شورش در زندان داعشی‌ها در شرق سوریه به دنبال بازدید یک هیات آمریکایی

یک زندان مملو از هزاران تروریست داعشی در شرق سوریه که تحت کنترل گروه شبه نظامی تحت حمایت آمریکا قرار دارد امروز یکشنبه پس از بازدید هیات آمریکایی از آنجا، شاهد شورش و نافرمانی زندانیان بود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه امروز یکشنبه از وقوع هرج و مرج و شورش در یک زندان مملو از هزاران زندانی داعشی در الحسکه در شمال شرق این کشور خبر داد و گفت که به دنبال آن نافرمانی عمومی و درگیری با نگهبانان زندان رخ داده است.

سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد، همزمان با وضعیت هرج و مرج و نافرمانی در زندان الحسکه، بالگردهای آمریکایی بیش از دو ساعت بر فراز این منطقه و به خصوص محوطه زندان به پرواز درآمده و بالن‌های حرارتی پرتاب کردند.

این منابع تاکید کردند که  شورش پس از آن رخ داد که گروهی از ارتش آمریکا شامل بازرسان و متخصصان در زمینه مذاکره برای انتقال گروهی از عناصر داعش از داخل زندان به پایگاه‌های آمریکایی در این استان وارد زندان شدند.

زندان‌هایی که تحت کنترل گروه شبه نظامی تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»   است شامل هزاران تروریستی می‌شود که هر از چند گاهی دست به شورش می‌زنند و در بیست و هشتم ماه گذشته، در زندان غویران الحسکه هرج و مرج و شورش مشابهی رخ داد.

این اتفاقات اغلب با اقدام نیروهای آمریکایی  در انتقال تروریست‌های داعش به پایگاه‌های خود در مناطق مختلف منطقه الجزیره سوریه و به پایگاه خود در التنف در مرز سوریه و اردن خاتمه می‌یابد، جایی که آنها برای انجام حملات به ارتش سوریه، پایگاه‌ها، زیرساخت‌ها، امکانات خدماتی و مناطق مسکونی آموزش می‌بینند و مسلح می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس