آمریکا چین

وزارت امور خارجه آمریکا سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

دولت چین روز پنج‌شنبه از آمریکا خواست در مورد سابقه ابتلا به ویروس «کرونا» جدید (کووید-19) در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند. 

بیشتر بخوانید:

کرونا جان بیش از ۵ هزار نفر را گرفت

ماجرای مرگ مشکوک یک زن آمریکایی

خشم اروپا از تصمیم کرونایی عجیب ترامپ

چین، آمریکا را به شیوع ویروس کرونا متهم کرد

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشته بود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

هفته پیش وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    9 0
    منتظرباش تا آمریکا شفاف سازی کند
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    5 1
    رو که نیست، سنگ پای قزوینه این آمریکای جنایتکار
  • ابوعلى IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    4 1
    عجب پدرسوخته ايه اين پمبئو ، خب بى پدر بجاى اين جنگولك بازى ها يه دو كلمه به مردم دنيا و كشور دوست و برادر چين توضيح بده ! نمى ميرى كه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس