کد خبر 1054658
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
یحیی سریع نمایه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی نشست خبری با اعداد و ارقام در مورد جنگ پنج ساله ائتلاف سعودی و اماراتی علیه این کشور سخن گفت.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی نشست خبری گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی پنج سال گذشته، بیش از پنج هزار عملیات هجومی به مواضع ائتلاف سعودی و اماراتی داشته‌اند.ارتش یمن: 

سرتیپ سریع امروز به مناسبت گذشت پنج سال از آغاز تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن در قالب ائتلاف عربی، برای اولین بار  با اعداد و ارقام، درباره موفقیت‌ها، عملیات‌ها و تعداد موشک‌ها و پهپادهای استفاده شده در طول این سال‌ها سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

هدف و مقصد اصلی رزمندگان یمنی در استان مأرب چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

او در ابتدا کنفرانس خبری خود گفت که یمن روزی در نظر همه ضعیف بود ولی هم‌اکنون یمن امروز با یمن پنج سال پیش کاملاً فرق می‌کند. یمن امروز قوی‌تر است.

سریع گفت که نیروهای مسلح یمن، در معرض توطئه‌ها و تلاش‌ها برای منحل کردن آن‌ها قرار گرفت ولی موفق شد در طول این سال‌ها در برابر حملات «وحشیانه» متجاوزان ایستاد و پیروزی رقم زد.

او نقش حمایت‌های مردمی و قبایل یمن در موفقیت‌های نیروهای نظامی این کشور را مهم دانست و گفت که به رغم پیش‌بینی‌های بیشتر کشورهای دنیا مبنی بر اینکه ما شکست خواهیم خورد، ولی ما نه شکست خوردیم و نه تسلیم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به آمار خود ائتلاف سعودی از سورت های پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی این ائتلاف بر فراز یمن اشاره کرد و گفت که حجم این پروازها یکی از نشانه های شست‌ آن‌ها در به زانو درآوردن ماست.

او گفت که ائتلاف مشترک امارات و عربستان سعودی در طول این پنج سال ۲۵۷،۸۸۲ حمله هوایی تا چهاردهم ماه مارس (۲۴ اسفند) علیه مواضع نیروهای یمن داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس