افتتاح آزادراه ۱۰ ساله همت-کرج فردا با حضور روحانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه همت-کرج فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد و با افتتاح آن، دسترسی های تهران و کرج به ۲ آزادراه افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، ، قرار است فردا (سه شنبه ۲۷ اسفند) آزادراه شهید همت-کرج با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ سال پس از کلنگ زنی پروژه، به بهره برداری برسد.

این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتری از انتهای بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و در ابتدای جاده چالوس، به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

وعده فتاح برای تکمیل بخش دیگر آزادراه تهران-شمال

آزادراه همت-کرج که سال ۸۸ کلنگ آن با حضور رئیس جمهور وقت زده شد، قرار بود سال ۸۹ به طور کامل به بهره برداری برسد؛ اما به دلیل سنگین بودن عملیات راهسازی این محور، ۲۳ آبان ۹۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت، قطعه اول آن به طول ۵.۵ کیلومتر افتتاح شد که در ۶ سال اخیر زیر بار ترافیک قرار داشت.

در همین ارتباط، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حل و نقل کشور در این باره گفت: قطعه دوم آن نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان نمای کرج به طول ۵.۱ کیلومتر و قطعه سوم این مسیر از شهرک جهان نما تا ابتدای تونل امیرکبیر (ابتدای جاده چالوس) به طور ۴.۵ کیلومتر که به آزادراه کنارگذر شمالی کرج متصل می‌شود، در پروژه‌ای است که قرار است فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

وی افزود: مهم‌ترین گره طولانی شدن این پروژه، وجود پل‌های متصل کننده آزادراه همت-کرج به آزادراه فعلی تهران-کرج، وجود ۲ پادگان در مسیر که برای تخلیه آنها رایزنی گسترده‌ای صورت گرفت و نیز وجود یک شهرک مسکونی در این محور بود که ساکنان آن حاضر به تخلیه حتی در برابر دریافت واحد مسکونی دیگر هم نبودند.

خادمی هزینه احداث قطعه اول ۵.۵ کیلومتری این آزادراه در سال‌های ۸۸ تا ۹۱، ۴۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: این رقم با توجه به هزینه‌های آن زمان انجام شد اما اگر بخواهیم ارزش فعلی آن را تعیین کنیم، به خصوص با توجه به هزینه بالای مالکیت اراضی اطراف این آزادراه در سال‌های اخیر، هزینه ساخت قطعات بعدی، چند ده برابر این رقم برآورد می‌شود.

معاون وزیر راه ادامه داد: قطعات دوم و سوم این آزادراه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان احداث شده که ۳۸ درصد آن معادل ۲۰۰ میلیارد تومان صرفاً برای تملک اراضی اختصاص یافت؛ ضمن اینکه هنوز پل‌های اتصال به آزادراه کنارگذر شمالی کرج احداث نشده که ۸۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت این پل‌ها باید هزینه کنیم.

وی تأکید کرد: نرخ عوارض این آزادراه هنوز مشخص نیست و قرار است فردا با حضور رئیس جمهور این نرخ اعلام شود.

به گفته خدایار خاشع دبیر انجمن آزادراه‌ها، پیش بینی شده تا با افتتاح این آزادراه، ۳۵ درصد از بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج به آزادراه دوم اتصالی میان پایتخت و استان البرز (همت-کرج) منتقل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    6 2
    انقدر جاده نسازیم، راه اهن رو گسترش بدیم
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      2 0
      مگه جادم ساختن کدوم جاده دلت خوشه
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      0 0
      چه عجب امیدوارم این اتوبان در کنار بزرگراه نیایش که قرار به بزرگراه ازادگان متصل بشه در رفت امد غرب تهران و شهر کرج مفید واقع بشن
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 2
    اگر اسلامی وزیر راه و شهرسازی لطفا به فکر جاده سرچم میاندوآب به میانه باشید بعد 29سال هنوز راه اندازی نشده است. این چه کاریه...مگه مردم آذربایجان شرقی آدم نیستند.
  • بهروز IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    واقعا عالی بارترافیکی که مردم به استانهای اردبیل گیلان قزوین می روند کم میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس