کد خبر 1052500
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
ملو

فیلیپه ملو ستاره سابق تیم ملی برزیل در جریان مصاحبه جدید خود، تنها قهرمانی ملی خود را به رخ لیونل مسی کشید.

به گزارش مشرق، فیلیپه ملو زمانی در تیم ملی برزیل جایگاه ثابتی داشت. ستاره ای که با فلامینگو، کروزیرو و گرمیو شروع کرد و سپس در اسپانیا پیراهن تیم هایی چون مایورکا، راسینگ و آلمریا را به تن کرد. او البته در ایتالیا و باشگاه فیورنتینا بود که به شهرت رسید. ملو پس از فیورنتینا راهی یوونتوس شد و سپس به گالاتاسرای پیوست تا بهترین سال های فوتبالی خود را در ترکیه پشت سر بگذارد. او بار دیگر به ایتالیا برگشت و این بار پیراهن اینتر با به تن کرد. ملو از 2017 برای پالمیراس بازی می کند.

ملو دوران زندگی و فوتبال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در زمین به فوتبالیستی خشن معروف است.

او در مورد دوران کودکی خود می گوید:« در بدترین زاغه نشین ریو متولد شدم و بزرگ شدم. مادرم همیشه با من و دو برادر دیگرم در خانه بود و پدرم نیز تمام روز را کار می کرد. زندگی راحتی نداشتیم ولی کم و کاستی خاصی هم نداشتم. از کودکی در رویای فوتبال بودم و اگر فوتبال نبود، نمی دانم سرنوشتم چه می شد. روزهایی بود که به تمرین می رفتم و وقتی بر می گشتم، متوجه می شدم یکی از دوستانم کشته شده است. 95 درصد از دوستان کودکی و نوجوانی ام دیگر وجود ندارند و مرده اند. آنها راهی دیگر را انتخاب کردند و دیگر وجود ندارند. 5 درصد دیگر توانستند از محله خارج شوند و برای خود کار و زندگی جدیدی تشکیل دهند.»

ملو ادامه داد:« در زاغه خودمان چیزهای باورنکردنی ای تجربه کردم که بهتر است در موردشان صحبت نکنم. خوش شانس بودم که درگیر مواد و کارتل ها نشدم. یادم می آید رئیس کارتل زاغه یک بار به من گفت که تو آینده خوبی داری و دوست ندارم هرگز به اینجا برگردی و اگر تو را بیینم، یک گلوله در مغزت خالی می کنم. من ترجیح دادم در تمرینات سخت کار کنم و از راه فوتبال و با مرارت پول به دست بیاورم تا اینکه راه ساده برای ثروتمند شدن را انتخاب کنم.

در کشورهای مختلفی زندگی و فوتبال بازی کردم و 4 فرزندم هر کدام در کشوری متفاوت متولد شدند. خودم را به سبک هر کشور عادت دادم.»

مقایسه افتخار ملی و باشگاهی:« قطعا حضور در جام جهانی 2010 اوج دوران فوتبالم بود ولی لذتبخش ترین و مهمترین اتفاق فوتبالی برای من، قهرمانی در جام کنفدراسیون های 2009 بود. به مسی نگاه کنید که هنوز نتوانسته با آرژانتین به هیچ افتخاری دست پیدا کند. معتقدم فتح کوپا آمه ریکا ارزشی برابر با فتح سه لیگ قهرمانان دارد. از نظر من، کوپا آمه ریکا حتی ارزشی پایین تر از جام کنفدراسیون ها دارد.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس