کد خبر 1054435
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
امارات

افزایش تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای جهان، منجر به تمدید حالت فوق‌العاده در اسپانیا، توقف پروازها در امارات و تمدید ممنوعیت آمد و شد در عراق شد.

به گزارش مشرق، سرعت بالای شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای دنیا مقامات این کشورها را مجبور به تشدید تدابیر و اقدامات پیشگیرانه کرد.

ستاد بحران کرونا در عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که مقررات آمد و شد در این کشور تا شش روز دیگر (۲۸ مارس/ ۹ فروردین) تمدید شد. نزدیک به یک هفته است که آمد و شد در شهرهای عراق ممنوع است. شهرک الصدر بغداد نیز با بلوک‌های بتنی بسته شده است. پروازها نیز از شنبه آینده متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

عادی سازی روابط یک کشور عربی با تل آویو در سایه کرونا

امارات عربی متحده هم اعلام کرد که از چهارشنبه این هفته (شش فروردین) همه پروازها به این کشور و بالعکس متوقف خواهد شد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی نیز از ثبت ۱۱۹ مورد جدید ابتلا به کروناویروس خبر داد و گفت که تاکنون ۵۱۱ نفر در عربستان سعودی به این ویروس مبتلا شده اند. تنها در یک هتل عربستان، ۷۶ نفر کرونا گرفته‌اند.

در اروپا، وزارت بهداشت بلژیک نیز از ثبت ۵۸۶ مورد جدید در این کشور خبر داد. در مجموع، ۳,۴۰۱ در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۷۵ تن دیگر فوت کرده اند.

وزارت بهداشت فرانسه نیز از مرگ اولین پزشک مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت که برای جبران کمبود جا در بیمارستان‌های این کشور، در حال ساخت بیمارستان‌های صحرایی است.

دولت اسپانیا اوضاع در این کشور را بحرانی توصیف کرد و گفت که حالت فوق‌العاده برای ۱۵ روز دیگر تمدید شد. مقامات بهداشتی اسپانیا می‌گویند در این کشور ویروسی وجود دارد که از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌شود و اگر جلوی آن گرفته نشود، سیستم بیمارستانی اسپانیا فشل خواهد شد.

دولت سوئیس از ثبت ۹۰۰ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

محققان در اتریش نیز اعلام کردند آزمایش‌های انجام شده با دو نوع دارو در این کشور بر روی مبتلایان به کرونا، میزان سرایت و عوارض کرونا را ۹۰ درصد کاهش داده است.

وزارت بهداشت یونان اعلام کرد که شماری فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در این کشور با ثبت آمار جدید، به ترتیب به ۱۵ و ۶۲۴ نفر افزایش یافته است.

شمار مبتلایان به کرونا در ایالات نیویورک آمریکا از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت. مقامات دولتی در این ایالت آمریکا امروز گفتند طی ۲۴ ساعت گذشته، در شهر نیویورک ۲۸۳۲ نفر و در کل ایالت، ۴۸۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. با ثبت آمار امروز، کل افراد مبتلا به کرونا در نیویورک به ۱۵۱۶۸ نفر رسید که در نوع خود رکورد بالایی است.

مقامات بهداشتی ویتنام نیز از ثبت ۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس