کد خبر 1053673
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
توصیه کرونایی همتی به بانک ها: مراعات مشتریان را بکنید

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیار سختی بود. کشورمان به صورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای از هم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیار سختی بود. کشورمان به صورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای از هم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد.

تحریم‌های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی...و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین می‌کرد و هم این شوک‌ها را خنثی می‌کرد.

بانک مرکزی، باکمک همکاران محترم در دولت و حمایت‌های بی بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواریها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است.

اتفاقات امروز که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد کرده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، درحدتوان خود توانسته بسیاری از ضربه‌ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد ، تا حد زیادی جلوگیری نماید.

هم‌زمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که به تدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

همکاران من تمام تلاش خود را به کار بستند، ولی با  این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی ها پوزش می‌خواهم و هم‌زمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت‌های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می‌کنم.

امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و موفقیت برای تک تک مردم عزیز ، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و در سایه توجه همگان به توصیه های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل‌های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • +++ IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    باید هم تشکر کند، چون هرچه به دلیل سوء مدیریت داخلی دلار را گرانتر و قدرت خرید مردم را کمتر می کنند، مردم نجابت به خرج می دهند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 0
    چیه تواین روزها همش دارید تشکر میکنید. ازشما هم تشکر که انقدر بخاطر ارز و دلار وعدم کنترل آن اقلام گران شد ووصل به کرونا شد بازهم تشکر.!!!
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    « هم زمان اصلاحات بزرگی در بخش ارز اتفاق افتاده » !!!! با سقوط پول ملی چوب توی آستین مردم کردید و به این می گو ئی اصلاحات ؟؟؟ تف به قبر هرچه اصلاحات !!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 0
    من یه بار از یه میوه فروش پرسیدم صبح علی الطلوع که می رید میدون اولین بار کی تصمیم می گیره پیازو از 1500 مثلا بگه ده هزار تومن . گفت به خدا من سی ساله دنبالشم پیداش نمی کنم . فکر کنم ترامپ تو میدون بار و خوار و بار فروشی ها و کارخونه قند و روغن و هزار کوفت دیگه س .
  • علی اصغر IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    2 0
    نمیدانم بعد چه میشود چون بد بختانه در این مملکت چیزی قابل پیشبینی نیست ولی تا حال بهترین ریسی است که بانک مرکزی داشته
    • نریمان افشاری IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      0 0
      بله ایشون از نظر علمی هم یکی از بهتریها میباشند . ایشان شاگرد اول اقتصاد دانشگاه تهران بودن در دوره تحصیل خودشون و همین تواناییها هست که موفق شدن در ای اوضاع یه آرامشی به اقتصاد بدن و روند حرکت رو هم احساس میکنیم که روندی عاقلانه هست
  • ارش IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    ثبات ارزی مهمترین تاثیر حضور ایشون تو بانک مرکزی بود.. مردم از پشت پرده ها خبر ندارند وهمیشه دنبال یک نفرن که تقصیر رو بندازن گردنش.. افزایش قیمت دلار از اراده بانک مرکزی خارج بود... دستورالعمل های خوبی در رابطه با پولشویی ایجاد شده.. مثل ارائه مدرک معامله در تراکنش بالای دویست میلیون تومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس