیگیری این مصوبه، رسید.

آمریکا دچار سردرگمی شدیدی در عراق شد و دست به اقدامات متناقض زد، که شامل تهدید و تمرد از قواعد همکاری طبیعی بین آمریکا و عراق بود ولی مقامات آمریکایی از عزم خود مبنی بر ماندن در عراق سخن راندند. به موازات اقدامات آمریکا، هشدار و نوعی آمادگی هوشمندانه در نیروهای مقاومت عراقی و دیگر دستگاه‌های مسئول عراقی به اجرا گذاشته شد. هدف قرار دادن پایگاه های ارتش و حشدالشعبی موجب همگرایی و همکاری بیشتر بین این دو سازمان نظامی عراقی و عزم بیشتر برای اخراج آمریکا گردید.

لذا آمریکا دست به اقدامات نقض حاکمیتی بیشتر در عراق زده و بدون هماهنگی با فرماندهی نظامی و ارتش عراق، پروازها و جابجایی و تقویت پایگاه‌ها خود در عراق را به اجرا گذاشت و پروازهای شناسایی بر روی پایگاه های ارتش و حشدالشعبی را افزایش داده که با اعتراض حکومت عادل عبدالمهدی روبه‌رو شد.

2- به موازات اقدامات نظامی در عراق، آمریکا تلاش کرد، از طریق رهبران سازش‌کار و یا وابسته و یا نفوذی‌های خود در دستگاه اطلاعاتی عراق در مسیر تعیین نخست وزیر جدید کارشکنی و یا مداخله جدی نمود نموده و افراد وابسته به آمریکا را بر رهبران عراقی تحمیل نماید. این پروژه نیز آنچنان رسوا و فاقد وجاهت پیش رفت‌ که امید آمریکا در این عرصه نیز به حداقل تنزل پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

جهان در نبرد با کرونا؛ آمریکا در فکر حمله به شهرهای مذهبی عراق/ پایگاه امنیتی «دیگو گارسیا» فعال شد

3- اقدامات امنیتی در عراق، فضای سنگینی را علیه نیروها و پایگاه‌های نظامی آمریکا، ثبت کرد و مجموعه متغیرهای سیاسی، نظامی و امنیتی، در مسیر مطلوب آمریکا به پیش نرفت. از آنجا که آمریکا، صراحتاً از چشم داشت تجاوزکارانه به نفت و ثروت عراق سخن گفته بود و جنگ بیولوژیک کرونایی نیز، همبستگی عراقی را افزایش و موقعیت اجتماعی و سیاسی حشدالشعبی را ارتقا داد، آمریکا و سعودی به جنگ قیمت نفت روی آورده که آن هم به چشم انداز مطلوب دست نیافت.

4- آنچه از طرف آمریکا در عراق و انتقال بخشی از نیرو و تجهیزات خود به شمال سوریه و شرق فرات ملاحظه می‌شود، یک استراتژی منطقه ایست که با اقدامات چند ماه اخیر در پرونده یمن تکمیل می شود. آمریکایی توازن قدرت کلان و تاکتیکی در یمن را به شدت به زیان خود و هم‌پیمانان سعودی، اماراتی، اسرائیلی و انگلیسی ارزیابی کردند، و در واکنش به اقدام فقدان امنیت نظامیان، ناوها و پایگاه‌های خود در بحرین و ناوگان پنجم دریایی خود و دیگر پایگاه‌های مستقر در عربستان و امارات و ... به شکل چراغ خاموش، استقرار در جزیره سقطره و تعدادی دیگر از جزایر دریای سرخ و بنادر عدن و مکلا و... را به عنوان جایگزین، و توانمندی‌های خود در خلیج فارس در نظر گرفتند.

آمریکا و ترامپ که باج خواهی جهانی را در سال‌های اخیر علنی‌تر از قبل به اجرا می‌گذارند، غارت نفتی و گازی یمن را در دستور کار قرار دادند و به موازات قلدری و استقرار در آبراه استراتژیک باب‌المندب، دریای سرخ و بخش جنوبی دریای عمان، استقرار در استان‌های نفت‌خیز یمن به عنوان اولویت فوری تعیین شد و لذا «گریفیتس» نماینده دبیرکل با نگرانی از پیشروی‌های ارتش و انصارالله یمن به سمت استان مآرب، خواستار آتش بس فوری گردید.

مآرب، شاهراه نفتی در بین استانهای  یمن و در مسیر انتقال نفت و گاز به دریای عمان و دریای سرخ قرار دارد. از نگاه آمریکا و غرب، همانگونه که آشوب در لیبی و تسلط بر منابع نفتی باید بخشی از برنامه‌های جهانی آمریکا در مدیریت نفت و قیمت آن و اقتصاد کشورها باشد، تسلط بر منابع عظیم گازی و نفتی یمن، حلقه تکمیلی برنامه جهانی آمریکاست. لذا با واکنش ناوگان روسیه در باب المندب و تا حدودی چین در این آبراه ها مواجه شده است.

5- اگر قرار باشد که پنتاگون و ترامپ از مشغله‌های دولت‌های منطقه در جنگ بیولوژیک برای هدف قرار دادن مقاومت منطقه‌ای بهره بگیرد، واکنش‌های مقاومت نیز منطقه ای و استراتژیک خواهند بود.

عملیات موشکی و پهپادی در ریاض، جیزان، نجران و عسیر که در دو روز گذشته از سوی انصارالله و ارتش یمن به اجرا در آمد، دارای پیام و کارکردهای تاکتیکی و استراتژیک هستند.

بیشتر بخوانید:

غافلگیری بزرگ برای پدافند عربستان در آسمان ریاض / شکست به‌روزترین نسخه پاتریوت در برابر موشک جدید یمن+فیلم و عکس

این عملیات از یک سو در پاسخ به تجاوزات روزانه ائتلاف سعودی و بمباران همه مناطق  یمن و مجبور کردن آنها به شرایط آتش بس در یمن است و از سوی دیگر، پیامی راهبردی، دارد.

آمریکایی‌ها که با خروج از خلیج فارس، نیروها و ناوگان خود را از مرزهای امنیتی ایران دور کرده ولی از تهدیدات روزانه در منطقه دست برنمی‌دارند، آنها به خوبی از شعاع عملیاتی موشک ها و پهپادهای یمنی با هدف قرار دادن ریاض مطلع هستند و می دانند که پایگاه‌های آمریکایی در سقطره و مکلا و دریای سرخ و شبوه و حضرموت و مهره در شعاع محدودتری قرار دارند.

این پیام نامرئی ولی محسوس، به خوبی تأکید دارد که به جز آسیب پذیری راهبردی حاکمان وابسته در ریاض و امارات، هرگونه ماجراجویی در عراق و اجرای عملیات احتمالی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی و ربایش و ترور و یا فراری دادن چند هزار داعشی از زندانی‌های آمریکا در جنوب حسکه و یا جلوگیری از پایان جنگ یمن که وارد سال ششم شده است، می تواند خسارت و پیامدهای راهبردی برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن در بر داشته باشد.

امروز رخدادهای منطقه در غرب آسیا، شرایط پیچیده ای دارند و نمی‌توانند غیرمرتبط تحلیل شوند. هر کنش و رفتار غیرعادی از سوی آمریکا و متحدان آن، می‌تواند با واکنش هم طراز و متناسب در نقطه ای دیگر از منطقه مواجه شود. همان گونه که پرونده یمن، خلبان صهیونیستی که اسیر در دست ارتش یمن و انصارالله است، با فلسطینی‌های دستگیر شده در عربستان معاوضه می شوند، ماجراجویی در عراق و خارج شدن از قواعد بازی در عراق نیز، واکنش فلج کننده در یک نقطه دیگر از منطقه در بردارد.

این بازدارندگی و موازنه قدرت برتر مقاومت، منحنی صعودی و فزاینده خود را در مقابل امریکا و متحدانش با شتاب به پیش می‌برد. و از یک مدیریت هوشمند منطقه ای و قدرتمند برخوردار است.

* هادی محمدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    مهمترین فرماندمون رو زدن و هیچ کاری نتونستم بکنیم اومدید رجز می خونید؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      72 15
      البته شیخ مذاکره نگذاشت وگرنه ....
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      52 69
      دوست عزیز مثل اینکه شما از عملیات شهید سلیمانی و حمله به عین الاسد خبری ندارید !
    • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      تو خیلی ساده هستی قبل از زدن اطلاع داده بودن پایگاه خالی بود انتقامی گرفته نشد این نمایشی برای فریب مردم بود
    • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      78 27
      درسته عملیات شهید سلیمانی عملیات مهمی بود. اما در طراز شهید سلیمانی نبود با سقوط هواپیمای اکراینی کلا به حاشیه برده شد. عملا ما در برابر جنایت بزرگ آمریکا در ترور حاج قاسم، کار خاصی نکردیم.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      59 46
      ناشناس... آلبانی هوا هنوز بارانی هست؟ اخه منافق بدبخت... پایگاه ابرقدرت پوشالی شما را زدن رو اول میگفتند عمرا اگه ب نیز بعد گفتید چون زدید تحریم ها بدتر میشه حالا میگید برا عوام فریبی بوده! اخه الاغ با موشکهای نیم تنی یک پایگاه چند هزار نفری رو زدن میشه عوام فریبی!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      35 23
      ناشناس 13:05 ایران هیچ اطلاعی به آمریکا نداده بود .در واقع ایران به عراق هشدار داده بود عراق هم این اطلاعات رو با آمریکا در میان گذاشت در ضمن پس از شلیک موشک ها رادار های هشدار زود هنگام مستقر در جنوب خلیج فارس موشک هارا شناسایی کرده بودند . در ضمن 110 نفر ضربه مغزی شدن . 30 نفرشون هنوز دوره درمانی رو تمام نکردند . از طرفی انتقام اصلی اخراج آمریکا از عراق هست که به زودی اون هم انجام میشه . دیر و زود داره ولی حتمیه احتمالا آمریکا با اعلام جنگ علیه مقاومت در روز های آتی این نبرد هم انجام بشه . اگر ایران حشد رو به موشک های نقطه زن و موشک ضد تانک کپی موشک اسپایک اسراییل که الان در حال توسعه هست تجهیز بکنه عراق میتونه به ویتنام تبدیل بشه. عکس های موشک اسپایک ایرانی هم در لینک زیر هست: http://www.military.ir/forums/topic/21779-10-%25d9%2586%25d9%2588%25d8%25b9-%25d9%2585%25d9%2588%25d8%25b4%25da%25a9-%25d8%25b6%25d8%25af%25d8%25b2%25d8%25b1%25d9%2587-%25d8%25a7%25db%258c%25d8%25b1%25d8%25a7%25d9%2586-%25d8%25a7%25d8%25b2-%25d8%25aa%25d9%2588%25d9%2581%25d8%25a7%25d9%2586-%25d8%25aa%25d8%25a7-%25d8%25af%25d9%2587%25d9%2584%25d8%25a7%25d9%2588%25db%258c%25d9%2587-%25d8%25b9%25da%25a9%25d8%25b3/ در ضمن با ساده لوح خواندن دیگران هیچ مشکلی رفع نمیشود .
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      53 58
      شما از سیاست هیچی نمی دانید ایران به عراق اطلاع داد تا مسئولان عراق به آمریکا اطلاع بدن این یک حمله نمایشی بود ایران توان گرفتن انتقام رو نداشت مطمئن باش اگه پایگاه خالی نبود آمریکا در جواب حمله موشکی ایران پالایشگاه خرمشهر و مناطق حساس ایران رو بمباران می کرد
    • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      44 33
      یه دروغی گفتن شما هم میدانید دروغ است اما خودتان میخواهید این دروغ رو باور کنید روز اول حمله موشکی گفتن نزدیک به 300 نفر سرباز آمریکایی کشته شدن بعد گفتن ضربه مغزی شدن خودت قضاوت کن اگه 300 سرباز آمریکایی کشته بشه به نظرت آمریکا ساکت میمونه .
    • مرتضی US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      20 8
      احمق ها از خالی بودن پایگاه گفتند و نفس عمل که تولید گودال ۳ متری توسط موشک های ایران بود ندیدند!البته این حرف درسته که انتقام خون سردار اسلام با این اعمال گرفته نخواهد شد،چرا؟چون یه تار موی قاسم سلیمانی به اندازه کل قاره آمریکا ارزش دارد،نفله شدن چند ده سرباز بی خبر آمریکایی یا هلاکت ترامپ و بن سلمان مساوی با خون سردار رشید اسلام هست؟هرگز و ابدا.انتقام اصلی خون سردار همان شکست یانکی ها و برچیده شدن رژیمک سگیونیستی هست که همان آرمان او. بود که انشالله به تحقق خواهد رسید با یاری خدا
    • احسان IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      30 15
      هواپیمایی که حامل افراد مهم سیا آمریکا توی افغانستان ساقط شد رو فکر کردی طالبان به تنهایی انجام داد حتمانبایدمستقیم کاری بکنه که شما بفهمی
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      26 2
      باید تمام پایگاه های آمریکا را می زدیم.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      47 13
      به روایت دشمن (به روایت ویکی پدیا): یک افسر اطلاعات عراقی گفت نیروهای آمریکایی از حمله کاملاً آگاه بودند و زاغه‌ها ساعت‌ها قبل از شلیک موشک تخلیه شده‌بودند.[۲۱] سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، سرتیپ عبدالکریم خلف طی بیانیه‌ای اعلام کرد ما پیام شفاهی و رسمی از ایران دریافت کرده بودیم و تماس‌های داخلی و خارجی متعددی برای مهار موضوع و عدم ورود به جنگی دوباره انجام گرفت.[۲۲] ایندیپندنت فارسی طی مقاله‌ای با عنوان «حمله موشکی سپاه با آمریکا هماهنگ شده بود» نوشت شلیک موشک سپاه پاسداران به پایگاه‌هایی در عراق با میانجیگری قطر و عمان با نیروهای آمریکا هماهنگ شده‌بود که هم انتقام ایران را بازتاب دهد و هم خسارتی به نیروهای آمریکایی وارد نشود.[۲۳] یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی مستقر در «عین الاسد» در عراق، بنام سرهنگ «تیم گرلند» به خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای آمریکایی ساعت‌ها پیش از پرتاب موشک‌ها از این عملیات آگاهی داشتند و در نتیجه کلیه نفراتشان به پناهگاه رفته بودند. اکثر نیروها با چند پرواز از پایگاه خارج شدند و فقط تعدادی نیروهای احتیاط و بعضی از نیروها که مجبور بودند حضور داشته باشند (مانند کنترلرهای پهپادها) باقی مانند. https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Martyr_Soleimani
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      25 19
      10:57 بعد از 80 سال به اربابت موشک زدن و ارباب هیچ غلطی نتونست بکنه.. حالا حالا ها باید تو آب یخ بمونی. می دونی چرا؟ چون فرمانده عرض کرد: این فقط یه سیلی بود. در نیاییا، همونجا بشین چون ادامه داره. آره قربونت برم
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      17 25
      طرف خودش اعتراف کرده 7 تریلیون دلار خرج کردیم الان هیچی دستمون نیست، ایران عملا قدرتمندتر شده، بعد این اُسکُل اومده :))))))))) ای خداااااا خخخخ هیچی ولش کن، آقا ول کنین این احمقا رو فقط بخندین بهشون
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      18 3
      اونی که میگی عملیات شهید سلیمانی هماهنگ شده و ساختگی بود . اگر اینطور بود تا ساعت ها وضعیت ایران جنگی نبود و عملا خطری آن هواپیمای نگون بخت رو تهدید نمیکرد . عملا نیازی به وارد کردن سامانه های تور ذخیره ای به ناوگان عملیاتی نبود . اراجیف کاملیا انتخابی فر و ایندیپندنت فارسی رو باور نکن .
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      2 1
      ۱۳:۰۵ گیریم همون خالیشو زده باشن.ترامپ گفته بود ایران کوچکترین واکنشی نشون بده ۵۲نقطه فرهنگیشو میزنیم.۲تا از مهمترین پایگاهاشو ولو خالی زدیم اون یکی از نقاط فرهنگی مارو زد؟
  • حاج قاسم IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 1
    قدرت زور بزرگ 《《 جواب بزرگ می خواهد
  • CA ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    30 5
    بقولی شما مو بینی و من پیچش مو زمانی بود که اشغال نظامی یعنی تمام شدن کار قلمداد میشد ولی امروز اشغال نظامی تازه شروع هزینه دادن هست. مثلا این آمریکایی که میگند ما پاترویت آوردیم تو عراق مگه قبلا نداشتند یا نیرو جابجا کردند! با کی میخوان بازی روانی راه بندازند! با ایران و متحدان معنوی ایران و یا با سربازهای خودشون و یا شاید هم متحدان منطقه ای و غربی شون! اگر اینها بازی روانی بلدند بدونند که بازی روانی ایران و متحدان معنوی اش بسیار بدتر از کرونا حالشون رو خراب خواهد کرد اگه شما با بازی روانی جفت شش میارید ما جفت هفت میاریم.
  • sasan NL ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 26
    بنظر من آمریکا بسیار هوشمندانه عمل میکند و از امکانات پولی و منطقه هم برخوردار است و من آنچه بنظرم میرسد این جابجایی ها برای آماده کردن یک حمله به گروهای نیابتی است ولی بنظر نمیرسد که اینروزها اتفاق بیفتد سیاست آمریکا همیشه از هر حمله یا یک جریان سیاسی خودرا ماهها قبل آماده میکند بهر صورت همانگونه رهبران بزرگی که بسیار در گروهای نیابتی موثر بودند برداشت مانند سلیمانیها ووو بهر صورت میتواند در دیگر کارهای سیاسی یا نظامی حرف نخست را بزند در اینجا قابل ذکر است که گروهای نیابتی هنوز مانند آمریکا جواب دندان شکن نداده اند چرا که نه امکانات سیاسی و نه نظامی دارند تنها گاه گداری کاتیوشا به منطقه سبز پرتاب میکردند و میتوان اینجا قدرت را سنجید که آمریکا توانسته آنچه بخواهد بکند و بسیار هم تاثیر گذار بوده است تنها اگر سلیمانی را فرض کنید حکومت اسلامی هنوز در شوک بسر میبرد چرا که سلیمانی حاصل سالها آموزشهای نظامی بود و منطقه و افراد را سالها می شناخت و با رفتن او یک خلاء بزرگی در منطقه ایجاد شده که نمیتوان آنرا پر کرد بلکه سالها نیاز است ولی حکومت اسلامی چنین فردی را امروز نیاز دارد و آیا پشت پرده این ماجرا چه کسانی بودند ؟ بنظر من گروهای نفوذی یا بهتر بگویم اهرمهای آمریکا در عراق و سوریه و منطقه هستند و نتیجه میگیریم با چنین اهرمهایی که آمریکا دارد هرگز نمیتوان امیدوار بود که فردا چه اتفاقی می افتد و در قسمت سیاسی آنهم دولت ترامپ هر روز تحریمها را بیشتر و بیشتر و روزنه های مالی می بندد و هیچ سازمان یا کشوری اجازه پول نقد را که به حکومت اسلامی بپردازد ندارد و چنین روالی ضعف مالی در گرواهی نیابتی را همراه دارد در حالیکه نفت هم زیر ۲۰ دلار رسید و دولت هم با بشکه ای ۵۰ دلار بوجه سال ۹۹ را محاسبه کرده است
    • 2020 IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      37 5
      "گروه ‌های نیابتی" از القائات شیطانی جبهه استکبار است. مرزهای ما را تفکر مقاومت تعیین می‌کند نه سازمان‌های استکباری. شهید یمنی شهید ایرانی است و شهید ایرانی شهید لبنانیست و همه، شهدای تفکر مقاومت اسلامی هستند و زمینه سازان برپایی حکومت جهانی منجی موعود.
    • مرتضی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      34 4
      انشالله تعالی آمریکا قدم در قدم مسیر اضمحلال و نابودی خودش میرود و شهادت حاج قاسم ما نشانه حق بودن وعده های خدا و استجابت دعای شب و روز سردار اسلام بود نقشه های هوشمندانه آمریکا به قول شما همواره در عمر منحوس این کشور با لگد مال کردن کشور ها و ملت ها و کشتار های وسیع پیش رفته،اما ما از افق دیدگان طلیعه تحقق وعده خدا و نابودی ستمگران و فرعون های ضالم جهان را میبینیم هرچقدر که در خباثت خود پیشرفته و قدرتمند باشند.انشالله
    • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      13 4
      و صد البته ما هم دوست داریم دشمن ما فکر کند با ترور سردار سلیمانی دست های ما کاملا بسته شده است! و ما دیگر توانایی سابق را نداریم!
    • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      19 5
      سردار سلیمانی عزیز را قبل ازآمریکا مجلس ودولت ما ترور کرد ؛ به امید نابودی اصلاح طلب وتفکر اصلاح طلبی درابتدا ونابودی آمریکا درمرحله بعد انشا ا...
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      8 4
      آقا ساسان مبادلات ایران در اغلب موارد دیگه با دلار انجام نمیشه مثلا تبادل مالی ایران و روسیه با پول ملی انجام میشود . یعنی آسیب پذیری ما در برابر بستن روزنه های مالی کاهش یافته از طرفی ایران در خوشبینانه ترین حالت 500 هزار بشکه نفت صادر میکند. با این صادرات کم حتی اگر هم نفت 1 دلار بشه . فکر نمیکنم کسری بودجه آنچنانی داشته باشیم . هرچه باشد اوضاع از سال های 97 و 98 بهتر خواهد شد .
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      9 4
      کار برد قدرت نظامی آمریکا در کشورهای ضعیف وبدون پشتوانه ملت کاربرد دارد ولی در برابر گروه های مقاومت وایران که با جنگ ها متقارن ونا متقارن آشنایی دارند وبا جان ودل میجنگند قدرت نظامی آمریکا کاربرد چندان نمیتواند داشته باشد سرانجام شکست نصیب آمریکا میگردد وآن موقع با خفت وخواری باید منطقه را ترک کند
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      8 2
      بسم الله باسلام . نه در هوش که در بی عقلی مستکبرین تردیدی نیست دزد ووو بی هوش نداریم اولا" اگر نیابت را خلافت معنی کنیم وظیفه انسانی حرکت به سوی این معنااست که درمسیر خلیفة اللهی حرکت کنند که کل مسیر در یک نگاه رفع ظلم است ودفع ظالم در کل عالم وانسان صاعدذاکر این ذکر است به تبعیت از رسول الله وائمه اطهار علیهم السلام واهل سقوط هم هم تکوینا" همه تسلیم هستیم طوعا وکرها واسلام عزیز به عالم گیری میرسد که لیظهره علی الدین کله ولوکره المشرکون /کافرون/ منافقون ودر این تفکر نافذ در منطقه همه سلیمانی هستند ودر مسابقه خیرات باید از او پیشی هم بگیرندوشهادت قلب تزریق نیرو به تاریخ است بنا به شهادت تاریخ نه شوک که نعمت الهی است چون رشد بیکرانی دارد در انسانهای مومن به مسیر وایمان زا هم هست در غیر مومنین شمع گونه ثانیا" آمریکا در منطقه وخصوصا" عراق بنا به اقرار زسانه ها ومقامات خودش هیچ پروژه ای را نتوانسته به نقطه ای قابل اتکا برساند از نظم جهانی تا خاورمیانه جدید تا معامله قرن ووووحتی برعکس بنا به اقرار همین ترامپ هفت هزار میلیارد خرج کرده تا منطقه را بقول خودشان در سینی طلا تقدیم ایران (در حقیقت اسلام ناب محمدی صل الله علیه واله) کند که کرده واذنابش در جهان عرب را ضعیف ورسوای ملتهای خودشان کرده مثل سعودی ترکیه مصر وامثال انها وخودش توان تحرک نظامی اگرداشت لحظه ای برای حمله فکرنمیکرد هیچ امروز تنها تر از همیشه در ناتو خلیج فارس را ترک نمیکرد ودلخوش به مانور در امارات بشود وبه تخلیه پایگاه وعقب نشینی به دریای عرب وجزایر دزدیده شده از یمن باشد وحال با سعی در ایجاد نیروهای نیابتی باطل برای خودش در منطقه عراق وسوریه با آبرو داری به اسم کرونا وووبرود ودر باب اقتصاد هم جهش تولی نوش داروی تمام درد های تحریمی ونفتی وبودجه ای است که امسال چون چشمه ای خواهد جوشید ثمراتش هم هم زمان میخواهد.یک گفتیم وصد نگفتی .والسلام شهرک اندیشه.
    • AF ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      15 4
      خیلی به قدرت پوشالی امریکادل بسته ایدرفیق
    • مجید IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      از نظر عقب مانده های به ظاهر باهوشی مثله تو مردم دنیا برده و امریکا ارباب هست اما این دوران گذشت ایران از وابستگی به نفت خلاص شده ودرامد غیر نفتی و شرکتهای نانویی و درامد صادرات خاهد داشت جمهوریراسلامی برنامه بلنددمدت در ضمینه نظامی دارد از مدیترانه تا اقیانوس هند در نفوذ وتیرس نظامی ایران ونیروهای وفادار نیابتیش است بیش از پانزده گوره شبیه حزبالله دررپانزده کشور دنیا وفادار به ایرانن و با کمترینرامکانات با عشق برای ایران میجنگن امریکا درربرابر اینحجم نیرو در این وسعت کاری از دستش بر نمیاید اگر وارد این حجم درگیری شود اول اسراییل نابود خاهد شدبعد نفت خاور میانه به فنا خاهد رفت واخر اقتصادرامریکا به زیر کشیده خاهد شدو در داخل امریکا انقدر ادم باهوش هست که چنین ریسک بزرگی نکنن و امریکارو به نابودی نکشن پس شما مذدور غربی جوش نزن امپراطوری جمهوری اسلامی ایران متولد شده و ابر قدرتها بلید بهش احترام بزارن خودتو تو ابنمک بزار سوزشت کم شه خخخخخ
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    14 4
    فقط بهشون ضد هوایی بدین 10تا از هواپیماهاشونو بزنن به غلط کردن میوفتن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    30 52
    یه زیر دریایی کلاس اوهایو امریکا به تنهایی میتونه قاره ی اسیا رو نابود کنه(روسیه هم داره البته از کلاس تایفون) من نمیدونم اخه شما دارین چی میگین؟ یه چند تا پهپاد و قطعه موشک میرسونین دست انصارالله بعد ادعا میکنین خودشون ساختن. ترامپ نمیخواد وارد جنگ بشه وگرنه انصارالله رو میتونه تو 2 روز نابود کنه. یمن وضعش اینجوریه چون فقط نیروهای منصور هادی دارن با انصارالله میجنگن و نه هیچکس دیگه ای! وگرنه کار یمن تا حالا تموم بود. هیچ کشوری تو دنیا نمیتونه با دوتا کشور ابرقدرت و غول نظامی مثل امریکا و روسیه در بیفته
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      29 3
      خخخ. همون دو هفته که درمورد عراق گفته بود؟ همون دو ماه که درمورد افغانستان گفته بود؟ حالا شده دو روز؟! جنگ روی کاغذ نیست عزیزم. به تجهیزات هم نیست. چیزی که نیاز دارد این است: «مردان با چیز تنگ در میدان جنگ»
    • احمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      44 2
      اگر خدا بخواد، چند تا پا برهنه یمنی با یه مقدار اسلحه قاچاقی غلبه می کنند بر ائتلاف 17 کشور که گرونترین و پیشرفته ترین تسلیحات دنیا رو دارن و از طرف سه ابرقدرت با زیر دریاییهای کذایی حمایت میشن. کی می خواهید چشمتون رو باز کنید ببینید دست خدا بالای همه دستهاست؟ شما الان فکر می کنی ترامپ نمی خواد یمن رو صاحب بشه؟!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      29 2
      ما اگر قدرت نداشتیم دستمون رو در لونه زنبور نمیکردیم،به وقتش خواهی فهمید وقتی حسن کلید رفت و یک رئیس جمهور انقلابی آمد آمریکا تازه طمع انتقام واقعی را خواهد چشید.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      42 2
      حرفهایی پوچ از یک مغز پوچ‌تر. یعنی اگر با یک زیردریایی بتونه چنین کاری بکنه، تا امروز با همه کشورهای دنیا 100 بار انجام داده بود. باید یک فناوری اختراع بشه که کودکان در فضای مجازی، حق اظهار نظر درمورد مسائل نظامی رو نداشته باشند.
    • ناشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      17 3
      با یک زیردریایی اتمی میشه یک کشور رو شکست داد اما یک کشور رو نمیتونه نابود کنه
    • مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      4 3
      چطوری گوگولی؟
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      8 2
      زیاد فیلم هالیوودی نگاه نکن رفیق. بین امریکا و هالیوود (خالی وود ) تفاوت زمین تا اسمان هست
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      4 2
      برو مزدور عربستان تولکه ننگی تووامثال تو برای لای جرز دیوار خوب هستید وگرنه بوی تعفن لاشه هایتون مشامهارا آزار میدهد تورا همان بس است که یک مشت دلار همه چیزتان را تقدیم بیگانه بکنید. در ضمن این را هم بدانیدآمریکا ومزدورانش هر چقدر هم ناو زیردریایی هواپیما داشته باشند هیچ غلطی نمیتوانند بکنند این ایمان به خدا واراده ها هست که سرنوشت را تعیین میکند نه ابزار سلاح. .در این دنیا برای تو فقط یک مشت دلار وخوار وذلت میماند. در آخرت با همان جنایتکاران محشورخواهی شد
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      2 2
      حوصله ندارم برات توضیح بدم چون سواد نظامی ات در حد مهد کودکی های شیر خوره است . فقط خفه شو . شیشه شیرت هم دست ما نیست
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      عموجان راست گفته دیگه چرا بدت آمده آمریکا اگر بایک ناو میتوانست غلطی بکنه تاحالا کرده بود چرا 40 سال است ی سگ دوی میکنند تا شاید ایران را شکست ب دهند تا حال هیچ غلطی نتوانسته بکند در ضمن دشمن را اینقدر بزرگ جلوه نده چون مردم انقلابی ومتعهد از نوشته تو ناراحت میشوند
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      خب اگه میتونستن تا الان کرده بودن دیگه منتظر چی هستن؟وقتی تا الان نکردن یعنی نمیتونن و فهم این خیلی سادس مگر احمقای حقیر خودفروخته و بدبخت نخوان بفهمن یا اجازه نداشته باشن بفهمن که چون حقارت تو ذاتشونه فقط مگه خدا نجاتشون بده
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      خیلی باد معده خلی نکن این مزخرفات چیه بهم میبافی آمریکا مستقم وارد جنگ یمن شده چرا هرزه میگی تو تو قدرت پوشالی آمریکا را بزرگ میکنی معلومه که داری نون اون بی شرفا میخوری
  • قاصدفتح وظفر IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 2
    از توجه نویسنده به ابعاد تحرکات آمریکا ومنطقه وشرایط ویژه آن که محور مقاومت ایران ' عراق ' یمن ' ایران ' سوریه ' حزب الله موشکی باقدرتی موشکی بالاترازاروپا بنابراعتراف سران صهیونیستی باعث توجه وتفکر وهوشیاری خواننده میشود . بله ترامپ وپمپئو بازهم به توصیه های ژنرالهایش گوش نمیکنند واین هم بدوهم خوب است ! چیزی که آمریکاییهابایدبدانند ایران درشرایطی ده برابرشرایط ویژه کرونایی کشور آنچنان مشتهایش گره کرده است که ممکن است دربین راه تبدیل به RQ اییش کند تا بیهوش نقش برزمینش کند! جمع شدن نیروهایشان درعین الاسد وبرپاکردن پاتریوتهای جدیدی نشان میدهد اصولا ازدرک درگیری زمینی واستشهادی ' پهبادی " موشکی وتسخیرقطعی عین الاسدباخبر نیست ! ازطرفی ایرانیان دراین شرایط پاسخشان بخاطر ضدبشری بودن رفتارآمریکا قطعا متوسط ندارد وهمه ضربات سنگین خواهند بود . یادشان باشد هرکامپیوتری هم درخلیج فارس هرجورچینش نیروی دوطرف راکردند پاسخ داد نابود میشویم ! آیاآمریکا هیچ موفقیتی بدست نمی آورد ؟ چراحتما بدست میاورد ! امادرجنگ ایرانی شکست راهی ندارد چراکه پیروزی یاشهادت پیروزی میاورد ودلایل روانشناختی این نتیجه واضح است . مافرض رابراین میگذاریم که آمریکا باعربستان واسراییل جعلی وامارات ! هدفشان ایران است ! خوب پس هدف ایران هم همینها هستند . یک گزاره مهم که آمریکاییها بایدبدانند واقعا ایران آلمان جنگ جهانی دوم نیست ژاپن کوشنده پرجسارت هم نیست ایران ایمان است ! عربستان وامارات بدانند مامیدانیم باآمریکابیش ازهمیشه هستند ولی اینراهم بدانند دیگر رعایتی بخاطر مسلمان بودن این کشورها هم نیست ! بایدبدانند عصرحجر واقعا اتفاق می افتد . امااسراییل متقلب ومکار بداند سالهاست سیدصادق' نصرالله بصیر' سالهاپیش ازآزادسازی الجلیل شامل چنداستان جعلی شمال جعلی کشورجعلی سخن گفت الان صدهاهزارپیاده نظام متخصص درجنگ ترکیبی میدان دیده میتوانند اززیرکنیسه آنها درآمده وگودنایت مسمایی به آنهابگویند . هرزمان آمریکاخطایی کرده مردم ایران وعراق متحد شده وحالا بعدازقرنها آشنایی باحیله ونقطه ضعف وقدرت غربیها کاملا آشنا واصلا به چیزی جزفتح فکرنمیکنند .در دیپلماسی مطرح کردن حوادث اطراف محورمقاومت درجامعه بحث شود و انواع دفاع وحمله را آماده وتمرین کنند . ترامپ دیوانه میداند آمریکابیماراست امااوهم بیماراست وبعضی بیماران رابایدزد!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    24 1
    با توجه به اینکه ایران با ویروس آمریکایی کورنا در گیر است باید تحرکات آمریکا را در منطقه زیر نظر بگیرد وآمادگی صد درصد باشد و با تمام توان به هر طریقی شده به گروهای مقاومت کمک کند .آمریکا به هیچ قوانین پایبند نیست چه بسا با حمله گروههای مقاومت را ضعیف کند وبه فکر حمله به ایران باشد باید در اولین فرصت جلو خطررا گرفت واز آن پیشگیری کرد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    15 0
    کاش در مورد جزایر ایرانی زردکوه و آریانا که در اشغال امارات هست هم مقاله ای بنویسد.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    12 1
    دراسلام قانونی هست که به زبان امروزی " مقابله به مثل " میشود . ترامپ بداند درجنگهای امروزی اگر به کشتن بیگناهان وغیرنظامیان ویاتسهیل مخفیانه کشتار مردمی راسبب شود حتی اگرتصادفی بنظربیاید ولی عامل اصلی کشتارشود این قانون میتواند دمارازروزگار آمریکا درآورد . امروزه جنگ سایبری که بانی وکاربراصلیش کشورترامپ است بحدی رسیده که یک نوجوان میتواند باهک مهمترین پایگاهایشان داخل خاک آمریکا کارخانجات ساخت وانبارسلاهای شیمیای وبیولوژیکی وحتی اتمی شده وبایک کارساده بعنوان مثال نیویورک را به اولدیورک تبدیل کند جنگ بیولوژیکی که آنها ابتدا برعلیه رقیب اصلی که پیشرفته و صاحب سلاحهای اتمی بود معلوم بود جهان نه یک دهکده که یک خانه شده وورود دشمن ویروس کرونا به بقیه اتاقهای این خانه وحیاطهای اطراف خانه حتمی است اماترس ازافول آمریکا ' سخن روز جهانی قبل ازکرونا وحالا باعث شد مثل همه شاکله ترامپ عوضی جواب دهد. حالا یکبار به اول سخنمان برگردیم مقابله به مثل نه تنها یک قانون اسلامی که یک اصل انسانی است وحالا دراینروزها حتی یک اروپایی جوان یک آفریقایی خشمگین یک ایرانی عصبانی یک متنفراز امپراطوری دوز وکلک که الک دولک بازیش جنگ بازی است $ دلار وطمع وحس قدرت وستم برملل جهان باعث شده هرروز منتظر باشیم که چه کسی وچگونه از راه دور ضربه مهلکی برآمریکاییها واردمیکند . مقابله به مثل جوابی مشابه ازنظراسلامی وانسانی است اماهستند کسانی که دیوانه خبرسازی وانتقام کشی ازآمریکا بدون درنظرگرفتن هیج قیداخلاقی هستند . آمریکاتبدیل به سیبلی برای هم جهان است . دیرنیست داعشی' القاعده مسلکی کارهای وحشتناک تری ازبرجهای دوقلو انجام دهد . آمریکابرگردخانه وگرنه اگر چنین حملاتی انجام شود دفن کردن مثلامیلیونها نیویورکی کشته شده افولت بافول میکند ! عنکبوت وقتی تارعنکبوت رابکارگرفت سودهایی کرد اماخانه اش همیشه درمعرض نسیمی وطوفانی بودکه خانه رابرسرش خراب بلکه تاکسیدرمیش کند ! شاید دیدن عنکبوتهای مرده درخانه بندبازیش باعث ساختن ضرب المثل خانه عنکبوت شد . نمیدانم چطوراماآمریکا روزی که شایدنزدیک باشد بانسیمی ازهم می پاشد . تلاش زیادی عنکبوت ترامپ اصلا به بارنمی نشیند .
    • علی میرزا طاوس نژاد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      9 2
      من پاسخ اونایی را میدم که به قدرت پوشالی تهی و خالی این ابر ذلت دل خوش کردن لپ کلام اینکه های مزدوران جمله همون جمله پیر فرزانه است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • محسن IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 1
    تا کی باید ساکت بود و هیچ کاری نکرد، باید چنان ضربه ای به این یانکیا بزنیم تا تا خود پنتاگون در برن، باید بصورت هماهنگ تمام نیروهای مقاومت وارد معرکه شوند، عربستان و وهابی هاش هم با رساندن سلاح و ادوات و تقویت شیعیان شرق و جاهای دیگه کشورش خیلی زود منقرض میشن، وقتی هم که کارمون رو کردیم دنیای اسلام برابر یه عمل انجام شده قرار می گیره و در کل مناطقی که مقاومت حضور دارن همه چیز رو قبول می کنن و اونجاست که کل دنیا می فهمه اسلام یعنی چه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    19 9
    اگه تو عین الاسد اتفاقی کسی کشته میشد و شما هواپیما رو با موشک کروز اشتباه نمی گرفتی بهتون میگفتم چه خبره.
  • بیسیمچی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    14 2
    به نام حضرت حق. در صورت بروز هر درگیری و جنگی از سوی استکبار می توان به قطعیت عامل انتشار ویروس کرونا را استکبار دانست. چون هیچ کشور و حکومت دارای حداقل شعور سیاسی و نمایل به بقای طبیعی خود و اجتماع خود در چنین وضعیتی جنگی را آغاز نمی کند مگر اینکه خود منتشر کننده عامل بیولوژیک در کشور دشمن بوده و خود دارای عوامل پیشگیرنده و یا حداقل محدود کننده آثار و تبعات ویروس در کشور خود باشد. در حقیقت در صورت بروز جنگ با سناریوی از پیش نوشته شده ای روبرو خواهیم بود که نظام مخفی استکبار با قبول درصدی قربانی از مردم کشورهای خودی، و به قیمت اندکی رکود اقتصادی مهار شده، آغاز گر آن خواهند بود. شخصا بعید می دانم طرحی با این وسعت برنامه ریزی و این جهان شمولی و این حجم خسارت های بین المللی با هدفی کم تر از به زانو درآوردن کامل محور مقاومت، زبانم لال بی حرمتی به حرم های اهل بیت، و قتل عام بیشمار مسلمان شیعه برنامه ریزی شده باشد. در حقیقت پلان دشمن احتمالا این جنگ نهاییست. و اما از سویی عدو دارد سبب خیر می شود. به طرز عجیبی از برخی اساتیدمان می شنویم که نه این جهان بلکه شور و غوغایی در همه جهان ها در جریان افتاده است. به نظر این تحولات به شدت و حدت بیشتری به سمت نقطه صفر تحول نهایی بشریت یعنی تغییر مدیریت عالم و انتقال آن از دست بی کفایت مستکبرین به دست مستضعفین خواهد رفت. دوستان در همین فرصت محدود هم می توانیم با توبه ای جانانه به سپاه خیر پیوسته و به قدر خود قدمی در راه ارزش ها برداریم. ان شاالله خداوند مرگ ما را شهادت در رکاب مولایمان قرار دهد.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 2
    آقای ناشناس 13:51 شما که از سیاست چیزی میدونی و میگی پایگاه خالی بود پس اون 110 نفر ضربه مغزی از کجا اومد در ضمن اگر آمریکا پاسخی میداد ایران هم تمامی پایگاه های آمریکا در خاور میانه به همراه تاسیسات نفتی عربستان رو نابود میکرد در ضمن اون هشدار برای حفظ جان عراقی ها داده شده بود. درست مثل حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه که آمریکا چند ساعت قبل به روسها اخطار میده پایگاه رو تخلیه کنن ولی روسها هم به سوریها گفتن تخلیه کنن . درضمن آقای ناشناس 14:10 اصلا ایران دروغ گفته آیا خود آمریکا دروغ نگفت؟ اون زخمی ها چطوری در عرض چند مرحله از 11 نفر به 110 نفر رسید . نکنه زاد و ولد کرده باشن؟! درضمن آمریکا پاسخ میداد بیش از 1000 نفر تروریست آمریکایی در حمله موشکی متقابل ایران به درک واصل میشدند اینطوری وضعیتش بدتر هم میشد چون بدون پشتوانه مردمی لازم وارد یک جنگی بسیار مرگبار تر از جنگ ویتنام میشد . در حالیکه حتی هم حزبی های ترامپ در مجلس سنا هم از توجیه ترامپ برای ترور سردار قانع نشدند . در حالیکه ایران از پشتوانه لازم مردمی برخوردار بود و ترور سردار احساسات ملی ایرانی ها رو جریحه دار کرده بود .
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      6 4
      داداش بیخیال نمی خواد جواب اینا رو بدی، اینا از نسل همونایی هستن که 40 ساله به قول امید دانا می گن ما چمدونمون رو بستیم امروز فردا جمهوری اسلامی سقوط می کنه ما می ریم به جاش خخخخخخ ولشون کن فقط بخند، من فقط خط اول رو خوندم دیدم چرت و پرت تحویل داده ولش کردم. بذار 40 سال دیگه هم تولید مزخرفات کنن دلشون خوش باشه، چیکارشون داری بد بخت ها رو!!!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    12 2
    آقایونی که یکسری چرت و پرت رو باور کردند اولا حقیقت قضیه را تنها خدا می داند دوما این حرف شما که میگید عملیات عوام فریبی و گزارش به آمریکا و اگر آمریکا زده می شد چه کارا که نمی کرد بهتره بگم که ایران آبروی آمریکا رو برد و فرقی نمیکنه بالفرض شما این طوری فکر کن پایگاه خالی بوده باشه آمریکا اگه کسی بود تلاش می کرد که موشک ها رو منهدم یا منحرف کنه که نکرد واین مطلب که خالی بود و عوام فریبی و اینها به نظر من چرت و پرتی بیش نیست سوما ضربه مغزی شدن رو خود آمریکایی ها گفتن نه ایران و دروغ توسط آمریکا گفته شد و ایرانحدس واحتمال را می گفت و فکر هم نمی کنم ایران گفته باشه سیصد نفر کشته شدن ولی امریکایی ها چرت و پرت گفتن اول گفتن 52 نقطه رو می زنن بعد دم از صلح زدن گفتن کسی اسیب ندیده اما روز به روز به تعداد ضربه مغزی ها اضافه شد مگه ضربه مغزی کرونایه که مسری باشد و از این سرباز به اون سرباز سرایت کنه به نظر من اینا یه چیزی گفتن که آمریکای خیالی زیاد دردش نگیره
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 3
    الان وقت زدن تل آویو است
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    5 1
    اگر این دفعه آمریکا خطا کند و ما اقدامی بر علیه اربابش رژیم صهیونیستی نکنیم آینده یسیار بدی در انتظار است..
  • GB ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 21
    ناشناس 13:51 اتفاقا خودت از سیاست چیزی نمیفهمی آمریکا اگر حمله میکرد ، تاسیسات نفتی عربستان و تمامی پایگاه های آمریکا در خاور میانه نابود میشدند و دست کم 5000 نفر کشته رو دستشون میفتاد اونم در حالی که از حمایت داخلی لازم برای شروع جنگ برخوردار نیستند . ناشناس 14:10 اتفاقا این آمریکا بود که دروغ گفت اول گفت هیچ چیزی نشده بعد گفت 11 نفر بعد درطی چندین اعلام در نهایت گفتن 110 نفر زخمی شدن . اگر آمریکا راست میگه چرا تا مدت چندین روز اصلا اجازه ورود به پایگاه رو نمیداد. درضمن همین آمریکایی ها تعداد کشته هاشون رو در جنگ افغانستان بعد چند سال انکار ، اعلام کردن . در ضمن همین آمریکایی ها بعد از حدود 45 سال هنوز تلفات جنگ ویتنام رو اعلام نکردن اونوقت انتظار داری تلفات عین الاسد رو در همون لحظه اعلام کنه؟ در ضمن اگر آمریکا ساکت نمیموند دستکم 5000 نفر تروریست آمریکایی در حملات موشکی متقابل ایران به درک واصل میشدند .
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      3 2
      یه جوری میگی امریکا و عربستان نابود میشن انگار هیچ موشکی به سمت ایران نمیاد و ایران کاملا سالم میمونه. برو بابا
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 0
      برادر من بله ما هم موشك ميزنيم ولي ديگه ايراني نميموند و جاي چندهزار نفر چندين ميليون ايراني رو ميكشتن و ايران رو با خاك يكسان ميكردن عين سوريه.الكي نيست كه.ايران رو به چندين كشور تجزيه ميكنن و تمام .حرف مفت نزن لطفا.
    • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      1 0
      دعاکنیدجنگ نشه وگرنه تمام کشورهانابودمی شن جنگ شوخی نداره باکسی
  • US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 2
    نامردید نزنید اگرم نزنید دیگه حرف نزنید
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 2
    آقایونی که میگن به آمریکا اطلاع داده شده بود و خالی کرده بود، بدبختا اولند که این ابدا واقعیت نیست و دومند خود این حرف نشان از اقتدار ایران و ترس آمریکا سرور شما از ایران هست، عاخه مگه نمی‌گید ایران ضعیفه؟؟ خوب چجور به اصطلاح ابر قدرت دنیا باید به حرفش گوش بده و از ترسش پایگاه خالی کنه و حتی نتونه جواب هم بده؟؟؟ یعنی مسخره تر از شما خودتون و بدانید و آگاه باشید کوچک ترین اقدام علیه سپاه و ایران مساوی جنگی تمام عیار و بمباران تل آویو خواهد بود، تند برید تو زیرزمین که ارباب هاتون رو نابود خواهیم کرد
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 2
    آمریکا باید گورش را گم کنه از منطقه مسلمانان بره بیرون وگرنه چه در عراق چه در یمن و چه هر جایی دیگه دودش میکنیم سپاه شیطان را ما باید به دنبال قوی کردن مردم مبارز یمت باشیم و استقرار یک حکومت مقاومتی و ضد آمریکایی و ضد آل یهود حرومزاده که هرچه زودتر آل سعود را بتونیم نابود کنیم و قدرت و ثروت عربستان و مردم مقاوم شرق عربستان ضمام حکومت عربستان را بدست بگیرن و همه چیز عربستان را برای همه مردمش و در جبهه مقاومت بر ضد آمریکا و اسرائیل استفاده کنیم و مردم قدرتمند یمن یک تنگه بسیار مهم را در اختیار داشته باشند و از آن به نفع اسلام و مسلمانان مظلوم استفاده کنن مثلا وقتی در هند به مسلمانان زور میگن یمن تنگه باب المندب را بروی عبور کشتی های هند ببنده تا برن دور آفریقا را بزنن تا پدرشون در بیاد
  • علیرضا IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 2
    ترامپ هیچ غلطی نمیتونه بکنه مثل...توغضیه کرونااین ویروسی که خودشون درست کردن وانداختن جان مردم ودامن خودشونم گرفته موندن سگ زرد میخوادفرافکنی کنه دست ازپاخطاکنه خاورمیانه رو براش آتیش میکشیم کاری میکنیم شبونه بالباس زنانه ازپایگاهاشون بزنن به چاک فقط وفقط منتظردستوررهبرمونیم امرکنه جون میدیم براش
  • یاسر US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 3
    من واقعا نمیفهمم بعضی از هموطنان رو...خود پنتاگون و همه خبرگذاری های امریکا مث سی ان ان و بی بی سی و ...اعلام کردن که 100نفر مشکل حاد مغزی پیدا کردن بعد شما میگی حمله نمایشی بوده؟؟؟ینی چی اخه؟رسانه رو دارن و واقعا هم تاثیر گزاشتن..انقدر زود تاثیر نپذیرید
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      2 0
      دوست عزيز اگه درست بود يه نفر از نيروهاي امريكايي كشته ميشد و اونوقت معلوم ميشد كي درست ميگه.يه پيمانكار امريكايي رو كشتن عوضش نفر دوم ايران رو راحت كشتن.حرف كوچيكي نيست هاااا.شخص دوم يه كشور رو بكشي.فكر كن چندين نظامي امريكايي كشته ميشد اونوقت معلوم ميشد چند نفر از سران ايران رو ميكشتن.وقتي پمپئو تهران و بيت رهبري رو تهديد به بمباران ميكنه ميخواي چيكار كني!!با دوتا موشك كه همه بهترشو دارن ميخواي چيكار كنيم.
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      اینا اجازه فکر کردن و نوشتن غیر از دستورات صادر شده ندارن ولشون کن یا خیلی احمقن یا خائن وگرنه وقتی خود پنتاگون داره تلفاتو میگه کی اینارو ادم حساب میکنه؟خخخخخخخخ
    • رضا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 0
      کمتر دنبال دشمن تراشی باشید یا اگه دشمن دشمن میکنید جوابی در خور میدادید اینکه بیان یه فرمانده والا مقامو بزنن شهید کنن وبعد بیا اونا رو باچند تا موشک بزنید پاسخ نشد جواب درخور فقط وفقط کشتن فرمانده سنتکام بودوبس
  • بهرامی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 1
    خودفروخته هاوطن فروشها آرزوی آمریکاروبه گورمیبرین دعابه جون آقابکنین که اذن جهادنمیدن تااربابتونوباخواری وخفت ازمنطقه بیرون کنیم به امید نابودی اصلاح طلبای وطن فروش وحسن نفوذی
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 1
    الله اکبر از قوم بنی اسراییل،آمریکا بالاخره به تلفات وضربه مغزی شدن به صورت قطره چکانی اعتراف کرد اما قوم شما هنوز باور ندارین .حالا فرض اینکه سپاه به آمریکاییها خبر داده که پایگاهشونو خالی کنن خب این که باید باعث شادمانی شما باشه نه گلایه ،اینکه سپاهیان ما آمریکایی باشن شما را خوشحال نمیکنه؟؟؟!!!!!! پس اینقدر چرت وپرت نگین
  • محمد IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 2
    درود به اونایی که طرف دار نظام هستند و موقع جنگ در صف نبرد میروند
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    کشوری که رو خون میلیونها سرخپوست بیچاره با اون طرز کشتار فجیع ساخته شده و حیات و ممات اقتصادش بسته به صادرات و فروش اسلحه باشه و بخاطر همین دنیارو به جنگ و کشتار بکشه سرانجامی جز نابودی درانتظارش نیست
  • شهروند IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    برادرا درسته روحیه ی جهادی رکن مهمی در جنگ هست ولی اگر بخشی از نیروهای عراق بالاخص اطلاعاتی و نظامی با امریکا همکاری اطلاعاتی کنند در این جنگ مقاومت حشدالشعبی و کتائب و...ضربه ی سختی خواهند خورد .
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    با ال علی هر که در افتاد ور افتاد. و ال علی ملت مظلوم هس فرفی نمیکنه چه دین و مسلمی
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    مردم کشوری که بنا به گزارش واشینگتن پست ۷درصدشون یعنی ۱۶/۵میلیون نفرشون فکر میکنن شیرکاکائو از گاو قهوه ای گرفته میشه بایدم همچین احمق انگلی بهشون حکومت کنه
  • JP ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    یک هشدار، ضربات دهه ی 60 تکرار نشود...!!!
  • محمد تقی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    باسلام ودرودبرروح بلند امام خمینی وتبریک سالروز جمهوری اسلامی ایران ، آمریکا بخوبی درک کرده است بعداز ترورسردار شهیدمان حاج قاسم عزیزه حرفی میزنیم حتماً توانش را داریم که اخطار میکنیم وزمانی که گوش ندهد طعمش رامانند عین العسد به او میچشانیم. این نظر من هست بعنوان یک بسیجی که جنگ با صدام راتجربه کردیم حتی پایگاه دیگو گارسا هم از تیررس هجوم قدرتمند نیروهای بسیج درامان نخواهد بود بیاری امام زمان وبحول وقوه حضرت حق
  • مجید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    اونهایی که میگن هماهنگ شده که این بدتره که به دشمنت بگی که میخوام بزنمت و او هم هیچ کاری برای جلوگیری نتونه انجام بدهد هدف از عملیات عین الاسد اینکه ما میزنیم و ترسی نداریم ولی انتقام اصلی خون شهید قاسم سلیمانی و سایر مظلومان جهان برچیده شدن بساط ظلم است و در واقع اصلا هدف انتقام گیری نیست بلکه ادمه راه جهاد فی سبیل الله جهت برافراشته شدن پرچم حق بر همه زمین است
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    وقتى انتخاب دولت درعراق به بن بست رسيده به اين معنى است كه قدرت امريكا درعراق رو به كاهش است ودارد بازى راًبه رقيب ميبازدً
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 1
    امریکا فقط یک پیمانکار ازش گشته شد درمقابلش سلیمانی ومهندس به شهادت رساند بعد حشعدالشدی دوناسرباز امریکای ویک سرباز انگلیسی گشت امریکا به ۵استان عراق به پنج پایگاه حشعدالشدی حمله کرد همه رادغاون کرد هنوز دست بردار نیست حالا اگر ایران درحمله موشکی به عین السعد سربازان امریکای راگشته بود امریکا باتمام قدرت وقوا به انتقام خون سربازان خود به پایگاهای نظامی ایران ونیروگاهای هسته ای ایران ومراکز حساس استراتژیک ایران راتوسط حمله اتمی قرار میداد انوقت فاتحه ایران خونده بود مسولئین ایران خوب بلد هستنند دعوا زرگری باامریکا بکنند ایران اگر ازپس امریکا برمی امد زیر این همه فشار تحریم امریکا طاقت نم اورد دوری باامریکا جنگ میکرد وشاخه این غول رامی شکست ولی خوب میداند درمقابل امریکا دوامی نمیارد
  • KoroSh IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 1
    حمله ایران به پایگاه عراق هرچه بوده عین الاسد عین الا جسدکرد هرکه شک داره یک لیوان اب سردبخوره
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام دوستان یه نکته ای که برای من خیلی مهمه اینه که دوستان که از داخل و متعصبانه به قضیه نگاه میکنند و به نظرات دیگران با توهین جواب میدن دل ادم رو میرنجونه اینه که بعضی ها خیلی راحت به ما اتهام میزنن که ما داخل کشور به واسطه گروههای تندرو دموکراسی نداریم زمان همه چیز رو ثابت میکنه فعلا که ملت غرق در کرونا و فشار مالی هستند هم وطن غیرتی به مردمت کم کن جای فحش وفلاکت یه نکته که برام جنبه سرگرمی داره در مورد تحریکات امریکا خیلی دوس داشتم تو این وضعیتی که امریکا خیلی راحت داره ارایش میچینه و ما باید منتظر بمونیم که ببینیم چه میکنه تا پاسخ بدیم ای کاش میشد نذاشت خیلی راحت امریکا طبق برنامه پیش بره یجورایی بجای اینکه حسدالشعبی و بقیه تو بازیش باشن بازیش رو خراب کنن مثلا از بین بردن سامانه دفاعی عین السد این یعنی عدم امنیت کل امریکا و سفارتش و خراب شدن تمام نقشه هاشون گفتم شاید بدرد بخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس