کد خبر 1053459
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
کرونا

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد در شهر ووهان طی ۲ روز متوالی تنها یک مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش مشرق، کمیسیون بهداشت ملی چین می گوید که در شهر ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا، برای دومین روز متوالی تنها یک مورد ابتلا به این ویروس  به ثبت رسیده است.   

علاوه بر آن از زمان شیوع ویروس کرونا از سال گذشته موارد ابتلا در استان‌ های اطراف شهر ووهان طی ۷ روز گذشته تک رقمی شدند.  

شهر ووهان که کانون شیوع این ویروس سریع الانتقال بوده در تاریخ ۲۳ ژانویه در قرنطینه کامل قرار  گرفت و بعد از آن سایر مناطق استان هوبئی وارد قرنطینه شدند.  
 


اما ابتلا به کرونا طی چند روز اخیر کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا باعث شده تا بسیاری از محدودیت‌های تردد در این منطقه برداشته شود.  

کاهش موارد ابتلا و قربانیان ویروس کرونا که طی چند ماه اخیر در ووهان روند صعودی داشته اکنون این منطقه دیگر کاملاً تحت کنترل قرار گرفته و در شهرهای کوچک‌تر به افراد سالم اجازه خروج از شهر و برگشتن به سر کار داده می‌شود.  

به گفته دولت چین به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار نفر با هواپیما وارد این کشور می‌شوند؛ دولت چین برای ۱۰ استان و شهر قرنطینه اجباری برای مسافران خارجی در نظر گرفته است. 


 در پکن تقریباً تمامی مسافران بین المللی را به مدت ۱۴ روز در هتل‌ هایی که در پایتتخت قرار دارند قرنطینه می‌کنند.  

به گزارش گاردین، مقام‌های بهداشتی چین روز چهارشنبه، ۱۱ مورد مرگ بر اثر کرونا را به ثبت رساندند که شمار تلفات را در چین را به ۳ هزار و ۲۳۷ و تعداد مبتلایان را به ۸۰ هزار و ۸۹۴ نفر رساند.

مقام‌های چینی به تازگی اجازه آزمایش نخستین واکسن تهیه شده در این کشور برای بیماری «کرونا» را صادر کردند.
 


تیمی از محققان دانشگاه «شینهوا» در پکن اجازه رسمی آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا را دریافت کردند.

مقام‌ های پزشکی در چین اعلام کردند داروی آنفولانزا که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته موثر واقع شده است.  

یک مقام  مسئول در وزارت علوم و فناوری چین گفته است که این دارو  نتایج امیدوار کننده‌ ای را در  آزمایش‌های بالینی در شهر ووهان و شنژن که ۳۴۰ بیمار در آنجا بستری بودند، داشته است.  
 
 
وی در جمع خبرنگاران گفته است که میزان ایمنی  این دارو  بالا است و در درمان ویروس کرونا کاملاً موثر است.  

همچنین در تصاویری که ریه‌ های بیماران تحت درمان با این دارو گرفته شده نشان می‌ دهد که ۹۱ درصد از ریه بیماران که ویروس کرونا آن‌ها را به شدت درگیر کرده بهبود یافته است؛ این در حالی است که بیمارانی که این دارو را مصرف نکردند ریه آن‌ها ۶۲ درصد در دوره درمان بهبود یافته است. 

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 1
    احتمالا همه ووهان گرفتن وبدنشون مقاوم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس