کد خبر 998263
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
ارزش خانه‌های خالی به نقدینگی نزدیک شد/مسکن درانتظار مالیات عایدی

قیمت مسکن طی تابستان سال جاری با رشد چشمگیری روبرو شد و نبود متقاضی برای خرید و نخریدن مردم موجب شد تا این بازار به رکود چندین سال اخیر بازارگردد و شاهد اُفت ۱۰ تا ۲۰ درصد نرخ مسکن در تهران باشیم.

به گزارش مشرق، بازار مسکن در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته رونق بیشتری داشته و متقاضایان و مصرف کنندگان واقعی در تلاش برای تهیه سرپناهی برای خود بودند، ولی با توجه به گران شدن بیش از صد در صدی نرخ مسکن از تصمیم خود منصرف شدند.


گزارشات منتشر شده حاکی از رشد ۱۱۰ درصدی نرخ مسکن در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد به علاوه در این مدت معاملات نیز تا ۷۵ درصد اُفت کرده است.


در این میان بازار اجاره نیز تحت تاثیر قرار گرفته و بعضا شاهد روانه شدن تعداد بسیاری از مستاجران به سمت حاشیه شهرها برای اجاره مسکن هستیم و براساس آمار اجاره بها طی سال جاری ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته است.


به علاوه بازار مسکن در تابستان سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار داغ‌تر بود، به طوری که در ابتدای سال قیمت‌ها به صورت روزانه افزایش می‌یافت و همین موضوع باعث ورود بسیاری از دلالان و سوداگران به بازار مسکن شد.

بیشتر بخوانید:


در میان ساخت و ساز آپارتمان‌های بزرگ متراژ، لوکس و نیمه لوکس بازار را را دچار رکود کرده و حجم سنگین سرمایه‌گذاری بر این نوع واحدها صورت گرفته به کسادی بازار فروش منجر شده است، ولی در این میان قیمت واحدهای میان و کوچک متراژ نیز که در حد توان خریداران هستند سر به فلک شده و معامله این واحدهای نیز به شدت در تابستان سال جاری کاهش یافته است.


البته در مدت فوق با توجه به کاهش توانایی متقاضیان برای خرید مسکن شاهد و رکود بازار شاهد اُفت ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها در مناطق مختلف شهر تهران بوده ایم.


در این رابطه حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: رکود در بازار مسکن باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار مسکن خارج شوند که این خود باعث آسیب وارد شدن به بازار مسکن می‌شود.


وی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و همچنین میزان سرمایه گذاری در چند ماه گذشته باعث شکسته شدن حباب قیمتی و همچنین کاهش قیمتی در برخی از واحدها شده است، گفت: واحدهای کوچک متراژ زیر ۵۰ متر تا مرز ۳۰ درصد و در شهرهای کوچک تا مرز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار مسکن امسال شاهد رکود تورمی عمیقی بوده، تاکید کرد: میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز ۱۱۰ درصد بوده‌ایم.

عقبایی خاطر نشان کرد: خروج سرمایه‌گذاران و کاهش قدرت خرید مسکن باعث کاهش ۲۰۰ میلیون تومانی در برخی از مناطق خواهد بود.


 در سه ماهه تابستان سال جاری بازار مسکن تلاطم زیادی داشت به طوری که در ماه‌های ابتدایی این فصل قیمت‌ها بطور کاذبی افزایش یافت، اما با توجه به کاهش قدرت خرید متقاضیان و نخریدن مسکن، شاهد اُفت قیمت‌ها در این بازار بودیم و امید می‌رود این روند در ماه‌های آتی نیز تدوام یابد تا نرخ مسکن به نرخ واقعی نزدیکتر شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    9 2
    وقتی قیمت ماشین واقعی بشه آخه پراید 50 میلیون پراید پیشرفته، سراتو 295 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    9 2
    وضعیت اقتصادی با حضور آقای رییسی تغییر مجلس و دولت بزودی بهبود یافته مسکن از کالای سرمایه ای به کالایی رفاهی تغییر و قیمت آن. بشدت کاهش خواهد یافت..
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
      0 0
      انشاالله
  • گل رز IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 0
    ثبت نام طرح ملی کی چگونه درتهران
  • بهزاد DE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    3 0
    هر گونه افزایش و کاهش قیمت دست مسولان و دلالان داخل ایران است و هیچگونه ارتباطی به تحریمها ندارد ، فقط مسولان ودلالان ازعنوان تحریم بعنوان یک ابزار برای کسب در امد های نامشروع سکد جویی میکنند.
  • زری IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 0
    ول کنید بابا گند زدید حالا هرروز یک داستان برای مردم دارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس