علی ربیعی نمایه

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سفرهای جدید را ممنوع اعلام می‌کنیم گفت: از همه مردم می‌خواهیم در این طرح همکاری کنند. آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت، گفت: با گزارش وزیر بهداشت موج اول بیماری را کنترل کرده‌ایم،  در برخی از شهرها ورودی و خروجی بیماران به یک تعادلی رسیده است.

ربیعی اظهار داشت: ما تخت‌های خالی هم داریم و این نشان می‌دهد این بیماری را کنترل کرده‌ایم. در جلسه امروز بحث این بود که ممکن است موج دوم این بیماری را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: اما برخی هموطنان متأسفانه به توصیه های بهداشتی توجه نداشتند و احتمال ایجاد موج دوم وجود دارد. پس از این گزارش رئیس جمهور ابلاغ کردند که سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع می شود. آئین نامه‌ اینکه چه کسانی برای چه کارهایی می توانند از شهرهایشان خارج شود تصویب خواهد شد.

**سفرهای جدید ممنوع است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سفرهای جدید را ممنوع اعلام می‌کنیم، بیان داشت: از همه مردم می‌خواهیم در این طرح همکاری کنند. آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است. 

وی گفت: هیات وزیران از همه کسانی که به سفر می‌روند میخواهد که بازگشت خود را طوری برنامه ریزی کنند که بازگشت آن‌ها به روزهای آخر تعطیلات نرسد. توصیه می‌کنیم کسانی که به سفر رفته‌اند از همین امروز برای بازگشتشان اقدام کنند.

ربیعی خاطر نشان کرد: این تصمیم سخت‌گیرانه است، ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند اما ناچاریم برای سلامت مردم تصمیمات سخت‌گیرانه بگیریم. (مجازات) عدم رعایت این قوانین را قوه قضائیه اعلام خواهد کرد و نیروی انتظامی نیز اقدام خواهد کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز با دستور رئیس جمهور، دولت، ادارات، فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد نیاز مردم تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد شد و لیست آن با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد.  

وی با تاکید بر اینکه در زمینه خرید مردم هیچ مشکلی نداریم و کالاهای اساسی را برای چند ماه آینده داریم، اظهار داشت: توصیه می‌کنیم مردم در کمال آرامش خریداری کنند. هم تولید سه شیفت و هم مراکز خرید سه شیفت را در دستور کار داریم.

**امسال قطعاً ۱۳ بدر مانند سال‌های پیش نخواهیم داشت

ربیعی با اشاره به حداقل حضور کارمندان بیان داشت: گزارشی شد که تجمعات و حضورها در پارک‌ها وجود دارد که تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ خواهد شد و امسال قطعاً ۱۳ بدر مانند سال‌های پیش نخواهیم داشت.

**مبتلایان به کرونا در صورت خروج از قرنطینه اعمال قانون خواهند شد

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: هیت وزیران بر طرح غربالگری تاکید دارد. با همین طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند دارند شناسایی می‌شوند. با تمهیدات وزارت ارتباطات حرکت این افراد شناسایی می‌شود. کسانی که مبتلا به کرونا هستند در صورت خروج از قرنطینه اعمال قانون خواهند شد و باید 15 روز خود را بصورت قرنطینه سپری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    ای کاش اقای روحانی به حرف گوش میکرد باشدت بیشتری برخورد میکردند .سفرها کشور به استانه فاجعه خواهند برد
    • مهندس نفت IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      2 0
      این جنایت قطعا" توی پیشانی دولت نوشته خواهد شد. و یک لکه ننگ دیگری است از عملکرد دولت..... روزهای اول گفتید حرم و جمکران و قم و نمازجمعه و طلبه های چینی مقصرن. بعدش قهوه خونه ها و بانکها و قلیون خانه ها را باز گذاشتید. آخر سال هم جاده ها رو باز گذاشتید 10 میلیون نفر مسافرت کردند. زمانی که این 10 میلیون مسافر برگردند،موج جدید کرونا هم می آید. و قطعا" کسانی که بعد از 13 بدر کرونا بگیرند گردن دولت خائن فعلی هست. پرسنل زحمتکش بیمارستانها خسته شده اند. چقدر جسد تولید شد این مدت. چرا مردم باید تاوان ندانم کاری و خیانت دولت دوتابعیتی را بدهند؟ چرا همان روزهای اول جلوی پروازهای ماهان را نگرفتید که بعدش بندازید گردن قم و حرم و جمکران؟ لعنت بر تمامی مسئولان فاسد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    7 0
    شما ها چرا انقدر احمق هستید ؟ همیشه همه کار ها رو دیر انجام میدید! بعد از این که 40 درصد مردم رفتن سفر نوروزی تازه یادتون افتاده ؟؟ چرا وقتی از قم ویروس شروع نشد خروج از شهر ممنوع نشد که کل کشور درگیر نشه ؟؟ همیشه هیچ کسی نیست که جواب بده
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ در حدیث است ادم لجوج عاقبت به خیر نمی شود! روایت شده ادم خود شیفته، خود بزرگ بین اول خودش را سپس ما بقی را به فنا میدهد.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 5
    این نتیجه قرنطینه نکردن قم هست که کل کشور را درگیر کردید بااین مدیریت بحران فشل و ناکارآمد
    • SE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      1 1
      هنوز شما زنده اید؟ فکر کردم از تناقض هایتان تا حالا مرده باشید. قم که نه فرودگاه و نه بندر دارد منشاء کرونا است؟ آن وقت چرا فردای قم در رشت و تهران بیماری مشاهده شد؟ یکهویی قمی ها رفته بودند تهران؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    "آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است." الان فهمیدید؟ اگر بگم قتل عمد کردید جفا نیست چون همه کارشناسان دانشگاهی و کشوری و اصلاح طلب و اصولگرا میگفتن سفرها رو محدود کنید و شما نکردید یه عمر تو تو مخ ما میکردن که رئیس جمهور قبلی به حرف کارشناسا گوش نمیداده ولی تو این 7 سال حقیقت معلوم شد
  • علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    بمیرید بی وجدانها با این نحوه اداره مملکت که در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد
  • سوسان IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    وقتی کیلوئی مملکت را اداره میکنند و به جای یک کارمند چهارتا بی کار استخدام شده و هجم دولت چهار برابر اندازه استاندارد است پولی برای هیچ کاری باقی نمیمونه .این دولت شبیه یک فرد معتاده که خرجش چهار برابر یک آدم معمولیه و همیشه خسته و درمانده است. از این دولت انتظار هیچ کاری نداشته باشید خسته است خسته میفهمی
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    سخنگوی وزارت بهداشت: تیم پزشکان بدون مرز بدون اطلاع ما به ایران آمدند/ بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی مازاد داریم ربیعی وقتی وزارت بهداشت خبر انها باکی هماهنگ کردند وادادگی سخنگوی دولت به چه قیمتی است .نفوذ جاسوسان یا الودگی بیشتر مردم توضیحات سخنگوی دولت درخصوص سفر پزشکان بدون مرز به ایران: سفر آنها در هماهنگی کامل با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته / سیاست ما این است که هر نهادی به هر مقدار که بخواهد کمک کند آن را دریافت خواهیم کرد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    حالا که رئیس جمهور دیر فهمیده حداقل یک جریمه بسیار سنگین متناسب با ارزش خودرو از ۳ میلیون تومان برای امثال پراید تا ۵۰ میلیون تومان برای امثال پورشه برای مسافرت رفتگان این ۱۰ روزه بگذارند تا وقتی هشدار سفر مرگ آور را میدهند با دهن کجی به جان و مال و امنیت روان مردم سرکشی نکنند درست است دولت خطا کرده و به زور متوسل نشد ولی این چیزی از جرم مسافران مرگ آور کم نمیکند
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    داداش وقتی میگی با همکاری وزارت ارتباطات یعنی میخواهی موبایل ها رو رهگیری کنی خب طرف گوشی شو خاموش می کنه نباید روشتونو بگید
  • DE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    احمق یک عده لجبازو بی عقل هستند که تو خونه نمی نشینن و به دستورات وزارت یهداشت توجه ندارند. تو همین المان اجتماع بیش از دو نفر ممنوعه و هرکس رعایت نکنه یک جریمه نقدی سنگین باید بده پیگرد قضایی هم داره. چرا یک عده حداقل به جون خودشون رحم نمی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    به نظرم در هنگام ورود و خروجی استانها آنهایی که بومی نیستن شناسایی بشن و یارانه شون قطع بشه و یا اعلام کنن هرکسی مسافرت باشه در برگشت به محض شناسایی از طریق پلاک ، یارانه شون قطع میشه و یارانه ( معیشتی و یارانه عادی) ((((این مردم از قطع شدن یارانه بیشتر از کرونا میترسن))))
  • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    ممنوعیت خروج از شهرها به تنهایی کفایت نمیکنه . شما ازهر ۱۵ روز یک اقدام بعمل میارید تا بخواهید یک یک پیگیریها رو اعمال کنید ماها طول می کشه و خسارت جانی و خصوصا اقتصادی اون بسیار بالا خواهد بود . در داخل شهرها باید تماس دونفر غیر از خانواده که در طول این روزها باهم بودند ممنوع اعلام بشود و برای التزام به این ممنوعیتها ، ابزاری تعیین بشود الان یک ماه و نیم گذشته هنوز صحبت از موج جدید هست ، و این چره اگر ناقص اجرا بشه ، مدام باید تکرار بشه ، باید اقدامات همه جانبه یکبار ولی قاطع و درست به اجرا دربیاد باید شفاف با مردم صحبت بشه و باید قاطعانه وارد عمل شد تا طی ۱۵ روز آینده ورودی به بیمارستان تحت کنترل در بیاد پس از اون هم مردم با رعایت موارد احتیاط کار و زندگی شون رو از سر بگیرن و تا اون موقع شرایط آب و هوا هم به کمک مهار این ویروس خواهد اومد
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    مشکل بزرک تو این کشور اینه که هرکس فقط به تصمیم شخصی خودش اهمیت میده اصلا حرکت جمعی براشون معنی نداره و هرکس فقط تا جلو دماغش رو می بینه...وقتی مسئول کارشناسی یه حرفی میزنه همه باید برای اون قداست بشوند وبه اون عمل کنند ایکه میگن همموتن تویه کشتی هستیم برای خیلی ها یه افسانه هستش و هر کس تو هر موقعیتی هست میخواد به زعم خودش زرنگی کنه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    بهتر نبود زودتر اقدام میکردید که کل کشور درگیر نشود؟؟؟؟
  • محمد IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    نظرات را خواندم واقعاً سکوت چیز خوبی است وقتی دستت جایی بند نیست
  • یزدی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    ربیعی میشه یه ذره غیرت مردانگی داشته باشین جلو جاسوسان پزشکان بدون مرز را بگیرید وبیچاره شما عرضه ندارین جلو چندتا جاسوس را بگیرین دارین بی عرضگی نشون می دید اونوقت می تونید جلو مردم رو بگیرید بی عرضه ها.همش توجیه خفت خواری ذلت چه ها از دست این بی تدبیرها نکشیدیم
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    قال رئیس الوزرا: ماقرنطینه نداااااریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس