کد خبر 1056020
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مهدی محمدی

دولت های بزرگ که تا دیروز بر سر اینکه کدامشان باید کل جهان را اداره کند در نزاع بودند حالا در تامین ماسک و تخت بیمارستانی و محلول ضد عفونی کننده درمانده اند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

بشر تا همین اواخر فکر می کرد عمده راهی را که باید برود رفته و کار چندانی باقی نمانده. حتی کسی مثل فرانسیس فوکویاما حکم کرد که تاریخ با لیبرال دکوکراسی به پایان رسیده و از این بعد، کاری جز تکرار این نسخه ندارد.

حالا سرو کله یک ویروس پیدا شده و همه دارایی ها، آرزوها و ادعاهای انسان مدرن را در معرض آزمونی بی سابقه قرار داده.

دولت های بزرگ که تا دیروز بر سر اینکه کدامشان باید کل جهان را اداره کند در نزاع بودند حالا در تامین ماسک و تخت بیمارستانی و محلول ضد عفونی کننده درمانده اند.

سیاستمدارانی که می گفتند کلید حل همه مشکلات در جیب آنهاست، از ترس کرونا معلوم نیست کجا پنهان شده اند، علم مدرن که به مرتبه مقدسات ارتقا داده شده بود، با وجود ابتلای نیم میلیون نفر در جهان هنوز حتی درست نمی تواند بگوید این ویروس در هوا می ماند یا روی زمین می نشیند یا چه؛ شرکت های فرامیلتی بدل به بنگاه های خیریه شده اند و مسابقه اهدای ماسک گذاشته اند، رسانه ها هم به جای آرامش و اعتماد، ترس و تردید می پراکنند.

این جهانی که یک موجود ذره بینی اینچنین تعادل آن را بر هم زده نمی تواند داعیه های بزرگ بکند؛ سازندگان و معماران آن نیز. امیدوارم کرونا باعث شده باشد دنیای مدرن و انسان های مدرن حد خود را بشناسند و لااقل از ادعاهای گزاف دست بردارند.

             
(روی تابلو نوشته اند در بیست بیست فکر می کردیم ماشین ها پرواز خواهند کرد اما فعلا داریم به مردم یاد می دهیم چطور دست هایشان را بشورند!)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صالح IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 16
    خوبه یه سوزن هم به خودتون بزنین حالا که اهل جوالدوز نیستین...
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      2 0
      آخه چطور می تونی اینقد...... باشی؟!!!! ای خدا چرا بعضی ها در مقابل فهمیدن اینقد مقاومت می کنن؟؟!! نچ هوففـــــــــــــــــــ آقا من حوصله ندارم یکی که صبرش بیشتره بیاد برای این دوستمون توضیح بده 4 تا لینک خبر از رسانه های خوشون هم بهش بده بلکه یه تکونی بخوره. برو تحقیق کن. برو جغرافی و تاریخ بخون. برو مقایسه کن شرایط اجتماعی و رفتارهای برخواسته از اون رو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس