کد خبر 1050894
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
تشکیلات خودگردان

وزیر خارجه فلسطین در نامه‌ای به وزرای خارجه کشورهای اروپایی خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین شد.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین نامه‌ای به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست آن‌ها درباره روند سازش در روز ۲۳ ماه جاری (۴ فروردین) ارسال کرد.

بیشتر بخوانید:

تشکیلات خودگردان: آمریکا و اسرائیل درصدد چپاول کرانه باختری‌اند

در این نامه بر ضرورت پایبندی این اتحادیه به مواضع خود بر اساس قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و مصوبات شورای اتحادیه اروپا درباره ضرورت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، برقراری صلح عادلانه، فراگیر و دائمی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید شده است.

مالکی در این نامه بر اهمیت ایفای نقش موثر اتحادیه اروپا در تقویت اجماع بین‌المللی به نفع راه‌حل دو دولت بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید و به ایفای نقش این اتحادیه برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی به خاطر صلح اشاره کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی(وفا)، وزیر خارجه فلسطین در این نامه مسئولیت کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا در حمایت از راه‌حل دو دولت از جمله به رسمیت شناختن دولت فلسطین را مورد تأکید قرار داده است.  

مالکی همچنین در این نامه خواستار جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق غیرقانونی اراضی فلسطینی و توقف سیاست‌های استعماری آن شده و این سیاست‌ها را جنایت جنگی برشمرده است.

وی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به حمایت از تلاش‌های مربوط به برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح با مشارکت اعضای کشورهای عضو کمیته چهارجانبه، اعضای شورای امنیت و نهادهای تأثیرگذار منطقه‌ای با هدف جلب حمایت بین‌المللی از روند صلح فراگیر و عادلانه فراخواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس