ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال

در فاصله کمتر از دو سال تا آغاز جام جهانی شاید کرونا ویروس باعث شود تا پس از سالها تقویم برگزاری مسابقات فوتبال کشورمان با شرق آسیا یکی شود!

سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که ویروس کرونا هر روز تعداد بیشتری از هموطنان مان را دچار بیماری می کند هنوز تکلیف ادامه رقابتهای لیگ برتر مشخص نیست.

با توجه به ادامه دار شدن این موضوع و صحبتی که سهیل مهدی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) داشت و اعلام کرد بعید است لیگ تا اواخر اردیبهشت هم برگزار شود می توان این پیشنهاد را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال داد که ادامه رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم پس از دو یا سه ماه تعطیلی به تابستان سال 1399 منتقل شود. به این ترتیب که هر 72 بازی از 9 هفته باقیمانده تا پایان دوره جاری لیگ برتر در تابستان برگزار شده و اواخر تابستان قهرمان مسابقات مشخص شود. سپس رقابتهای لیگ برتر مدتی برای تعطیلات پایان فصل تعطیل شده و سپس، همزمان با شروع لیگ های شرق آسیا که از پاییز آغاز می شوند مسابقات دوره بیستم لیگ برتر را برگزار کنیم.

این روش برگزاری در سالهای منتهی به جام جهانی 2022 قطر که قرار است در پاییز برگزار شود می تواند همزمانی میان دو لیگ شرق و غرب آسیا را همراه داشته و در نتیجه اردوهای تیم ملی نیز در شرایطی بهتر برگزار می شود. البته اگر تا آن زمان تیم ملی مان جواز ورود به جام جهانی را گرفته باشد این موضوع تأثیر بهتری هم بر لیگ برتر و اردوهای ملی پوشان خواهد داشت.

در هر صورت این تصمیم یا هر تصمیم دیگر علاوه بر نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به زمان اعلامی AFC و فیفا درباره دیدارهای باشگاهی و ملی بستگی دارد و باید منتظر ماند و دید سرنوشت فوتبال دنیا و ایران با شیوع این ویروس به کجا ختم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس