کد خبر 1052600
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
متانول

رئیس اورژانس فارس گفت: تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی به ۳۹ نفر و تعداد مسمومان هم به ۳۴۸ نفر رسید.

به گزارش مشرق، محمد جواد مرادیان از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۳۴۸ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۳۹ نفر در استان خبر داد و گفت: طی چندروز گذشته تعداد ۳۰۹  نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

او افزود:  ۲۴۶ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۷ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مسمومیت ۲۶۴ نفر در استان فارس با الکل

مرادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد که از مردم خواهش می کنیم به هیج وجه اقدام به خوردن الکل که هیج گونه تاثیری در روند درمان کرونا ندارد، نکنند.

او گفت: این بیماری از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می‌شود بنابراین مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد، بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس کرونا، درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است.

با شناسایی ۲۷ مورد جدید کروناویروس، آمار کنونی استان فارس به ۲۹۵ نفر رسیده است، همچنین ۵۴ نفر از مراکز درمانی بهبودی و ترخیص شدند و در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش شده و تاکنون ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس، جان خود را از دست داده اند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس هم امروز در جمع خبرنگاران، گفت: باتوجه به مصرف مشروبات الکلی دست ساز در استان که تاکنون منجر به مسمومیت تعدادی از مصرف کنندگان و مرگ تعدادی از هموطنانمان شده است، تعداد ۸ نفر در این راستا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 1
    هرچی احمق کمتر زندگی قشنگتر دنیا پاکتر و جذابتر
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    8 1
    یکی نیست بگه احمقا اگه تاثیر داشت که تو چین و ایتالیا و.........اینهمه کشته نمیداد که.الکل کلا عقل و فکرشونو نفله کرده رفته
  • عبدالله IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 4
    یک عده از خدا بی خبر ، به بهانه ک.ر.و.ن.ا ! الکل مصرف می کنند و می میرند آنوقت مسئولین ، درب حرم ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) را می بندند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس