کد خبر 1051710
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
اسپانیا نمایه

دولت اسپانیا از روز دوشنبه با اتخاذ قوانین ویژه و اضطراری زمینه مقابله با ویروس کرونا را گسترده تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پیش نویس یک دستور دولتی نشان می‌دهد که مقام های رسمی اسپانیا از روز دوشنبه تدابیر ویژه و فوری را برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ می‌کنند و بسیاری از مراکز عمومی خصوصی و فروشگاه ها تعطیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قربانیان کرونا در اسپانیا به ۱۲۰ نفر رسید

بر اساس این گزارش دولت اسپانیا به زودی به مردم این کشور خواهد گفت که باید در خانه بمانند و غیر از خرید مواد غذایی یا دارو یا رفتن به بیمارستان یا سایر کارهای اضطراری حق خارج شدن از خانه را نخواهند داشت.

حمل و نقل عمومی نیز به شدت محدود خواهد شد تا افراد کمتری در مناطق مختلف اسپانیا جابجا شوند ولی حمل و نقل عمومی به طور کامل متوقف نمی شود.

وزارت کشور اسپانیا کنترل همه نیروهای پلیس را در مدت ۱۵ روزه اعمال قوانین فوری و ویژه بر عهده خواهد داشت.

این قوانین ویژه و اضطراری از صبح روز دوشنبه اجرا خواهد شد و سایر تدابیر ویژه نیز زمانی که در رسانه های رسمی کشور منتشر شود، اجرایی می‌شود.

مقام های شهر مادرید پایتخت اسپانیا پیش از این از مردم خواسته اند تا در خانه های خود بمانند. اسپانیا دومین کشور اروپایی پس از ایتالیا است که به شدت از ویروس کرونا لطمه دیده و بیش از ۵۷۵۳ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

دولت چپگرای پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در ابتدا تدابیر کمی را برای مقابله با کرونا اتخاذ کرد ولی طی روزهای اخیر همزمان با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا تدابیر و اقدامات خود را افزایش داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس