کد خبر 1066194
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
افغانستان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در سال جاری میلادی ۳.۷ میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل جنگ، بلایای طبیعی و عدم وجود خدمات ابتدایی نیازمند خدمات درمانی فوری هستند.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از وضعیت افغانستان در ژانویه سال جاری میلادی نوشت که بر اثر درگیری‌ها در این ماه ۱۱ هزار و ۳۹۱ نفر از ۱۵ ولایت افغانستان مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

ببینید:

فیلم/ بازی پر طرفدار روزهای کرونایی در افغانستان

این گزارش می‌افزاید که حدود ۲۱ هزار و ۹۶۵ نفر از مردم افغانستان نیز از ۱ تا ۳۰ ژانویه از بلایای طبیعی آسیب دیده، ۲۴ نفر کشته و ۱۲ تن نیز زخمی شدند.

یازده ولایت افغانستان از مجموع ۳۴ ولایت این کشور نیز طی این مدت بلایای طبیعی را تجربه کرد، ۹۵۹ منزل مسکونی آسیب دید و ۱۳۷ منزل دیگر نیز تخریب شدند. افغانستان کشوری مستعد زمین لرزه، سیلاب، رانش زمین و ریزش بهمن است.

در ژانویه سال ۲۰۲۰ همچنین ۷ حمله به مراکز بهداشتی گزارش شد که منجر به بسته شدن ۱۶ مرکز درمانی شد که هیچکدام از آن‌ها هنوز بازگشایی نشده است. در مجموع نیز در این ماه ۱۰ نفر از کارکنان بهداشتی و کارکنان حامی آن‌ها کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

گزارش می‌افزاید که براساس پیش‌بینی‌های این سازمان در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳.۷ میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل جنگ، بلایای طبیعی و عدم وجود خدمات ابتدایی نیازمند خدمات درمانی اضطراری هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس