جن گیری

با ارجاع به آثاری مثل جن‌گیر و ارباب‌آرزوها و سایر آثار سینمایی مثل تایتان‌ها که تجمع اجنه را در شرق تصویر می‌کند، طبیعی است که این خط القایی از طریق سینما وارد فرهنگ آمریکا می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در هالیوود یک جریان پیوسته ایدئولوژیک همواره در آثار سینمای بدنه هالیوود به مخاطبان و علاقه‌مندان ژانر وحشت همواره می‌خواهد این اندیشه را القا کند که اهریمن همواره از شرق طلوع می‌کند. این تلقی در فیلم «جن‌گیر» وضوح شگفت‌آوری دارد. پس از تیتراژ آغازین فیلم با آفتاب ظهر عراق آغاز می‌شود و صدای بلند اذان صحنه افتتاحیه فیلم را در برمی‌گیرد و این لحظات در فیلم جن‌گیر بسیار قابل تامل است.

اما در بخش ابتدایی فیلم جن گیر پدر مارین (مکس فون سیدو) در مقابل مجسمه جن پازوزو (Pazuzu) در سرزمین نینوای عراق قرار می‌گیرد تا به نوعی با جنی اهریمنی در قالب مجسمه‌اش مواجه شود و صدای پارس مکرر سگ‌های حین این رخداد تکرار می‌شود.

این صحنه به مخاطب القا می‌کند اهریمنی باستانی و قدیمی طلوع خواهد کرد و مواجهه انسانی با این جن شرقی بسیار دشوار است.   در ادامه فیلم مشخص می‌شود جن پازوزو که ریگن، دختربچه آمریکایی را تسخیر کرده، همان اهریمنی است که از شرق برخاسته است. در خصوص منطقه‌ای که شیطان از آن می‌خیزد باید اشاره کنیم که در جغرافیای قدیم در منطقه بابل قرار داشته است، بابلی که در گذشته بخشی از  امپراطوری ایران وسیع ایران بوده است.

در پس زمینه حضور پدر مارین (مکس فون سیدو) در سرزمین نینوا همواره عده‌ای مشغول خواندن نماز هستند.

شر اجنه ایرانی دوباره گریبان آمریکا را گرفت؟

اما اصرار به طلوع اجنه‌ اهریمنی از منطقه شرق و محدود ایران پارسی تنها در فیلم جن گیر تکرار نشده است. این مضمون در سال ۲۰۱۴ فیلم «از شر شیطان نجاتمان ده» (Deliver Us From Evil) تکرار شد.

در روایت این فیلم سه سرباز آمریکایی در عراق، بازهم در منطقه قدیم بابل  توسط اجنه تسخیر می‌شوند و به خاک آمریکا بازمی‌گردند و به یاران شیطان تبدیل می‌شوند و دست به اعمال شیطانی بسیاری می‌زنند. در متن اثر به مخاطبان این خط القایی وجود دارد که بخشی از سرزمینی که متعلق به امپراطوری ایران است در محدوده بابل، سرزمین طلوع اجنه و خیزش بزرگ شیاطین است. در حقیقت این سکانس زندگی ایرانیان باستان را تنیده با اجنه معرفی کند.


تعلیق اصلی فیلم  به نوعی وقایع به نوشته‌های شیطانی تسخیر شده توسط اجنه مرتبط می‌شود کند، تیم مسخّر شده توسط شیطان همه جا نوشته ها را برای تسخیر افراد پخش و پس از انجام مأموریت محو می کنند، جالب اینجاست که افراد مستعد دین باور جذب این نوشته‌ها می‌شوند، اما پلیسی که خداناباور است  از این الواح شیطانی تأثیری نمی گیرد.

نکته جالب‌تر این است که در نوشتارهایی که در فیلم می‌بینیم تسخیرشدگان با نوشتارهای پارسی سانسکریت، سایرین را تسخیر می‌کنند. هدف القایی فیلم این است که پارسیان(ایرانیان) باستان اجنه و نیروهای اهریمنی را از کشور خودشان به سایر کشورهای اجنه می‌فرستند تا زمینه اعمال شیطانی را فراهم کنند.   

نخستین جن زرتشتی که از ایران به آمریکا رفت

اما این نگرش اهریمنی به شرق و ایران باستان در فیلم «ارباب آرزوها» نیز دنبال می‌شود. در فیلم ارباب آرزوهای  پادشاه ایران در سال ۱۱۲۷ قبل از میلاد، جنی احضار می‌کند تا سه آرزویش را بر آورده کند اما جادوگر دربار پادشاه متوجه حیله جن می‌شود. جن شیطانی قرارست سه آرزوی صاحب خود را برآورده کند، تا به او اجازه داده شود سه برادر خود را در کالبد انسانی ظاهر کند.

وقتی پادشاه ایرانی متوجه این حقه از سوی جن احضار شده می‌شود او را در یک الماس (یاقوت) زندانی می‌کند تا اینکه در سال ۱۹۹۷ با انتقال یک سری اشیا باستانی از ایران، الماس پنهان شده در مجسمه  اهورا مزدا به امریکا می‌رود و ...

 


مجسمه اهورا مزدا به یک موزه آمریکایی مشهور می‌رود و طی درگیری نگهبانان با سارقان مجسمه می‌شکند و الماس سرخ از آن خارج می‌شود. الکساندرا دختری از گروه دزدان الماس را لمس می‌کند و جن از آن خارج می‌شود و شروع به کشتار می‌کند.

در واقع همان تم نسبت دادن شر مطلق جنی به سرزمین ایران دوباره در این فیلم تکرار می‌شود تا نمایشی سینمایی این خط القایی را به مخاطبان دنبالکند که ایران منشا موجودات جنی است و فیلم بر این موضوع تمرکز دارد که الکساندرا از این جن جادویی ایرانی  نجات پیدا کند. نیروهای امنیتی و جامعه علمی آمریکایی نمی‌توانند در مقابل این جن واکنشی نشان دهند.


در قسمت سوم فیلم  قهرمان فیلم با یاری جستن از میکائیل فرشته الهی که در بدن گرگ جانسون حلول می‌کند به مبارزه با جن میرود که میکائیل خطاب به دایانا میگوید او توانایی کشتن جن را ندارد و تنها کسی او را بیدار کرده یعنی دایانا می تواند او را بکشد که در انتها با برگزیده شدن دایانا به عنوان منجی جدید موفق به کشتن جن می‌شود.

البته در قسمت چهارم جن عاشق دخترک مو بلوند فیلم می‌شود و قصد دارد با او ازدواج کندودختر امریکایی متوجه ذات وحشتناک جن ایرانی میشود و  با کمک نامزدش او را نابود می‌کند.

برای مقابله با ایران، آمریکایی‌ها از اجنه کمک می‌گیرند؟

با ارجاع به آثاری  مثل جن‌گیر و مجموعه ارباب‌آرزوها و شمار فراوانی از سایر آثار سینمایی مثل تایتان‌ها که تجمع اجنه را در شرق تصویر می‌کند طبیعی است که این خط القایی از طریق سینما وارد فرهنگ آمریکایی می‌شود و نسل‌هایی که با این در فرهنگ عامه آمریکایی خو گرفته‌اند، در سمت‌های مهم سیاسی و امنیتی برای مواجه‌های سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی با ایران و کشورهای شرقی اقدام به استفاده از اجنه و نیروهای فراطبیعی کنند. این نگرش ایدئولوژیک در عامه‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثار سینمای هالیوود بروز و ظهور پیدا می‌کند. در سال ۲۰۱۶ در یکی از ایدئولوژیک‌ترین آثار ابرقهرمانانه هالیوود با عنوان جوخه انتحار این مسئله به وضوح به نمایش گذاشته شد.

در این فیلم شخصیتی به نام دکترمون وجود دارد که با یک جن در ارتباط است و هر وقت که اراده کند می‌تواند به وسیله جن تسخیر شود و اقدام به اعمال جاسوسی کند. در سکانسی از جوخه انتحار در جمع فرماندهان عالی رتبه ارتش آمریکا از او می‌خواهند که اسنادی را از وزارت دفاع ایران سرقت کند و این دکتر مون افسونگر را احضار می‌کند تا اقدام به کار کند.

در تحلیل چنین نمایشی و تعمیم آن به واقعیت، برای مردمی که از فرهنگ عامه آمریکایی در سینما بهره‌می‌برند  این مسئله را به عنوان استراتژی در مواجه با شرق می‌پذیرند که مشرق زمین مامن اجنه‌های و نیروهای اهریمنی است و با استفاده چنین ابزاری باید مقابله کرد، آنهم در فیلمی بیشمار ابرقهرمان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    برو بابا مشرق متوهم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      129 4
      مخاطب این موضوعات بچه هانیستند!
    • NL ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      قرانی که ۱۴۰۰ سال پیش راجع به مسایل پزشکی و زیست محیطی و فضا و زمان نوشته و همه اثبات شده . راحع به جن هم نوشته . ظهور نزدیک است نگران نباید بود به نظرم مشرق
    • عبدالله IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      84 2
      طبیعی است که سیستم های اطلاعاتی برخی کشور ها نیز با توجه به ویژگی های اجنه جهت کسب خبر از این ارتباط با این موجودات بهره ببرند اما این بهره مندی آن ها در حد یک فرضیه یا توهم توطئه نیست تنها در یک مورد که اسناد آن بعد از سال توسط سیا منتشر شد این دستگاه اطلاعاتی برای تکمیل ماموریت خود از عده ای جن گیر جهت طراحی عملیات علیه ایران استفاده کرد کد این عملیات Grill Flameدر سیا عنوان شده است که در سال 1980 طی تسخیر سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام و گروگان گرفتن نیروهای آمریکایی به جهت اطلاع دقیق از مکان حضور و سلامت آن ها به کار گرفته شدند طبق اسناد منتشر شده CIA حدود دویست مرتبه برای کسب این اطلاعات تلاش صورت پذیرفت که طبق گزارش های مندرج در فرماندهی پنتاگون و افسر مسئول عملیات تنها صحت اطلاعات هفت گزارش تایید شد با اینکه 59 گزارش داری برخی جزئیات صحیح بودند حتی در این اسناد فاش شده طرح اتاق محل نگهداری شده ی گروگان ها توسط جن گیر های استخدام شده توسط سازمان سیا نقاشی شده است
    • سیدمرتضی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      44 2
      مهمترین نقطه ضعفه شوروی فقط این بودکه به ماده فقط اعتقاد داشت هیچ به معنویت وغیر مادیت اعتقادنداشتن خب قدرت نظامی اقتصادی فرهنگی بود شوروی بخاطر اینکه همچیزومادیت میدونست هیچ توجهی به معنویت نداشت از هم فروپاشید وگرنه چندبارامریکاتامرز ورشکستگی رفتو فرو نپاشید الان امریکاچندین ساله سعی کرده بامادیت ماروشکست بده نظامی اقتصادی فرهنگی اندک جاهایی هم موفق شده امانتونسته به اهدافش برسه ومارو کنترل کنه بلکه ماقویترم شدیم الان از عالم ماده رفته به عالم جنگ معنوی غافل ازین که اجنه هم یک جورماده هستن!واز منظرمعنویت هیچ قدرتی بالاتره اسلام نیست که چندین عارف شیعی صوقی سنی تربیت شدن دراین مکتبهاتواین اتفاق امریکاشکست میخوره چون که هیچ معنویتی بالاتراز اسلام نیست
    • CH ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      16 85
      مشرق ماست مالی نکن
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      36 3
      این ها در فیلم ها اومده بعد شما میگید برید بابا!، خدایا توبه
    • Vahid IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      14 4
      خخخخ نسوز عزیزم از روغن بنفشه استفاده کن
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      14 11
      گزارشات cia هم توهم است؟ شماها خودتان را بخواب زدید و نمیدانید شیطان بزرگ آمریکا در چه فکرهایی برای ایران است.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    52 64
    همین مانده که از این به بعد این دولت در ناکارامدی خود بگوید که تقصیر اجنه های امریکا و اسرائیل استت که کار نمی کند. بابا ول کنید تو رو خدا
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      6 8
      دولت قبلیتون که اسطورتون بود برای ناکارامدیش چی گفت؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      8 3
      دولت قبلی با تمام نقاط قوت ضعفش با دولت تزویر و فریب فعلی اصولا قابل مقایسه نیست
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      2 5
      معلومه که قابل مقایسه نیست تمام دور و برای محمود به خاطر فساد افادن زندان تو دولت تدبیر و امید هنوز دکل نفتی به اون بزرگی غیب نشده نون و بنزین یه شبه ده برابر نشده
    • محسن IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 0
      عزیزم، این موضوعِ اجنّه را شماها دارید مطرح می کنید و هر روز هم به آن دامن می زنید. حالا اگر دولت هم (به فرض) از این تز و نظریۀ شما به نفع خودش بهره برداری کند، شما نباید گله مند و شاکی باشید، بلکه حتی باید خوشحال هم باشید که دولت هم نظریۀ شما را تأیید کرده است!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    78 7
    خوب یهودیان بیشتر دنبال اجنه بوده و هستند. رازهایشان رو لو نمیدهند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    79 7
    جن یه واقعیته، کافر و مومن داره. و اینکه ادمای کثیف برای رسیدن به اهدافشون این موجوداتو بخدمت میگیرن رو نمیشه انکار کرد.
  • BE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    67 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد ! این جماعت هالیوودی همشون شیطان پرستان حرفه ای و موجود بودنشون در صحنه نیازمند تعهد به این است....
  • مهدی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    55 7
    در عجبم از جماعتی که این مسایل را توهم میخوانند در حالیکه ما در قرآن نه فقط آیه که سوره ایی به نام جن داریم! به نظرم آنکه دچار توهم ساده لوحی است کسایی هستند که هنوز باور به این ندارند که دشمن روبروی شما به هر ابزاری متوسل می‌شود تا شما را شکست دهد. زمان بهترین قاضی است... امیدوارم هرکس ادعایش غلط از آب درآمد شجاعت اعتراف داشته باشد. وگرنه چسباندن برچسب هنر نیست
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    16 2
    نسبت دادن هر چیز بدی به فرهنگ های غیرغربی سنت هالیوود است و لزوما مربوط به ایران نیست ماخوبیم بقیه نه خط تبلیغی اوناست که حتی گاهی شامل روسها که شرقی نیستند هم می شود.
  • عبدالله IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    33 1
    وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ / و (یهود) از آنچه شیاطین در عصر سلیمان بر مردم می‌خواندند پیروی کردند. سلیمان هرگز (دست به سحر نیالود؛ و) کافر نشد؛ ولی شیاطین کفر ورزیدند؛ و به مردم سحر آموختند. و (نیز یهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پیروی کردند. (آن دو، راه سحر کردن را، برای آشنایی با طرز ابطال آن، به مردم یاد می‌دادند. و) به هیچ کس چیزی یاد نمی‌دادند، مگر اینکه از پیش به او می‌گفتند: «ما وسیله آزمایشیم کافر نشو! (و از این تعلیمات، سوء استفاده نکن!)» ولی آنها از آن دو فرشته، مطالبی را می‌آموختند که بتوانند به وسیله آن، میان مرد و همسرش جدایی بیفکنند؛ ولی هیچ گاه نمی‌توانند بدون اجازه خداوند، به انسانی زیان برسانند. آنها قسمتهایی را فرامی‌گرفتند که به آنان زیان می‌رسانید و نفعی نمی‌داد. و مسلما می‌دانستند هر کسی خریدار این گونه متاع باشد، در آخرت بهره‌ای نخواهد داشت. و چه زشت و ناپسند بود آنچه خود را به آن فروختند، اگر می‌دانستند!!
  • JP ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    27 1
    این لایه ی زندگی غربی...برای غرب زده های ما ناآشناست.....!!
  • عبدالله IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    25 1
    قَالَ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَنْ يَأْتُونِي مُسْلِمِينَ قَالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقَامِكَ ۖ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ قَالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ ۚ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ قَالَ هَٰذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ ۖ وَمَنْ شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَرِيمٌ/ (سلیمان) گفت: «ای بزرگان! کدام یک از شما تخت او را برای من می‌آورد پیش از آنکه به حال تسلیم نزد من آیند؟» عفریتی از جنّ گفت: «من آن را نزد تو می‌آورم پیش از آنکه از مجلست برخیزی و من نسبت به این امر، توانا و امینم!»(امّا) کسی که دانشی از کتاب (آسمانی) داشت گفت: «پیش از آنکه چشم بر هم زنی، آن را نزد تو خواهم آورد!» و هنگامی که (سلیمان) آن (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا دید گفت: «این از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا می‌آورم یا کفران می‌کنم؟! و هر کس شکر کند، به نفع خود شکر می‌کند؛ و هر کس کفران نماید (بزیان خویش نموده است، که) پروردگار من، غنیّ و کریم است!»
  • عبدالله IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    24 0
    قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنْتَ وَلِيُّنَا مِنْ دُونِهِمْ ۖ بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ ۖ أَكْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ / فرشتگان می‌گویند: «منزّهی (از اینکه همتایی داشته باشی)! تنها تو ولیّ مائی، نه آنها؛ (آنها ما را پرستش نمی‌کردند) بلکه جنّ را پرستش می‌نمودند؛ و اکثرشان به آنها ایمان داشتند!»
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    16 2
    نگهداری کبوتر یا خروس سفید باعث دور شدن شیاطین جنی میشه
    • فاطمه IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      1 0
      من کبوتر رو شنیده بودم ولی خروس رو نه
  • RRT IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    14 1
    به نام خدا سلام در سوره جن و سوره ناس و.. اشاره صریحی به اجنه دارد دنیای موازی با ما زندگی می کنند و همانگونه که اعمال ما ثبت می شود اعمال آنها نیز ثبت می شود. خداوند در زمان حضرت سلیمان آنها را مسخر ایشان کرد. جهان غرب سالیان سال است که با این موضوع آشناست و بر روی آن تحقيقات می کنند مطمئنا دنبال راههایی برای تسخیر و استفاده از آنها بوده اند. بعضی از جن گیرهای سنتی برای بدست آوردن اطلاعات و کشف محل اشیاء و.. سالها ست که فعالند ودر کشور ما نیز نمونه آن یافت می شود یهودیان در این زمینه سبقه طولانی دارند.چون اجداد شان در این باره تجربه زیادی دارند. علوم سحر و جادو در زمان فراعنه مصر نیز پیشرفت زیادی کرده بود که قرآن به آن اشاره کرده است. منتهی دین ما ارتباط با اجنه را مجاز نمی‌داند. زیرا که انسان اشرف مخلوقات است و اجداد اجنه به حکم خدا بایستی بر انسان سجده می کردند که از این امر سر پیچی کردند.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    30 1
    نظامات جهان با شرارت آمریکا بهم نمی ریزه. هر خدعه ای به خودشون بر میگرده. اینا واحد متافیزیک و ماوراء الطبیعه فعالی دارن. در مورد فضا و ارواح و تسخیر اونها و مدیومها مطالعه مستمر دارن. اینایی که رد میکنند موضوع رو چقدر بی اطلاع و بچه هستن!!!!!!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 25
    از منطق خادج نشید
  • FR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 0
    خب این رو که همه میدونن که سیاستمداران و قدرت طلبان از هر چیزی که امکان داشته باشه حتی اجنه برای نبرد و کسب قدرت استفاده می‌کنن. سوال اینجاست که ما هم همچین کاری میکنیم؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 0
    ولشون کن بذار از ما بترسن
  • مهدی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    5 1
    به نظر من این موضوع جن که از حواس انسانها پوشیده است قابل درک برای عموم مردم نیست و نباید هم توقع داشت که عموم مردم در نگاه اول به این موضوع برخوردی منطقی از خود نشان دهند ،تنها کاری که رسانه ها باید در این ضمینه بکنند این است که آگاهی مردم را نسبت به این موضوع به تدریج بالا ببرند.
  • LB ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    13 1
    صهیونیستها تخصص زیادی در زمینه جن دارند و با مشغول کردن ملت ما به شایعاتی مثل اینکه سرهنگ محمدی گفت فلان شده و استاد فلان گفت بهمان شده، خودشان در حال تحقیقات هستند. از یکی از رزمندگان خبره و دوره دیده حزب الله که صهیونسیتها اسیر کرده بودند پرسیدند کدام بخش سخت تر بود؟ شکنجه؟ گفت نه، دستگاه دروغ سنج را رد کردم و در شکنجه هم نتوانستند اطلاعات بگیرند. اما امان از جن. جن آوردند و هرچه قرآن میخواندم هم نمی رفتند.
  • JP ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    11 2
    صداوسیما باید ی شبکه داشته باشه، به زبان انگلیسی فیلم با زیر نویس نشون بده..البته با سانسور...مخصوصا اینجور فیلم ها کنارش تحلیل هم بگذاره....
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    7 16
    دیگه هرچی تو غرب تولید میشه ضد ماست؟؟؟؟؟؟؟؟ برق و ماشین و تکنولوژی و اینا هم ضد مان؟؟؟
  • SE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    8 0
    این اشباه خبیث و کریه تصویری از ماهیت پلید درون خودشان است که در قالب شیاطین معرفی میشوند
  • مصطفی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    13 0
    الحجر وَحَفِظْنَاهَا مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ ﴿۱۷﴾و آن را از هر شيطان رانده‏ شده‏ اى حفظ كرديم (۱۷) إِلَّا مَنِ اسْتَرَقَ السَّمْعَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ مُبِينٌ ﴿۱۸﴾مگر آن كس كه دزديده گوش فرا دهد كه شهابى روشن او را دنبال مى ‏كند (۱۸) هالیوود به خیلی چیزا اشاره میکنه یکیش این مورده البته مشرق فقط تا جایی نظراتو پخش میکنه که به کسی بر نخوره و دائما باید همه چیو علمی و منطقی نشون بدید ولی اگر بعضی چیزارو مردم بفهمند دنیا کلا عوض میشه.
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    8 15
    مسئله وجود داشتن یا وجود نداشتن اجنه نیست بلکه متوهم بودن دوستان مشرق است
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      6 4
      موضوع کودکانه نیست،فهم ودانش نیازداره کوچولو!
  • مهدی IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    6 0
    بابل تو مکاشفات یوحنا سرزمین اهریمنی معرفی شده که در احادیث ما هم شهر و مکانی نفرین شده و ویژه کفار معرفی شده که به احتمال زیاد همان شهر زوراء یا اینکه بابل قدیم+غرب بغداد است که در روایات شهری آخرالزمانی در نزدیک بغداد است که جادوگران در آن حاکم اند و جادوگری بسیار در آنجا رایج است!****** لذا در فیلم مذکور بابل را نشان دادند ولی در مکاشفات یوحنا به اسلام و مسلمین اشاره نشده و تنها به خیزش پرهیزگاران و در جایی دیگر به یاران امام زمان با عنوان حکام مشرق زمین اشاره شده که فرشتگان موانعی را از سر راهشان برمیدارند و.... شاید در این مکاشفه حکام مشرق زمین برای این آمده که آنها بعد ظهور حکام و وارثان زمین خواهند بود! ********البته براساس دشمنی با شرق در زمان خود و اغراض شخصی گردآورندگان انجیل، جملاتی در این مکاشفه دستکاری شده!
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    7 3
    دولت آمریکا یک دولت ضد بشر و ضد خدا است و شیطان بزرگ است مشخص است که با شیاطین در ارتباط هستند.
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    5 1
    طبق آیات قرآن جنیان وجود دارند وشکی نیست و یهود هم بعد از سلیمان نبی خیلی دنبال جن و سحرو جادو بودند و پس از جنگهای صلیبی مسیحی ها ی اروپا از طریق یهودیها با این موضوع‌ها آشنا شدند که آلان در قالب گروهای فراماسونری و دیگر گروهای مخفی به جن‌گیری و سحرو جادو می پردازند وخوب خیلی از مسؤولین کشورهای غربی جزو این گروها هستند درکل به نظر خیلی از علما وارد مسائل جن وجادو نشوید که آخرش کفر و بدبختی هست واز کنار این بحث ها بگذرید
  • DE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    7 0
    برای درک این مقاله اثار س. گ. یونگ روانکاور معروف شاگرد فروید که با فروید تفاوت های زیادی داره رو درباره دنیای سمبولیک و ناخوداگاه جمعی و تاثیر کهن الگوها لطفا مطالعه بفرمائید. دکتر یونگ همه رو بطور مفصل توضیح داده. سینما هالیود که دست اندرکارانش همه صهیونیست های قهار امریکا نشین هستند با استفاده از دنیای سمبولیک کهن الگوها که یونگ کامل تشریح اش کرده حملات رسانه ای شون خیلی وقته شروع شده. این فیلم های هالیود پراز کهن الگوهایی است که اتفاقا نقش قاتل و مقتول رو جابجاش کردند. یعنی ایرانی را قاتل و شیطان معرفی کرده و امریکایی رو فرشته نجات که میخواد کشورش اونور دنیاست رو از دست شرقی ها نجات بده. که با عقل جور درنمیاد.این فیلم ها رو ساخته تا هیچ امریکایی باور نکنه که سران امریکایی درطول تاسیس این دولت دویست ساله دو برابر سن اش جنگ های خونین و کودتا تو دنیا راه انداخته و سرزمین امریکا روی قتل عام میلیونها سرخ پوست بنا شده. تا مردمش به ناخوداگاه جمعی شون خطور نکنه که این سران امریکایی هستند که قاتل و شیطان هستند و برعکس کشورهای شرقی از جمله کشور ما بیشتر قربانی بوده و از خودش فقط دفاع کرده. خاک امریکا بوی خون میده. در فیلم ها صهیونیست ها هندونه سبز زیر بغل امریکایی ها زدندو انها رو فرشته نجات بخش و کشورهای شرقی مسلمان رو مظهر شر و شیطان تو ذهن امریکایی ها جازدند. درحالی که ما اینور دنیا زندگی میکنیم و کاری به کسی نداشتیم تابحال کدام کشتی جنگی ما در خلیج مکزیک علیه امریکایی ها ماشه کشیده؟ درحالی که این امریکایی ها هستند که شب و روز در دریای عمان و خلیچ فارس ناوگان میارن و میبرند! تمام کشورهای منطقه رو به خاک و خون کشیدند و 200 تا لابور بیوترویسم مخصوص پرورش میکروب و ویروس های خطرناک بعنوان بمب های خاموش علیه منطثه غرب اسیا و شرق اسیا پرورش و بکار میبرند! امریکایی ها باید باخبر بشن که این بمب واقعی صهیونیسم جنایتکار هالیوود و پولدارهای صهیونیست امریکا نشین در قلب امریکا هستند که تمام اقتصاد امریکا رو گروگان گرفتن. سابقه سروکارداشتن صهیونیست ها با اجنه اصلا مطلب تازه ایی نیست و زمان اون برمیگرده به سامری اولین ساحر دوره حضرت موسی بوده بعدش دردوره سلیمان نبی و تا امروز. صهیونیست های فراماسبون های بدذات مثل سامری از اجنه کافر و شیطان صفت برای نابودی بشر استفاده میکنن.
  • معلم IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    12 0
    خب اجنه متدین هم داریم، انهاقطعا به اذن خدا دهان دشمنان خدا راصاف می‌نمایند.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    8 7
    پس راست می گفتند احمدی نژاد و مشایی با کلی جن گیر و دعانویس بده بستان داشتند. ما رو باش باور نمی کردیم. می گفتیم احمدی نژاد دشمن زیاد داره. نگو همه اش راست بود.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      2 0
      الان این چه ربطی به احمدی نزاد داشت ؟! تهمت زدن چه آسون شده /
  • DE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    7 3
    کسانی که فکر میکنن جن وجود نداره. خوش بحالشون. امیدوارم این تجربه هیچوقت نصیبشون نشه. یک زمانی فکر میکردم اینا خرافه هست تا اینکه .............
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    8 4
    زمانی که شما بچه بودین استاد رائفی پور این چیزها رو به زیبایی تحلیل کرد
  • هیچکس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    3 10
    تهاجم فرهنگی واقعی همینه چندتا فیلم هالیودی دیدین توهم زدین که دنیا داره از اجنه علیه ما استفاده میکنه جماعتی هم مشغول پاچه خواری شدن ! توصیه اکید میشه جنبه ندارید تماشا نکنید دو روز دیگه فیلم مردان سیاه پوش میشه مدرک که دنیا علاوه بر انس و جن از موجودات فضایی هم علیه ما استفاده میکنه خداوند شفای عاجل عنایت فرماید.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      خدواند تو رو هم خفه کنه تا اینقدر حرف مفت نزنی وقتی قرآن میگه جن وجود داره و خلقتش رو توصیف میکنه تو چی میگی این وسط؟
  • مخسن IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    چون ایران و مشرق مقابل تمدن غرب است و فرهنگش متمدنانه تر است و دارد رسوخ میکند و غلبه میکند بر فرهنگ غرب آنها پیش خودشان فکر کرده اند که با این کارها میتوانند جلوی این رسوخ را بگیرند.
  • یه رهگذر DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 0
    کل مطالب به کنار. فقط یکی توضیح بده پارسی سنسکریت یعنی چی؟!؟ بعد هم پازوزو چه ربطی به اساطبر ایران داره؟ البته شکی در سیاستهای هالیوودی نیست، ولی خداییش تاثیر اینجور نقد و بررسی کمتر از تاثیر دیدن خود فیلمها نیست. پ.ن.: کسی که متن این گزارش رو نوشته یا فارسیش خیلی خوب نبوده، یا خوابش میومده. باید یکم بیشتر روی جمله بندیش کار کنه.
  • مهران GB ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 2
    چ خوب وچ بد ، من دوتا جن تسخیر کردم ،ویک پری بنام سجل پری ، ازهمگی بعنوان استاد استفاده میکنم تابحالم موفق بودم در کنترلشون ، تو منطقه ماپره ازجن وپری دیدن اونا امر عادی وبدیهی است ،
    • فاطمه IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      حواست باشه یه وقت در ترن چون ممکنه از این که تسخیرسون کردی ناراحت باشن
    • زهرا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      یه وقت نا غافل آزار می رسانن ها
  • سعید تعمتی FR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 13
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیزم در این رسانه .یک انتقاد از شما دارم .در اوایل متن و در توضیح و تحلیل داستان جنگیر به جای اینکه از کلمه واق واق سگ ها استفاده کنید متاسفانه فرمودید پ ا ر س و این غیر قابل قبول است . اما در کل مقاله خوبی بود و ارزشمند است لطفا به این تحقیقات ادامه بدهید
  • Alien7878 IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    جالب اینجاست که نماد روی پیشونیه اون جن... دقیقا همون نماد بالای برج ساعت مکه است... توی نت بزنین Mecca Clock Tower
  • احمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    خیلی نادان هستید که صدای عوعو سگ رو نوشتید پارس
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    اون فیلمهایی هم که در مورد زامبی ها ساختن همون افراد جن زده هستند. :))
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    منظور از شیوع بیماری زامبی تو فیلمهاشون همون جن زدگی آمریکایی ها و اسرائیلیه :)))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس