توصیه کرونایی همتی به بانک ها: مراعات مشتریان را بکنید

همتی از پشت پرده تلاش خالی فروشان و سفته بازان برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخر سال ۹۸ گفت و به بیان چرایی افزایش قیمت ارز در صرافی های بانکی پرداخت.

به گزارش مشرق،  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در روزهای پایانی امسال،با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا،عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس)درصرافی ها وجود ندارد و نرخ ارز برای وارد کنندگان،باعرضه قابل توجه صادر کنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی،درسامانه نیما ( فقط دراسفندماه بیش از 1.5 میلیارد دلار)، روند نزولی به خود گرفته است.

اما ، خالی فروشان و سفته بازان که از مدتها پیش ، با امید زیاد  برای بالا رفتن نرخ ارز دربازار، معاملاتی داشته اند، تلاش میکنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا، در کانال های خود در فضای مجازی، معاملات فردایی خود را سود آور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می کننداز فرصت آربیتراژ ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی ، بهره‌مند بشوند.

صرافی های بانکی که تاکنون درکنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازار سازی را به عهده دارند ، امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز ، برای از بین بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و بتدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند ، بانک مرکزی ،در دوسال گذشته، با مدیریت اصولی و علمی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز ، علیرغم طوفان حوادث طبیعی ، سیاسی، نظامی ، روانی و تبلیغاتی و در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات بازار ارز را حفظ کند و از این پس نیز سیاست خود را با قدرت هرچه بیشتر ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    24 0
    بی تدبیری سازمان بورس در تغییر دامنه نوسان که منجر به ریزش شاخص بورس شد، منتج به خروح بخشی از سرمایه از بازار بورس و ورود به بازار ارز گردید. مسولان سازمان بورس باید در این خصوص پاسخگو باشند.
  • داود IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    12 2
    عبدالناصر یا واقعاً نمیدونی ارز چیه؟یا حساب و ریاضی بلد نیستی؟ دقیقاً در زمانی که بدلیل کرونا تقاضا برای ارز به کمترین میزان خود رسیده دلار در بازار به 15500 تومان فروخته میشود.وای به زمانی که کرونا از بین بره.اونوقت چی میخوای بگی؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    10 1
    بزرگترین خالی فروش و دلال خود بانک مرکزی است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    9 1
    خیلی از همان خالی فروشان با پشتی بانی بانکها خرید وفروش خالی میکنند خودتان بهتر از هر کس دیگر مبدانیدجناب اقای همتی
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    5 0
    چون ارزه باید قیمتش رشد کنه،دیدین ما عادت کردیم:)
  • مسعود IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    خالی فروشی نکردن خرید فردایی یا کاغذی کردن به امید بالاتر رفتن ...یعنی تقاضای کاذب
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 0
    وقتی همه مجبورند سر کار باشند جز رییس کارمندها که تو سعد آباد قایم شده دلار هم بالا میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس