کد خبر 1053158
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن در اسفند ۹۸/ کرونا مسکن را زمینگیر کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن کشور طی اسفند ۹۸ خبر داد و گفت: در تهران نیز معاملات کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آمار معاملات مسکن از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸، اظهار کرد: در این مدت در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش امضا شد که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

ادامه کسادی بازار مسکن در سایه کرونا

وی افزود: در کل کشور نیز طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند سال گذشته به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در بخش اجاره مسکن شهر تهران طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۷۳۳۷ فقره اجاره‌نامه  ثبت‌ شده که نسبت به بهمن امسال ۳۷ درصد و نسبت به اسفند سال ۹۷ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در کل کشور نیز از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸ بالغ بر ۲۵ هزار و ۳ قرارداد اجاره در سامانه املاک ثبت شده که حکایت از کاهش ۴۱ درصد و ۳۰ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل دارد.

خسروی با اشاره به این‌که عامل اصلی افت معاملات مسکن شیوع ویروس کرونا بوده است، گفت: تقریباً از ابتدای اسفند ماه بازار مسکن تحت تاثیر ویروس کرونا (کووید ۱۹) قرار گرفت و متعاملین از مواجهه با یکدیگر امتناع کردند.

به گفته وی، شاید در شرایط کنونی خرید و فروش خودرو یا ارز برای مردم اهمیت چندانی نداشته باشد اما به هر ترتیب کسانی که خانه خود را فروخته اند باید جایی را برای سکونت خریداری کنند و نمی‌توانند بیرون بمانند. مستاجران هم که قراردادشان تمدید شده باید در خانه جدید ساکن شوند. بنابراین ممکن است قراردادها به حالت تعلیق درآید اما نیاز بازار از بین نمی رود و انتظار داریم در یکی دو ماه آینده با فروکش کردن ویروس کرونا، بازار ملک به حالت نرمال برسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره آینده بازار مسکن افزود: به دلیل تکمیل ظرفیت قیمتی در بازار مسکن، به هیچ عنوان در سال آینده جهش قیمت نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    43 8
    قیمت مسکن بزودی سقوط خواهد کرد
  • علیرضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    21 6
    تمامی کارشناسان حوزه اقتصادی اعتقاد دارند که اتفاقی که سال 89 افتاد که باعث کاهش قیمت مسکن در حد پنجاه و در مناطقی حتی بشتر شد مجددا در سال 99 رخ خواهدداد رکود شدید و خروج سرمایع از بخش مسکن دوعامل کاهش قبمت مسکن در سال99 هستند
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 0
    یه بازی کثیفی در تمامی مقوله ها در این کشور رخ داد که منجر به این وضعیت نامناسب در این دوران شد . ضمن ابراز نارضایتی بنده از این شرایط امیدوارم تمامی کسانیکه به هر نحوه به سوداگری و دلالی به بازار مسکن کمک نمودند بزودی ورشکسته شوند . چون این پولها برکت نداره . حضرت علی می فرمایند کاخهای بنا نگردد تا کوخهای از بین برود . امیدوارم خدای قادر و متعال کمک کند تا افراد کم درآمد در شرایط فعلی شرمنده خانواده خود نشوند .
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    1 0
    انشالله امسال کرونا با دلال ها وصلت کنن. خدا ریشه همه بدبختی مردن رو بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس