نظامیان آمریکا

منابع خبری گفتند، نظامیان تروریست آمریکایی نخستین پایگاه نظامی خود در داخل شهر حسکه را در کنار زندانی احداث خواهند کرد که در آن، صدها داعشی زندانی هستند.

به گزارش مشرق، نظامیان تروریست آمریکایی همچنان در حال تثبیت حضور غیر قانونی خود در مناطق شمال شرق و شرقی سوریه هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «نیروهای آمریکایی یک کاروان شامل خودروهای زرهی، کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک، سلاح و اتاق‌های پیش‌ساخته را وارد محله غویران در شهر حسکه (شمال شرق سوریه) کردند».

بیشتر بخوانید:

۸ هزار دلار سهم هر آمریکایی برای حضور نظامی در عراق

افسر آمریکایی: ماندن آمریکا در منطقه بی‌فایده است

خبرنگار اعزامی اسپوتنیک به حسکه، خبر داد که عناصر آمریکایی با این تجهیزات، قصد دارند در این منطقه از شهر، یک پایگاه نظامی احداث کنند.

وی تأکید کرد که مقر این پایگاه نظامی در محلی قرار دارد که وابسته به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است و در جنوب حسکه قرار دارد.

به گزارش این خبرگزاری، این پایگاه غیر قانونی، نخستین پایگاهی است که عناصر آمریکا در شهر حسکه احداث خواهند کرد.

نکته قابل توجه در محل احداث این پایگاه این است که در نزدیک ساختمان «زندان مرکزی» محله غویران قرار دارد. این زندان تحت کنترل عناصر کُرد است و در آن، صدها عنصر داعش، زندانی هستند.

آمریکایی‌ها در جریان تسلط کُردها بر شهر رقه، با عناصر داعش هماهنگی زیادی داشتند. در جریان حمله این عناصر به شهر سویداء که بیش از ۲۰۰ کشته بر جای گذاشته بود، واشنگتن و به ویژه پایگاه غیر قانونی و آمریکا در «التنف» به آنان کمک بسیاری کرد.

«قاسم مصلح» یکی از از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» نیز اخیرا تأکید کرد  (+) که آمریکا قصد دارد عشایر استان الانبار و عناصر تکفیری داعش را که در بند زندان‌های عراق هستند، زیر نظر خود سازماندهی کند.

به گفته خبرنگار اسپوتنیک، عناصر آمریکایی طی روزهای گذشته، کاروان‌های نظامی زیادی به این منطقه ارسال کردند تا تسلط خود را بر میادین نفتی سوریه افزایش دهند.

این در حالی است که بامداد دوشنبه، یک کاروان نظامی آمریکایی شامل ۵۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیک و خودروهای زرهی از طریق گذرگاه غیر قانونی «سیمالکا»، از کردستان عراق وارد شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه شد.

این کاروان پس از ورود به قامشلی، عازم حسکه شد. کما اینکه دو روز پیش از این تاریخ نیز، یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد غرب شهر حسکه شد.

قسم اعظم این تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا، در پایگاه نظامی «میدان نفتی عمر» در ریف دیرالزور و پایگاه «القصرک» در ریف حسکه مستقر شده است. واشنگتن در تلاش است، این پایگاهها را گسترش دهد.

حضور غیر قانونی آمریکا در مناطق نفتی سوریه در حالی افزایش یافته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود که قصد دارد، نیروهای خود را در سوریه کاهش دهد، ولی چند روز بعد، ادعا کرد که برای تصاحب نفت سوریه در این مناطق حضور خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    45 0
    نفت دزدی، اونوقت یه سری فکر می کنن تروریستهای آمریکایی که بشکه بشکه نفت می دزدن میان برای اونها کاری انجام میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس