کد خبر 1048008
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۱۳|افزایش قیمت نفت در دومین روز متوالی

به دنبال گمانه زنی ها در مورد اعمال سیاست های محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان جهت خنثی کردن تبعات منفی شیوع ویروس کرونا و خوش بینی نسبت به کاهش بیشتر تولید نفت اوپک، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 26 سنت معادل 2.4 درصد افزایش به 53 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و 24 سنت معادل 2.7 درصد افزایش به 47 دلار و 99 سنت رسید.

بیشتر بخوانید

سایه کرونا بر بازار طلای سیاه

قیمت دو شاخص نفتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا نسبت به بالاترین رقم های سال 2020 در ماه ژانویه بیش از 20 درصد افت کرده بود، در طی 2 جلسه گذشته روندی ترمیمی را در پیش گرفته است.

از روز جمعه تاکنون قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا 7.2 درصد و نفت برنت 7 درصد رشد داشته است. ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از آنکه اقتصادهای بزرگ جهان اعلام کردند که در مبارزه با تبعات اقتصادی ویروس کرونا با یکدیگر متحد خواهند بود و همچنین در پی موافقت روسیه جهت همراهی با کاهش بیشتر تولید نفت در نشست این هفته اوپک پلاس، قیمت نفت شاهد افزایش بوده است.»

وزرای دارایی گروه 7 نیز قرار است این هفته در مورد نحوه مقابله با تاثیرات ویروس کرونا بر رشد اقتصاد جهانی گفت وگو کنند. این در حالی است که دیگر بانک های مرکزی مهم جهان نیز وعده اتخاذ سیاست های پولی انبساطی را داده اند. ویروس کرونا که ابتدا از چین شیوع یافت، اکنون به بیش از 60 کشور جهان گسترش یافته و بیش از 3000 نفررا به کام مرگ کشانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس