کد خبر 1050621
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
شفر

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، درخواست وینفرد شفر برای پرداخت همه مطالبات به همراه آپشن‌های قراردادش از سوی باشگاه استقلال را رد کرد.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر سرمربی آلمانی پیشین تیم فوتبال استقلال که از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود، این باشگاه را به پرداخت 550 هزار دلار برای پرداخت مطالباتش محکوم کرد.

استقلال در حالی محکوم به پرداخت مطالبات شفر شد که مدیران وقت استقلال بارها در اظهارات‌شان تأکید می‌کردند که شفر چاره‌ای جز توافق ندارد و با کمترین هزینه پیگیر غرامت او خواهند بود، اما با رأی فیفا مشخص شد که این صحبت‌ها با واقعیت فاصله داشته است. امیرحسین فتحی مدیرعامل پیشین استقلال در رابطه با پرونده شفر در تاریخ 11 اردیبهشت سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: من اگر در فوتبال هیچ کاری بلد نباشم به عنوان کسی که حقوقدان ورزشی هستم کار را  مسالمت‌آمیز و از راه‌های حقوقی انجام می‌دهیم تا با کمترین هزینه پیگیر رضایت شفر باشیم.

بیشتر بخوانید:

توانایی شفر و برانکو برای حذف سرخابی‌ها از آسیا

فتحی همچنین دو روز بعد یعنی 13 اردیبهشت تأکید کرد: به نظر من شفر چاره‌ای جز توافق ندارد. ایشان یا باید مربیگری را کنار بگذارد یا تکلیف قراردادش را مشخص کند. ما قول دادیم که با کمترین هزینه شفر از استقلال جدا شود.

اگر چه عدم توافق با شفر، چنین حکمی را در پی داشت، اما یک نکته در این پرونده وجود دارد. شفر در شکایت خود از باشگاه استقلال، چیزی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار دلار درخواست کرده بود. سرمربی آلمانی یک میلیون و 100 هزار دلار برای فصل جاری به اضافه آپشن‌های قراردادش شامل پاداش‌ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را خواسته بود که فیفا آن را رد کرده است. با توجه به اینکه شفر برای سال جاری به باشگاه بن‌یاس امارات رفت، فیفا مابه تفاوت قراردادش با این باشگاه و استقلال را محسوب کرد و به سرمربی آلمانی گفته که تنها می‌تواند 325 هزار دلار از استقلال غرامت بگیرد. همچنین او 225 هزار دلار نیز حقوق عقب افتاده داشته است که با احتساب 325 هزار دلار قرارداد امسالش، مجموع 550 هزار دلار از باشگاه استقلال طلبکار خواهد بود.

مسئولان فعلی استقلال در حال رایزنی با شفر هستند تا از او تخفیف بگیرند یا بتوانند طلبش را به صورت اقساطی پرداخت کنند. همچنین مدیران استقلال یک ماه فرصت دارند برای دفاع از خود، مدارک‌شان را به فیفا ارسال کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس