کد خبر 1056751
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
داعشی زندانی

شبکه المیادین به نقل از منابع موثق خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی فرصت فرار تروریست‌های داعشی را از زندان شهر الحسکه که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد است، فراهم کردند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که این نیروهای آمریکایی بودند که اجازه فرار تروریست‌های داعشی را از زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در الحسکه را دادند.

زندان «غویران» در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه شامگاه یکشنبه شاهد شورش و هرج و مرج تروریست‌های داعشی زندانی در آنجا بود.

بیشتر بخوانید:

از ویروس داعش تا ویروس کرونا

این زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) یعنی شبه نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند و به دنبال شورش شامگاه یکشنبه در آنجا شماری از تروریست‌های زندانی فرار کردند.

تلویزیون سوریه هم گزارش داد که دستکم ۱۲ تروریست داعش از زندان غویران گریخته و به سمت حومه جنوبی شهر الحسکه رفتند.

منابع المیادین هم تاکید کردند شب گذشته در حالی که شماری از تروریست‌های داعش از زندان غویران فرار می‌کردند، هواپیماهای ائتلاف بین المللی هم به طور گسترده بر فراز آن منطقه در حال گشت زنی بودند.

در همین حال نیروهای دموکراتیک سوریه که از شب گذشته  در شهر الحسکه به آماده باش درآمده اند تجهیزات نظامی بیشتر به این شهر آورده و راه منتهی به زندان الثانویه در این شهر را هم مسدود کردند.

منابع المیادین گفتند نیروهای دموکراتیک سوریه محله غویران و ورودی جنوبی الحسکه را با هدف جلوگیری از فرار زندانیان داعش محاصره کردند.

محله «غویران» شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی غویران زندانی هستند و کشورهای آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    7 0
    خدا لعنت فرماید دولت آمریکا را که همه بدبختی عالم زیر سر آن کشوره.!
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    لعنت الله علی آمریکا
  • Mm99 IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    نه!مثل اینکه واقعا یه خبرایی هست
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 2
    خود شبه نظامیان کورد 80 نفر داعشی رو آزاد کردند شبه نظامیان کورد و آمریکا نقشه دارن دوباره سوریه رو وارد یه جنگ داخلی دیگه بکنند شبه نظامیان کورد و حامیانش قصد تجزیه و نابودی سوریه رو دارن
  • علمدار IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    امریکا مساوی داعش اگر یانکی به لانه اش برود کل جهان امن میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس