کد خبر 1055962
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:


بشر تا همین اواخر فکر می کرد عمده راهی را که باید برود رفته و کار چندانی باقی نمانده. حتی کسی مثل فرانسیس فوکویاما حکم کرد که تاریخ با لیبرال دموکراسی به پایان رسیده و از این بعد، کاری جز تکرار این نسخه ندارد.

حالا سرو کله یک ویروس پیدا شده و همه دارایی ها، آرزوها و ادعاهای انسان مدرن را در معرض آزمونی بی سابقه قرار داده. دولت های بزرگ که تا دیروز بر سر اینکه کدامشان باید کل جهان را اداره کند در نزاع بودند حالا در تامین ماسک و تخت بیمارستانی و محلول ضد عفونی کننده درمانده اند. سیاستمدارانی که می گفتند کلید حل همه مشکلات در جیب آنهاست، از ترس کرونا معلوم نیست کجا پنهان شده اند، علم مدرن که به مرتبه مقدسات ارتقا داده شده بود، با وجود ابتلای نیم میلیون نفر در جهان هنوز حتی درست نمی تواند بگوید این ویروس در هوا می ماند یا روی زمین می نشیند یا چه؛ شرکت های فرامیلتی بدل به بنگاه های خیریه شده اند و مسابقه اهدای ماسک گذاشته اند، رسانه ها هم به جای آرامش و اعتماد، ترس و تردید می پراکنند.

این جهانی که یک موجود ذره بینی اینچنین تعادل آن را بر هم زده نمی تواند داعیه های بزرگ بکند؛ سازندگان و معماران آن نیز. امیدوارم کرونا باعث شده باشد دنیای مدرن و انسان های مدرن حد خود را بشناسند و لااقل از ادعاهای گزاف دست بردارند.

(روی تابلو نوشته اند در ۲۰۲۰ فکر می کردیم ماشین ها پرواز خواهند کرد اما فعلا داریم به مردم یاد می دهیم چطور دست هایشان را بشورند!)
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • برنو IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    81 1
    انسان مستکبر مدرن اگر دست از طغیانگری و غرور برنداره سرانجام عبرت آموزی در انتظارشه
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      14 0
      اشتباه منفی دادم
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    19 0
    بچه های دهه شصتی سریال کارتونی آزمایشگاه دریایی سال 2020 را یادشان هست؟
  • FR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    10 0
    بسیار جالب بود مثل همیشه.....
  • آذربایجانی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    در کنار همه خسارات و تحمیل هزینه ها و خسارات مادی و معنوی حاصل از کرونا در جاهایی مفید بوده مثل کاهش الایندگی ها و گازهای گلخانه ای و سود شرکتهای بیمه و تولید کنندگان لوازم بهداشتی کاهش تصادفات و جرایم و .. انگار طغیان بشر توسط کره زمین دفع شد
  • نوجوان دهه ۷۰ IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    13 0
    یاد داستان نمرود میافتم که از شدت تکبر و ثروت و قدرت و … اول ادعای خدایی کرد. تیری به سوی خدا در آسمان رها کرد و …… نهایتا خدا با یک پشه نمرود را تنبیه کرد و نمرود ستمگر از بین رفت.……
  • DE ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    روی تابلو نوشته اند در ۲۰۲۰ فکر می کردیم ماشین ها پرواز خواهند کرد اما فعلا داریم به مردم یاد می دهیم چطور دست هایشان را بشویند!)// یاد مجله جوانان زمان شا افتادم زمان فرود آپولو در کره ماه بود تیتر کرده بود سفر به کره ماه برای همه بزودی جوانان ایرانی ماه عسل میرن کره ماه!!!! همون موقع خیلی ها پول نداشتند یک کیلو عسل بخرند.کل طومار خود رژیم طاغوتی برچیده شد رفت ماه عسل داخل آشغالدونی تاریخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس