کد خبر 1052595
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی از این کشور خواست که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگو در خصوص آخرین تحولات شیوع کرونا در ایران و جهان، تحریم‌های یکجانبه آمریکا، برجام، مسائل کنسولی دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید:

راز ساخت واکسن ویروس کرونا در آمریکا

آمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۷۰۰۰ نفر رسید

گفتگوی وزیر خارجه کرواسی و ظریف درباره کرونا

ظریف در این گفتگو ضمن قدردانی از کمک‌های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مقابله با کرونا، تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی جهانی خواند و از انگلیس خواست در این شرایط، تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی خود و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز جمعه با ارسال نامه‌ای به سران تعدادی از کشورها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، متذکر شده است که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران ــ بر خلاف سایر کشورهای درگیر ــ با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحمل دو سال تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا می‌باشد.

وزیر خارجه ایران در پی شیوع کرونا با وزرای خارجه چین، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات عربی متحده، کرواسی و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    حقیر حقیر حقیر و.... با حماقت محض، کشور رو تحقیر میکنه. جان من که ارزشی نداره ولی خدا میدونه حاضرم بمیرم و لی مملکتم اینطور تحقیر نشه. خاک بر سرت
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    خوب وزیر خارجه چه جواب دادند؟اونم بگید !!
  • فرید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 2
    این جناب عاقبت کی میخواد بفهمه آمریکا و انگلیس دو روی یک سکه هستن و الان وزیر انگلیسی داره توی دلش به بلاهت بی حد و حصر این جناب میخنده !!! کلا مشکوکم به اینکه فهم هم توی بساط این نابغه سیاست خارجی باشه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    نه ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس